Güncelleme Tarihi:
Amerika'daki Bloomingdale adlı ünlü mağazalar zincirinin sahibi Jeffrey Sherman'ın kızı Kristin, ‘‘Ben ve arkadaşlarım Mavi Jeans giyiyoruz. Sizin mağazada var mı?’’ dedi. Sherman, kendi mağazalarında Mavi Jeans olmadığını görünce, hemen bağlantı kurdu. Şimdi Türk Malı Mavi Jeans, Calvin Klein ve Ralph Lauren'le kendi pazarlarında kapışmaya başladı.
Mavi Jeans'in televizyon reklamı çok konuşulmuştu. Amerikalı blucin firmasının yöneticisi aynı kalitede daha ucuza mal satan Türk firmasının başarılarına ‘‘Bu Türkler de artık çok oldular’’ diye tepki göstererek elindeki pantolonu fırlatıp atıyordu. İşte bu reklam şimdi gerçek oldu.
Mavi Jeans'ler yakında ABD'nin kalburüstü tüketiciye hitap eden Bloomingdale mağazalarında satılacak. Böylece Calvin Klein ve Ralph Lauren gibi dünya markalarına dünyanın en büyük pazarında rakip olacak.
Türk blucinlerinin bu başarısının hikayesi de çok ilginç. Cirosu 1 milyar doları aşan büyük mağazalar zinciri Bloomingdgale'in sahibi Jeffrey Sherman'ın 13 yaşındaki kızı Kristin birgün babasına sordu: ‘‘Dady, ben de, arkadaşlarım da Mavi Jeans marka blucin giyiyoruz. Senin dükkanlarında niye satılmıyor?’’
Sherman araştıracağını söyleyerek geçiştirdi, ama aklına takılmıştı bir kere. Hemen ertesi gün satın alma müdürünü çağırdı ve konuyu araştırmasını istedi. Söz konusu markanın Türkiye'den ithal edildiği anlaşıldı. ‘‘Emir büyük yerden’’, patronun kızından gelince iş sıkı tutuldu ve Mavi Jeans'in New York'taki temsilcisiyle görüşülerek anlaşma sağlandı. Sherman da kızına ‘‘Artık sen ve arkadaşların, beğendiğiniz bu markayı bizim mağazalardan alabileceksiniz’’ diye müjdeledi.
BÜYÜK PRESTİJ
Blucinin yurdu olan ABD'ye mal satmak başlıbaşına bir başarı. Bloomingdale gibi büyük bir mağaza tarafından satışa sunulmak ise çok büyük bir prestij sebebi. İki yıl önce ABD'de satışa sunulan Türk Malı Mavi Jeans, alışılmamış bir ilgi görünce ‘designer jean’ denilen üst kategoriye alındı. Ünlü markalara rakip oldu.
Mavi Jeans'in ABD'deki şirketi Mavi America'nın Genel Müdürü Ersin Akarlılar ABD macerasını şöyle anlattı:
‘‘Bizimki, merkezi İstanbul'da olan bir aile şirketi. Mavi'leri sekiz yıl önce üretmeye başladık. 1994-95 sezonunda Almanya'ya açıldık. Polonya'da şirket kurduk. Şimdi Balkanlar'a, Rusya, İsviçre, Avusturya, Belçika ve Mısır'a satıyoruz. İki yıl önce Amerika'ya geldik. Kalitemizin ve işçiliğimizin çok iyi olması nedeniyle kısa zamanda mallarımız büyük rağbet görmeye başladı.’’
Mavi Jeans'in reklam yapılmadan Amerikan gençliğinin gözdesi haline geldiğine işaret eden Akarlılar şöyle konuştu: ‘‘Levi's türleri 39 dolara, Calvin Klein ve Ralph Lauren blucinleri ise 48-50 dolar arası fiyatla satılıyor. Mavi Jeans ise 52 dolar. Tüketici ve perakendeciler Mavi'lerin kalitesinin çok iyi olduğunu söyleyerek ucuza sattığımızı bile söylüyorlar. 1998 yılında satış hedefimiz 108 milyon dolar. Müşterilerimiz genelde 15-19 yaşları arasında kız ve erkekler. ’’
Mavi, ABD ve Kanada'da 400 noktaya ulaştı
Mavi Jeans, jean'in anavatanı olarak bilinen Amerika ve Kanada'da 400 satış noktasında ürünlerini satıyor. Geçen yılın ilk yarısında 2 milyon dolarlık ciro yapan Mavi Jeans 1998 sonnuda 8 milyon dolarlık ciro hedefliyor.
ABD pazarında 1996 yılından beri Mavi America Sportswear adıyla faaliyet gösteren Mavi Jeans, ABD ve Kanada pazarına yönelik ayrı kalıplar, modeller kullanıyor. ABD'ye ihraç edilen markalar arasında Max, Marlon, Zappa, Molly, Maggie, Niko ve Kate bulunuyor. Özellikle düşük belli, bol paçalı ve 5 cepli olarak tasarlanan Molly, jean ve gabardinin yanı sıra, streç ve renkli kumaşlarla hazırlanan modelleriyle 14-20 yaş gurubundaki gençler arasında rağbet görüyor.