Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en büyük sosyal ağı Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg ile son dönemlerin hızla popülerleşen uygulaması Snapchat arasındaki rekabet artarak devam ediyor. Daha önce Snapchat’i satın almak için 3 milyar dolarlık teklif veren Zuckerberg başarılı olamayınca, rakip uygulamaları satın almaya başladı. Bunun son örneği ise video filtre uygulaması ‘MSQRD’ oldu.
Son dönemlerin en dikkat çeken uygulamalarından biri olan MSQRD, kullanıcıların yüzüne bir filtre ekliyor ve eğlenceli zaman geçirmesini sağlıyor. Ancak Snapchat de benzer bir özelliği kullanıcılarına sunmuştu. Snapchat’te fotoğraf çekme ekranında çıkan filtrelerle kullanıcılar yüzlerine filtrelere uygulayabiliyor. Ancak Snapchat’in uzun yıllardan beri bir kullanıcı kitlesine sahip olması şirketin bir adım daha öne çıkmasını sağlıyor. Ünlüler arasında da popüler olan Snapchat’teki video filtreleri geçtiğimiz hafta Kim Kardashian tarafından da kullanılmıştı ve oldukça dikkat çekmişti.
DEMİR ADAM VİDEOSU
MSQRD’ı satın aldıktan sonra Demir Adam (Iron Man) filtresi kullanarak çektiği video ile açıklama yapan Zuckerberg, “Demir Adam’a yardım eden yapay zeka için kod yazıyordum. Verdiğim arada ise sizle bir haber paylaşmak istiyorum. MSQRD ekibi Facebook’a katıldı. Onlara çektiğim Demir Adam maskemle hoşgeldiniz demek istiyorum“ dedi. MSQRD’nin CEO’su Eugene Nevgen ise Facebook gibi büyük bir sosyal ağın kitlesine hitap etmekten dolayı mutlu olduklarını ve geliştirdikleri teknolojiyi Facebook’a entegre ederken, kendi uygulamalarını da ayakta tutmaya ve yeni filtreler ve özelliklerle geliştirmeye devam edeceğini açıkladı.