Marriott zincirinin en başarılı halkası

Güncelleme Tarihi:

Marriott zincirinin en başarılı halkası
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2004 13:55

Serdar Alp Turan, otelciliği hem okulda hem de 'alay'da öğrendi. Birçok otelde deneyim kazandıktan sonra, dört yıl önce Polat Renaissance İstanbul'un genel müdürü oldu. İşine, müşterilerine ve çalışanlarına verdiği önem onu kısa zamanda 'sürüden' ayırdı. Yaptığı yenilikçi uygulamalar sayesinde Polat Renaissance'ı, bağlı olduğu Marriott Grubu'nda ön plana çıkardı. Kendisi de 108 otelin yöneticisi arasından sıyrılarak 'yılın en başarılı genel müdürü' seçildi.

43 yaşında... Yedi gün 24 saat işleyen bir sektörde çalışıyor. Haftanın altı günü 12 saat işinin başında. Polat Renaissance İstanbul Hotel'in Genel Müdürü Serdar Alp Turan'ın otel yönetimindeki başarısı geçtiğimiz ay uluslararası bir ödülle tasdiklendi. Turan, bağlı bulunduğu Marriott International Grubu'na ait 108 franchise otel içinde yapılan performans değerlendirmeleri sonucunda, yılın en başarılı genel müdürü seçildi.

9 Eylül Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünden mezun. Meslek hayatına üniversite öğrencisiyken başlamış. Kuşadası ve Marmaris'teki otellerde çalışmış. 'Profesyonel' hayata 1985'te Etap Altınel Otel'de atılmış. Beş yıl sonra 1991-1996 arasında Ankara Sheraton Oteli'nde görev yapmış. Gece müdürü olarak girdiği otelden satış-pazarlama direktörü olarak ayrılmış.

Bir yıl kadar Koç Holding'e bağlı Turyap'ta görev yaptıktan sonra Bayındır Holding'e geçmiş. Tatilya'nın genel müdür yardımcılığını ve ardından genel müdürlüğünü yapmış. 2000'den bu yana Polat Renaissance'ın genel müdürü. İddialı bir yönetici olduğunu söylüyor: ‘‘İddialı, çalışmayı seven bir yöneticiyim. Disiplinliyim. Eski bir basketbolcu olduğum için takım ruhuna inanırım. ‘‘

ÖDÜLÜ NASIL ALDI?

Renaissance markası Marriott Oteller Zinciri'nin altındaki markalardan biri. Zincirin Ritz Carlton, Ramada gibi toplam 17 markası, iki bin 600 oteli var. Bu yıl 11'inci yaşında olan Polat Renaissance İstanbul bunlardan biri.

Marriott Grubu her yıl zincirin Avrupa bölgesi bazında genel müdürler toplantısı düzenliyor. Toplantı, yöneticileri birbirine yakınlaştırmayı, gelişmeleri paylaşarak fikir alışverişinde bulunmalarını hedefliyor. Bu yılki toplantı mart ayında Almanya'nın başkenti Berlin'de gerçekleşti.

Toplantının sonucunda belli kriterlere göre 'yılın genel müdürü' ödülü veriliyor. Bu yıl bu ödüle layık olan isim Polat Renaissance İstanbul Genel Müdürü Serdar Alp Turan oldu. Böylece Turan, Avrupa çapındaki 108 franchise otelin genel müdürlerini geride bırakmış oldu.

Bu ödül Marriott'un verdiği en prestijli ödül olarak biliniyor. Geçen yıl kriterleri yerine getiren bir yönetici olmadığı için ödül kimseye verilmemiş.

Genel müdürler beş ana kriterde değerlendiriliyor. Bunlardan ilki bütçe gerçekleştirmesi. Yüzde 92 bütçe gerçekleşmesi ile Polat Renaissance İstanbul bölgedeki en başarılı bütçeyi gerçekleştiren otel olmuş.

İkinci ve en önemli kriterlerden biri 'Müşteri Tatmin Anketi'nden alınan skorlar. 35 farklı parametreyi ölçen bu ankette tüm müşterilerin memnuniyet oranı yüzde 94 olmuş. Üçüncü kriter pazar payı. Polat Renaissance'ın İstanbul'da yer alan beş yıldızlı uluslararası oteller arasındaki pazar payı 2002'de yüzde 12'yken 2003'te yüzde 18'e çıkmış.

Dördüncü kriter olan doluluk oranında Polat Renaissance 2002-2003 döneminde yüzde 74'lük bir doluluk oranı ile şehrin en dolu oteli olmuş.

Son olarak otelin marka standartları kontrolü yapılmış. Marriott Grubu’nun anlaşmalı olduğu bir danışmanlık firması gizli müşteri olarak otele gelip bütün standartları kontrol etmiş. Polat Renaissance 100 üzerinden 86 puan alarak en yüksek standardı yakalayan otel olmuş.

Güne erken başlıyor

Sabah 6.30'ta kalkıp yürüyüş yapıyor. Saat 8.30'da otelde oluyor. Misafirlere açık yerleri hızla dolaşıyor.

Ofisinde notlara bakıyor, 9.30'da 'operasyon ve iletişim toplantısı'na giriyor.

Öğleden sonralarını Polat Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Polat ile toplantılara ayırıyor.

Akşam, resepsiyon bölgesine gidiyor. Misafirlerle sohbet ediyor. Akşam 8'de otelden çıkmadan önce restoranları dolaşıyor.

Haftada iki-üç gününü fitness'a ayırıyor. Otelin fitness salonunu kullanmıyor.


‘İşkolik değilim, işi severim’

Serdar Alp Turan, bir yılda 300 bin kişinin girip çıktığı bir tesisin başında bulunuyor. Her yıl Polat Renaissance İstanbul'un odalarında 135 bin kişi konaklıyor. Her misafirin talep ve önerileri ayrı ayrı karşılanmak zorunda. Otelin ilkesini ‘‘Misafirler otelden problemleri çözülmemiş olarak gitmezler‘‘ olarak açıklıyor. ‘‘İşkolik değilim ama işi severim. Bu işi sevmezseniz yapamazsınız. Her gün 12 saatlik performans kolay iş değil‘‘ diyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!