Güncelleme Tarihi:
MARSH Türkiye CEO’su Mert Yücesan, 500 milyon dolarlık sigorta primine aracılık ettiklerini belirterek, “40 yıldır Türkiye’de faaliyetteyiz. Kurumsal 5 bin müşteriye hizmet veriyoruz. Türkiye’de bugüne kadar sigorta brokeri olarak yaptığımız en ilginç islerden biri 1.1 milyar dolarlık Marmaray projesine organize ettiğimiz paket oldu” dedi. Eylül ayı baslarında Marsh&McLennan Şirketler Grubu’nun Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığına atanan Tayfun Beyazıt; Marsh Avrupa CEO’su Martin South, Orta ve Doğu Avrupa, CIS, Güney Avrupa ve Türkiye’den sorumlu bölge CEO’su Flavio Piccolomini, Marsh Turkiye CEO’su Mert Yücesan, grup şirketlerinden Mercer Ülke Başkanı Sibel Yücesan ve Oliver Wyman’in ortağı Seha Ismen Ogur’le birlikte bir sohbet toplantısı düzenledi. Yücesan, toplantıda Marmaray’la ilgili şunları anlattı: “Marmaray, derin daldırma yoluyla gerçekleşecek ilk tup geçiş projeleri arasında. Üstelik fay hattına çok yakin. Dünya Tünel Birliği Başkanı da dahil, birçok görüşme yapıp, projenin inşaat aşamasını sigorta paketine kavuşturduk. 20-30 kadar dünyaca unlu sigorta şirketi bir araya gelerek bu paketin parçası oldu.”
ORGANİK VE SATIN ALMA
Tayfun Beyazıt da, Marsh&McLennan Grubu’nun Türkiye’de 3 şirketle faaliyet gösterdiğini kaydederek, “Türkiye grup için önemli bir pazar. Önceliğimiz organik büyüme. Ancak, diğer fırsatlara da bakacağız” diye konuştu. Grubun Türkiye CEO’su Martin South ise, dünyada 120 ülkede faal olduklarını, çeşitli pazarlarda inorganik büyüme de yaşadıklarını vurguladı. South, Türkiye’de de inorganik büyümeye açık olduklarını kaydetti. South, Türkiye sigorta pazarının da büyüme potansiyelini gördüklerine işaret etti.
SİGORTA DÜKKÂNIMI ALDI
Mert Yücesan, Türkiye’deki büyüme planları hakkında şunları dile getirdi: “500 milyon dolarlık sigorta primi bizim üzerimizden geçiyor. Bireysel pazarda da büyümek için Sigorta Dükkanım’ı bünyemize kattık. Siteye giren kendine en uygun sigorta paketini ve şirketini seçebiliyor. Artık sigorta poliçelerinin internet ortamında oluşması da giderek yaygınlaşıyor. Biz de bu gelişmeyi dikkate aldık.”
KÜÇÜK İŞLETMELER
Mert Yücesan, şöyle devam etti: “Amacımız daha küçük işletmelere ve bireylere ulaşmak. Dünyada bireysel sigorta alanında çoktan seçmeli arzusu var. Amacımız biraz daha piramidin altına doğru yayılmak. Marsh dünyada her yerde inorganik büyümeye açık. Türkiye’de yatırım yapma arzumuz var.”