Güncelleme Tarihi:
Avrupa’da kişi başı balık tüketiminin 20 kg, Türkiye’de ise 6.2 kg olduğuna dikkat çeken Carrefoursa Genel Müdürü Hakan Ergin, “Balık tüketiminin az olmasının en büyük nedeni tüketicilerin evde balık yapmak istememesi. Bunun önüne geçmek için marketlerde yeni bir dönem başlatıyoruz. Tayland’taki modeli örnek aldık. Artık markette balığını alan kısa sürede restoranımızda pişirip evine götürebilecek ya da markette tüketebilecek” dedi.
40 MİLYON TL CİRO
Hakan Ergin, Carrefoursa’nın balıktaki potansiyelini ortaya çıkaracaklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Geçtiğimiz yıl yaklaşık 25–30 olan balık çeşidimizi bu yıl av yasağında 45–55, balık sezonunda da 70-80 arasına yükselterek, ciromuzu 4 katına çıkarmayı ve Türkiye’nin en çok balık satan marketi olmayı hedefliyoruz. Balıkta 2017 hedefimiz, 2016 cirosunu 4 katına çıkarmak. 2016’da 2.8 milyon kg balık satışı gerçekleştirdik. Yaklaşık 40 milyon liralık bir ciroya ulaştık. Bu rakam 2017’de 8 milyon kg olacak.”
Türkiye’de balık tüketimini arttırmak için araştırmalar yaptıklarını da değinen Hakan Ergin, şöyle konuştu: “İstanbul Merter’deki mağazamızda ilk uygulamayı yapacağız ve raftan balığını alan restoranda pişirme imkanına sahip olacak. Yıl sonuna kadar tüm marketlerimiz bu hizmeti verecek.”
673 BİN TON ÜRETİM VAR
TÜRKİYE’de balık üretiminin önemine dikkat çeken Carrefoursa Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece, “Deniz üretim balıklarını İzmir’den Bodrum’a kadar olan bölgedeki çiftliklerden, tatlı su balıklarını ise tüm bölgelerden tedarik ediyoruz. Ülkemizde balık fiyatları kırmızı ete göre daha düşük. Balık üreten bir ülke olarak çipura, levrek ve alabalık üretiminde Avrupa’da lider duruma geldik. Yıllık üretim 673 bin tona ulaştı. Bunun 486 bin tonu tüketime gidiyor. 121 bin tonu da ihracatta değerlendiriliyor. 111 bin ton ithalat söz konusu” dedi.