Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl Merter ve Antalya mağazalarına özel düzenlediği altın kampanyasını, bu yıl tüm İstanbul’a yaymak isteyen Real Hipermarketleri’ne, Milli Piyango İdaresi fren koydu. Bugüne kadar yapılan iki başvurusu reddedilen Real, İstanbul genelindeki mağazalarında 50 kilogram altın dağıtmak için bir kez daha başvurmaya hazırlanıyor. Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “Artık amacını aşan bir şüphe olduğuna inanıyoruz. Üçüncü başvurumuzda kendimizi ve neden bu kampanyayı yaptığımızı anlatmak istiyoruz” dedi.
Tekrarlamak istedik
Real Hipermarketleri’nin Uluslararası Gıda Standardı (International Featured Standart) sertifikasını alması nedeniyle düzenlenen toplantıda konuyla ilgili bilgi veren Özerkan, gelişmeleri şöyle anlattı: “Geçen yıl Real Hipermarketler’den 300 liralık alışveriş yapan müşterilerine 53 lira değerinde 1 gram külçe altın hediye ettik. Bu kampanya satışlarımızı artırmıştı, tekrarlamak istedik. Bu yıl da İstanbul genelindeki mağazalarında toplam 50 kilogram altın dağıtmayı planladık. Bunun için iki kez Milli Piyango İdaresi’ne başvurduk. Ancak anlamadığımız bir şekilde Milli Piyango İdaresi’nden izin alamadık. İki kez başvurduk reddedildik.”
“Farklı yöntemlerle tekrar başvuru yapacağız” diyen Özerkan, bunu şöyle açıkladı: “Bu kez, Milli Piyango İdaresi’ne kendimizi anlatıp, ‘neden bu kampanyayı yapıyoruz, nasıl düzenleyeceğiz’ gibi soruların yanıtlarıyla bir sunum gerçekleştirmek istiyoruz. Artık amacını aşan bir şüphe var. Geçtiğimiz dönemde aldığımız izni şimdi neden alamadığımızı merak ediyoruz. Birileri bundan rahatsız olmuş olabilir. Bizden sonra bu tarz kampanyaları izinsiz yapanlar bile oldu.”
Müşteri promosyona yöneldi
Son 3 yıldır tüketicilerin promosyon ve fiyat odaklı alışverişe yöneldiğine dikkat çeken Özerkan, Real olarak tüm planlarını bu doğrultuda yaptıklarını belirtti. Özerkan, “Üreticiler fiyatlarını düşürdüler. Tüm sektörlerde aynı durum yaşanıyor. Bakliyat ürünlerinde, sıvı yağ ve meyve sebze fiyatlarında yüzde 15’lik bir düşüş var. Deterjanda bu rakam yüzde 30’a kadar çıkıyor. Karpuz ve kavunda piyasada en ucuz biziz” diye konuştu.
Et fiyatları korkutuyor, tüketici beyaz et yiyor
KUBİLAY Özerkan, artan et fiyatlarının et satışlarını çok düşürdüğünü de belirtirken, et fiyatlarının geçen yıla göre yüzde 30 arttığını belirtti. Geçtiğimiz temmuzda haziran ayına göre artışın yüzde 10 seviyesinde olduğunu anlatan Özerkan, “İnsanlar doğal olarak beyaz eti tercih ediyor. Tüketiciler kırmızı et konusunda ucuz olsunda nasıl olursa olsun demesinler. Ucuz etin yahnisi yavan olur” dedi.
Hedef 250 bin ramazan kolisi
RAMAZAN ayındaki satış beklentilerini de anlatan Kubilay Özerkan, “Elimizdeki verilere göre Ramazan kolisi satışlarımızı geçen seneye göre ikiye katlayacağız. Koli fiyatları da düştü. 250 bin Ramazan kolisi satmayı hedefliyoruz. Son bir haftadır satışlarda ramazanın etkisini görüyoruz” diye konuştu.
Fiyat takip ekibi var
PERAKENDE gıda zincirlerinde rekabetin fiyatta yoğunlaştığını hatırlatan Kubilay Özerkan, şunları söyledi: “Diğer marketlerdeki fiyatları çok yakından takip ediyoruz. Fiyat komandolarımız çevre marketleri dolaşıp neredeyse tüm ürünlerde karşılaştırma yapıyorlar. Bunlara göre de mağazalarımızdaki fiyatları çekebildiğimiz en alt noktaya düşürmeye çalışıyoruz.”