Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2005 01:33
8 yıl önce bir dergide okuduğu Uzakdoğu felsefesinden etkilenerek 3 yıl önce yarattığı markaya ‘Zen$Zen’ adını veren Turabi Yücel, 4 yıl içinde Türkiye’de 50, dünyada 20 mağazadan oluşan bir zincire dönüşeceğini söyledi. Yücel, logoda bonzai ağacını kullandıklarını belirtti.
GLOBAL bir rahat giyim markası yaratma hedefiyle 3 yıl önce yola çıkan Zen&Zen’in Genel Müdürü Turabi Yücel, 4 yıl içinde Türkiye’de 50, dünyada 20 mağazadan oluşan bir zincire dönüşeceklerini söyledi. Zen&Zen’in 2 binden fazla ürünü, Uğurkan Erez’in kareografisiyle Antalya’da görücüye çıktı. 30 yıldır tekstil sektöründe faaliyette bulunduklarını belirten Yücel, ‘1999 yılına kadar 9 yıl süreyle ihracat yaptık. İhracat mantığının fasonculuk olduğunu gördük. Bu bize ters geldi. Kendi markamızı yaratalım istedik. Öyle bir marka ki logosundan herkes onu tanısın’ dedi.
ZEN FELSEFESİ OKUDUM:
Ortağı 3 erkek kardeşin eğitim ve askerlikleri sebebiyle marka yaratma hayallerinin bir süre geçiktiğini anlatan Yücel şöyle konuştu: ‘8 yıl önce bir dergide Zen felsefesiyle ilgili bir yazı okudum. Gösterişten uzak doğal yaşam ilkesinden etkilendim. Zen ismini daha o gün bir marka olarak seçtik ama 3 yıl önce çalışmalara başlayabildik. Bonzai ağacı logomuz.’
300 SATIŞ NOKTASI:
Şu anda 3 mağazası olan Zen&Zen’e ayrıca 300 satış noktasında ulaşılabiliyor. Boyner, Özdilek, Huzur ve Ender gibi çok katlı mağazlarda da Zen & Zen ürünleri satılıyor. Turabi, reklam ve tanıtım giderleri için 2005 yılında 1 milyon dolarlık bütçe ayırdıklarını belirterek, sonraki yıllarda kárın yüzde 60’ını marka yatırımına harcayacaklarını kaydetti.
4 YILDA 70 MAĞAZA:
Kendi mağazalarını açmaya özen gösterdiklerini, franchise’lara sıcak bakmadıklarını bildiren Yücel, 2005’te Türkiye’de sadece 1’i franchise olmak üzere 7 mağaza açacaklarını söyledi. Yücel, 2009 sonuna kadar Türkiye’de 50 mağaza ve 450 satış noktası ile yurt dışında 20 mağaza sayısı hedeflediklerine işaret etti. Yücel 2005 sonunda Orta Avrupa ağırlıklı olmak üzere 2 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini de belirterek, ‘Yurtdışında mağazalaşmaya Avusturya, Çek, Slovakya, Macaristan gibi Orta Avrupa ülkelerinden başlayacağız’ dedi.
Viyana’yı kuşatırız
ÖNCE güçlü yerel marka olmayı hedeflediklerini anlatan Turabi Yücel, ‘Global bir marka gücünü yerel pazarından alır. Biz artık bu kıvama geldik ancak sağlam adımlar atacağız. Avrupa’da 200’e yakın mağazası olan Intersport ile görüşmeler yapıyoruz. Viyana Ticaret Ajansı’yla görüşüyoruz. 6 ay sonra Viyana’da ofis ve mağazamızı açacağız. Gelişmelere göre Austurya’da güçlü markalardan biri olmayı planlıyoruz’ diye konuştu.
Tsunamizedeye defileden bağış
ZEN&Zen ürünlerini hazırladığı ilginç kareografiyle sunan Uğurkan Erez, defilenin ardından podyuma çıkarak, iş adamlarını Güney Asya’daki mağdurlara yardıma çağırdı. Tsunami felaketini yaşayan manken Aysun Kayacı’nın da aralarında bulunduğu mankenler ve ünlü kareograf Erez, defileden elde ettikleri gelirin bir kısmını Güney Asya’da zarar gören insanlara bağışlayacaklarını duyurdular.