Güncelleme Tarihi:
‘Biscolata Erkeği’ gibi sektörünün alışık olmadığı bir kavramla fark yaratan Şölen”in dünyadaki ekonomik kriz ve Arap Baharı’na rağmen büyümesini sürdürdüğünü vurgulayan Şölen’in CEO’su Elif Çoban “Demek ki dünyada şartlar daha elverişli olsa biz daha da fazla büyürdük” dedi. Çoban sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz ihracat departmanımızı uluslararası iş birimine dönüştürdük. Farklı ürünler sunduk ve ihracat pazarında marka yatırımına eğildik. Bu strateji bizi zor dönemlerde avantajlı kıldı. İhracıtımız bu yıl 156 milyon TL’den 200 milyon TL’ye çıkacak.”
Bayram için 4 bin çalışan
2011 yılında toplam 420 milyon TL ciroyla kapattıklarını hatırlatan Çoban, lider konumda oldukları ve büyük bölümü bayram dönemlerinde satılan ikramlık çikolata ile pazara büyük hareketlilik getirdiklerini, pazarı şekillendirdiklerini söyledi. Ramazan Bayramı’nda tüketiciden gelecek talebi mümkün olduğunca çok noktada karşılayacaklarını belirten Çoban, bayram dönemlerinde hizmet ekibini 4.000 ilave genç ile genişleteceklerini dile getirdi. İkramlık çikolata segmentinde Şölen’in bir önceki yıl yüzde 21 olan pazar payını yüzde 25’e çıkartarak 2011’de pazar liderliğine devam ettiğini belirtti.
100 milyon TL yatırım
Çoban şunları söyledi: “Dördü Gaziantep’te, biri İstanbul’da olmak üzere toplam 5 tesiste yurtiçi ve yurtdışı pazar için üretim yapıyoruz. Uzun zamandır planlamasını yaptığımız yeni yatırımımıza geçtiğimiz ay start verdik. Tamamlandığında kademeli olarak Gaziantep’te bulunan mevcut dört tesisimizi de taşıyacağımız, toplam 85 bin metrekare alana kurulacak ve geliştirme ve iyileştirme yatırımı için toplamda 100 milyon TL’ye mal olacak yeni tesisimizin yatırımına başladık. Gıda güvenliği için yeni tesiste 50 milyon TL’lik ilave yatırım yapıyoruz.”