Markalı ürün satmak zorlaştı

Güncelleme Tarihi:

Markalı ürün satmak zorlaştı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2010 14:43

Reis Tarımsal Ürünler Sanayi Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, günümüzde markalı ürün satmanın ve dürüst satıcı olmanın çok zor olduğundan yakındı.

Haberin Devamı

Reis, bazı perakende mağazalarının markalı ürünleri fiyat kalkanı olarak kullandıklarını belirterek, “raflarda adeta fiyat oyunu oynanıyor. Markalı ürünlerden alınan bedeller ve yaptırımlar, kendi Private Label ürünlerine uygulanmaması ve aradaki kalite farkı; markalı ürün ile Private Label ürün arasındaki fiyat makasını açmaktadır. Tüketiciler nezdinde; markalı ürün fiyatları yüksek, Private Label ürünler ucuz algılaması oluşturulup, farklı sloganlar ön plana çıkarılmakta ve tüketicinin markalı ürünlere bakış açısı değiştirilmeye çalışılmaktadır. “ şeklinde konuştu.

BÜTÇELER TEDARİKÇİNİN SIRTINA YÜKLENİYOR

Ülkemizde bazı perakende noktalarının kondisyon bütçesi adı altında aldıkları bedelleri hesaba katmayarak, markalı ürünleri yüksek fiyatla rafa çıkardıklarının altını çizen Mehmet Reis, “Markalı ürünleri fiyat kalkanı olarak kullanma düşüncelerine sahipler. Raf bedeli, insert bedeli, yıl dönümü, market açılışı, gondol bedelleri gibi v.s bütçeler sadece markalı ürüne dolayısıyla tedarikçinin sırtına yüklenmektedir” diye konuştu.

Haberin Devamı

“Perakende noktaları ürün satış kârından çok, tedarikçiden alacağı sabit paralara bakıyor” diyen Reis, yaşanan sıkıntıları, şöyle dile getirdi:

* “Raftaki diğer ürünlere markalı ürünlerden alınan bedeller ve yaptırımlar uygulanmadığı için haksız rekabet oluşmaktadır. Yüksek giriş bedelleri istendiği için bazı market raflarında markalı ürünler yer almıyor.

* Tüketici markalı ürünleri bazı noktalarda bulamamakta ve bazı noktalarda da yüksek fiyatlarla karşı karşıya bırakılmaktadır.

* Satış yapılan noktaların bazıları da ödeme konusunda sözleşmede yer alan ve belirlenen vadelere uymuyor. Ayrıca ödeme tarihleri geldiğinde sözleşme dışı keyfi haksız faturalar kesilmekte,  günü gelen ödemeden düşülerek tedarikçi ve üretici zora sokulmaktadır.

*Mağazaların kendi markalarıyla üretimi (Private Label) her geçen gün artıyor. Bunun sonucu; özellikle gıda markalarını zor günler bekliyor. Şimdi fason üretim yapan firmalarda bir gün işsiz kalabilirler. Çünkü perakende noktaları nerede ucuz bulurlarsa orada ürün yaptırıyorlar. Bu işlem bugün Türkiye’de yarın bir başka ülkede olabilir. Bu gelişmeler Türk sanayicisi ve ülke ekonomimiz açısından gerçekten düşündürücü bir durum olsa gerek.

Haberin Devamı

* Bir üretici olarak Pravate Label karşıtı olmadığım gibi rafta sınırlama getirilmesine de karşıyım. Sınırlama getirilse dahi uygulama ve takibi imkânsızdır. İsteyen, mağaza rafındaki tüm çeşitlerin üretimini kendi markasıyla yaptırabilir. Ancak; en ucuz ürün en çok satar düşüncesiyle fason üretim yaptırılan pirinç ve bakliyat paketlerinin kalitesi ile markalı ürünün kalitesini bir tutmak ve fiyatlandırmak markalı ürüne yapılan diğer bir haksızlıktır. Tüketici mağazanın ismine güvenerek aldığı üründen iyi netice almadığında perakende noktasına karşı olumsuz bir bakış açısı oluşuyor. Bugün mağazaların ciro kaybının bir nedeni de budur. Tüketicinin aldığı Baldo Pirinç yazılı paketin içerisinden Osmancık Pirinci çıkar ise veya nohut yemeği yapmak için aldığı nohut leblebilik çıkar ise, ekmeğini suyuna bandırarak yemeği hayal ederek aldığı kuru fasulye ithal ürün veya pişmeyen eski mahsul ürün çıkar ve lezzet alamaz ise tüketici aldatıldığını düşünür. Pravete Label en çok pirinç- bakliyat-bulgur grubunda yapılıyor. Kuru gıda üretimi ihtisas isteyen bir sektördür.

İFLASLARIN ÇOK  OLDUĞU BİR SEKTÖR

Haberin Devamı

Hilesiz üretim yapıp, satmanın çok zor olduğu, fiyatlarda iniş çıkışların sık ve yoğunlukta olduğu, kâr marjlarının düşük ve iflasların çok olduğu bir sektördür. Pirinç, fasulye, nohut, mercimek ve bulgurda üretim bölgelerinin farklılığı, ürünlerin ithal ve yerli, eski ve yeni mahsul oluşu, taneler arasındaki boy farklılığı, pişme süreleri ve lezzet farkı fiyatı etkileyen faktörlerdir. Markalı ürünler bu kriterleri dikkate almak zorundadır.    

* Yurt içinde ve yurt dışında güvenilir marka imajı istikrarını yıllardır koruyan REİS’in farklılığı;  iç ve dış piyasalarda ürün satışlarındaki performansı, 30 yıllık bilgi, deneyim, tüm yasal gerekliliklere uygunluk ve iş ahlakı ile açıklanabilir. Müşteri memnuniyetini ön planda tutup en üstün kaliteyi en uygun fiyatla ve zamanında teslim etmeyi ilke edinen REİS; geçmişte olduğu gibi iş ahlakına ve tüm yasal gereklilikleri yerine getirmeye devam etmektedir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!