Markalarınızı ciddiye alıyoruz, sizi 'üs' görüyoruz

Güncelleme Tarihi:

Markalarınızı ciddiye alıyoruz, sizi üs görüyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2004 00:00

Türkiye'yi en stratejik pazarlardan biri ve bölge üssü olarak gören Levi's'ın Asya Pasifik BaÅŸkanı John Anderson, "Pazarda güçlü rakipler var. Türk markaları baÅŸarılı ve rakiplerimizi ciddiye alıyoruz. Türkiye'yi geleceÄŸimizin bir parçası olarak görüyoruz" dedi.BU yıl Ä°spanya'daki iki fabrikasını kapatarak Batı Avrupa'da üretimden çekileceÄŸinin sinyallerini veren ünlü blue-jean markası Levi Strauss'un Asya Pasifik BaÅŸkanı John Anderson, Türkiye için, "GeleceÄŸimizin bir parçası" dedi. Türkiye pazarına 1998 yılında giren Levi's'ın Türkiye'yi bölgedeki en önemli stratejik pazar ve üs olarak gördüğünü söyleyen Anderson, artan rekabete de dikkat çekti.Jean ve denim sektörü açısından Türkiye'nin pekçok rakiple dolu, rekabetin yoÄŸun yaÅŸandığı bir pazar olduÄŸunu belirten Anderson, "Pazarda güçlü rakipler var. Önemli jean ve denim üreticileri var. Rakiplerimizi ciddiye alıyoruz. Rekabet yoÄŸun ama kendimize güvenimiz tam" diye konuÅŸtu. Türkiye'de rakiplerin farklı segmentlerde üretim yaptığını belirten Anderson, "Türkiye'nin genç bir nüfusa sahip olması bizim de dikkatimizi çekiyor. Avrupa'yla kıyasladığınızda Türkiye daha da genç görünüyor. Türkiye'nin sahip olduÄŸu potansiyel ve vaat ettiÄŸi büyüme gerçekten muhteÅŸem" dedi. Levi's açısından da, "Türkiye bizim bölgedeki en önemli stratejik pazarımız ve üssümüz. Türkiye geleceÄŸimizin bir parçası" deÄŸerlendirmesini yapan Anderson, markalaÅŸmaya çalışan ve global arenada boy göstermek isteyen Türk üreticilere ÅŸu tavsiyelerde bulundu: "Global marka olmak konusunda ÅŸu soruya yanıt verilmeli: 'Benim markam hangi farklılığıyla global bir marka olacak. Markanın pozisyonu ne?' Bu bütün global markaların üstesinden gelmeleri gereken bir konu. Biz orijinaliz. Fanteziler üzerine kurulu bir markayız. Bu Levi's'ı tanımlıyor. Sizi tanımlayanı bulmalısınız. Pazarda üstleneceÄŸiniz rol ne? Hangi özelliÄŸi katacaksınız? Türk markalarını baÅŸarılı buluyorum. Ä°yi üretim yapıyorlar ancak global arenada ne kadar baÅŸarılı olacağını zaman gösterecek."GLOBAL 4 OYUNCUDAN BÄ°RÄ°Levi's'in 151 yıllık ilk ve orijinal jean markası olduÄŸunu hatırlatan Anderson, ‘Artık Amerika'da üretim yapmıyoruz. Türkiye dışında Filipinler, Güney Afrika, Polonya ve Macaristan'da fabrikalarımız var. En 20 ülkede de üretim yaptırıyoruz. Sektörde global alanda faaliyet gösteren 4 kadar büyük oyuncu var. Biz 100'den fazla ülkede varız ve lideriz. Hiç kimse orijinalin yerini tutamaz" diye konuÅŸtu.16 ülke Türkiye'den idare ediliyorLEVI'S OrtadoÄŸu ve Türkiye Genel Müdürü Sibel Ãœney, 16 ülkenin Türkiye'den idare edildiÄŸini belirterek, şöyle konuÅŸtu: "Levi's Türkiye'den Türk Cumhuriyetleri'ne, Avrupa ülkelerine, Mısır, Rusya ve Suudi Arabista'a ihracat yapıyor. Ä°hracat toplamı 100 milyon dolar civarında. Türkiye Levis'ın en önemli bölgesel merkezi."Türkiye pazarına 1998 yılında giren Levi's, 1999 yılında ünlü modeli 501 modelini üreten Fransa'daki La Bassee fabrikasını kapatarak üretimini Çorlu'ya taşıdı. Levi's'ın Çorlu'daki fabrikası yıllık 3.5 milyon adet üretim kapasitesine sahip.Önce muhafazakar kaldık sonra sokağı yakaladıkLEVI'S'ın son yıllarda daralan pazar payını artırmak için ataÄŸa geçtiÄŸini anlatan Anderson, bu deÄŸiÅŸimi şöyle anlattı: "1990'ların sonunda sokaktaki modadan uzaklaşıp muhafazakar bir görünüm sergiledik ve o yıllarda daha çok rakibimiz oldu. Pekçok hazır giyim markası denim koleksiyonları hazırladı, rekabet güçleÅŸti. Jean ve denim sektöründe marka yaratmak kolay olduÄŸundan bir sürü yeni marka ortaya çıktı. Çok sayıda yerel markalar da ortaya çıktı ve onlar fiyata dayalı rekabeti ağırlaÅŸtırdılar. Bir süre zorluk çektik. 2000'den önce 5 cepli jeanlere odaklıydık. 2000'den sonra sokaktaki trendleri yakaladık. Trendlere öncülük ettik. Pazarlamada daha agresif olduk. Dünyada olup bitenlere daha çok önem verdik. 2000 Levi's için yeni bir milat oldu. 1990'ların sonunda daralan pazar paylarımız yeniden arttı. Çarpıcı reklamlarımızla da pazarlama stratejilerimizi destekledik.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!