OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2004 00:00
Türkiye'yi en stratejik pazarlardan biri ve bölge üssü olarak gören Levi's'ın Asya Pasifik Başkanı John Anderson, "Pazarda güçlü rakipler var. Türk markaları başarılı ve rakiplerimizi ciddiye alıyoruz. Türkiye'yi geleceğimizin bir parçası olarak görüyoruz" dedi.BU yıl İspanya'daki iki fabrikasını kapatarak Batı Avrupa'da üretimden çekileceğinin sinyallerini veren ünlü blue-jean markası Levi Strauss'un Asya Pasifik Başkanı John Anderson, Türkiye için, "Geleceğimizin bir parçası" dedi. Türkiye pazarına 1998 yılında giren Levi's'ın Türkiye'yi bölgedeki en önemli stratejik pazar ve üs olarak gördüğünü söyleyen Anderson, artan rekabete de dikkat çekti.Jean ve denim sektörü açısından Türkiye'nin pekçok rakiple dolu, rekabetin yoğun yaşandığı bir pazar olduğunu belirten Anderson, "Pazarda güçlü rakipler var. Önemli jean ve denim üreticileri var. Rakiplerimizi ciddiye alıyoruz. Rekabet yoğun ama kendimize güvenimiz tam" diye konuştu. Türkiye'de rakiplerin farklı segmentlerde üretim yaptığını belirten Anderson, "Türkiye'nin genç bir nüfusa sahip olması bizim de dikkatimizi çekiyor. Avrupa'yla kıyasladığınızda Türkiye daha da genç görünüyor. Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel ve vaat ettiği büyüme gerçekten muhteşem" dedi. Levi's açısından da, "Türkiye bizim bölgedeki en önemli stratejik pazarımız ve üssümüz. Türkiye geleceğimizin bir parçası" değerlendirmesini yapan Anderson, markalaşmaya çalışan ve global arenada boy göstermek isteyen Türk üreticilere şu tavsiyelerde bulundu: "Global marka olmak konusunda şu soruya yanıt verilmeli: 'Benim markam hangi farklılığıyla global bir marka olacak. Markanın pozisyonu ne?' Bu bütün global markaların üstesinden gelmeleri gereken bir konu. Biz orijinaliz. Fanteziler üzerine kurulu bir markayız. Bu Levi's'ı tanımlıyor. Sizi tanımlayanı bulmalısınız. Pazarda üstleneceğiniz rol ne? Hangi özelliği katacaksınız? Türk markalarını başarılı buluyorum. İyi üretim yapıyorlar ancak global arenada ne kadar başarılı olacağını zaman gösterecek."GLOBAL 4 OYUNCUDAN BİRİLevi's'in 151 yıllık ilk ve orijinal jean markası olduğunu hatırlatan Anderson, ‘Artık Amerika'da üretim yapmıyoruz. Türkiye dışında Filipinler, Güney Afrika, Polonya ve Macaristan'da fabrikalarımız var. En 20 ülkede de üretim yaptırıyoruz. Sektörde global alanda faaliyet gösteren 4 kadar büyük oyuncu var. Biz 100'den fazla ülkede varız ve lideriz. Hiç kimse orijinalin yerini tutamaz" diye konuştu.16 ülke Türkiye'den idare ediliyorLEVI'S Ortadoğu ve Türkiye Genel Müdürü Sibel Üney, 16 ülkenin Türkiye'den idare edildiğini belirterek, şöyle konuştu: "Levi's Türkiye'den Türk Cumhuriyetleri'ne, Avrupa ülkelerine, Mısır, Rusya ve Suudi Arabista'a ihracat yapıyor. İhracat toplamı 100 milyon
dolar civarında. Türkiye Levis'ın en önemli bölgesel merkezi."Türkiye pazarına 1998 yılında giren Levi's, 1999 yılında ünlü modeli 501 modelini üreten Fransa'daki La Bassee fabrikasını kapatarak üretimini Çorlu'ya taşıdı. Levi's'ın Çorlu'daki fabrikası yıllık 3.5 milyon adet üretim kapasitesine sahip.Önce muhafazakar kaldık sonra sokağı yakaladıkLEVI'S'ın son yıllarda daralan pazar payını artırmak için ataÄŸa geçtiÄŸini anlatan Anderson, bu deÄŸiÅŸimi şöyle anlattı: "1990'ların sonunda sokaktaki modadan uzaklaşıp muhafazakar bir görünüm sergiledik ve o yıllarda daha çok rakibimiz oldu. Pekçok hazır giyim markası denim koleksiyonları hazırladı, rekabet güçleÅŸti. Jean ve denim sektöründe marka yaratmak kolay olduÄŸundan bir sürü yeni marka ortaya çıktı. Çok sayıda yerel markalar da ortaya çıktı ve onlar fiyata dayalı rekabeti ağırlaÅŸtırdılar. Bir süre zorluk çektik. 2000'den önce 5 cepli jeanlere odaklıydık. 2000'den sonra sokaktaki trendleri yakaladık. Trendlere öncülük ettik. Pazarlamada daha agresif olduk. Dünyada olup bitenlere daha çok önem verdik. 2000 Levi's için yeni bir milat oldu. 1990'ların sonunda daralan pazar paylarımız yeniden arttı. Çarpıcı reklamlarımızla da pazarlama stratejilerimizi destekledik.’Â
button