Markalara güven ağır basıyor

Güncelleme Tarihi:

Markalara güven ağır basıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2013 01:06

Brandspark International araştırma şirketi, tüketiciler tarafından yılın en çok beğenilen yeni gıda, temizlik, ev ve kişisel bakım ürünlerini belirlemeye yönelik, bağımsız ve yüzde 100 tüketici görüşlerine dayalı uluslararası ödül programı ‘En İyi Yeni Ürün Ödülleri Türkiye’nin 2013 yılı kazanan listesini açıkladı.

Haberin Devamı

En İyi Yeni Ürün Ödülleri kazananları, BrandSpark International tarafından Türkiye çapında yürütülen tüketici araştırmasına katılan 14 bin 870 Türk tüketicisinin oylarıyla belirlendi. Tüketiciler araştırma kapsamında gıda, temizlik, ev ve kişisel bakım kategorilerinde en çok beğendikleri ve tekrar satın almak istedikleri yeni ürünlere oy verdiler. Araştırmaya dahil olan 241 ürün ve 113 markadan, sadece 74 tanesi ödüle hak kazandı. Araştırmaya göre, tüketicilerin markalara güveni ağır basıyor ve yüzde 74’ü market markası satın almaktansa indirimdeki bir markalı ürünü satın almayı tercih ediyor.

2 YILDA GELEN BAŞARI

Güçlü perakende sektörü desteğine sahip olan ödül programının sponsorları arasında Evim, Lezzet, Elele ve Seninle dergileri ile Migros da, yer aldı. Programın medya sponsoru olan dergiler kazanan ürünleri basılı ve online platformları aracılığıyla duyuruyor. Türk tüketicilerin yüzde 53’ü yeni bir ürünün üzerinde En İyi Yeni Ürün Ödülleri logosunu görmenin satın alma kararlarında etkili olacağını belirtiyor. Doğan Burda Reklam Grup Başkanı Vicky Habif, En İyi Yeni Ürün Ödülleri’nin Türkiye bacağında medya sponsoru olmaktan mutluluk duyduklarını belirterek, “Programın Kuzey Amerika’da elde ettiği başarıyı Türkiye’de henüz ilk yılında elde ettiğini görmek gurur verici” dedi.

Haberin Devamı

Türk alışverişçi portresini belirliyor

BRANDSPARK International araştırma şirketi, her yıl, En İyi Yeni Ürün Ödülleri araştırmasına paralel olarak, sponsorları Doğan Burda Dergi Grubu ve Migros’un da desteğiyle, Türkiye’de geniş kapsamlı bir tüketici araştırması yürütüyor. Online anket tekniğiyle yürütülen bu araştırmanın hedef kitlesini, hanenin gıda, temizlik ve kişisel bakım ürünleri alışverişinden sorumlu, 18 yaşından büyük, A-B-C sosyo-ekonomik statüye sahip, şehirlerde oturan kadın ve erkekler oluşturuyor. Güncel ve günümüz pazar koşullarında geçerli bir “Türk alışverişçi” portresi ortaya koymayı hedefleyen BrandSpark Türkiye Alışveriş Tutum ve Alışkanlıkları Araştırması kapsamında katılımcıların alışveriş, marka kararı, ürün satın alma gibi birçok farklı konu başlığı sorgulanıyor.

Haberin Devamı

Trendler için veri tabanı oluşturuyor

ARAŞTIRMA sonuçlarını içeren rapor Türk tüketicisinin değişen ihtiyaçlarını dikkate almak isteyen üretici şirketler için değerli bir kaynak niteliğinde. Araştırmanın yürütüldüğü diğer ülkeler arasında İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, Brezilya, Arjantin, Şili, Kolombiya ve Meksika yer alıyor. BrandSpark araştırma şirketinin başkanı ve aynı zamanda En İyi Yeni Ürün Ödülleri programının kurucusu olan Robert Levy araştırma ile ilgili şunları söyledi: “Türkiye’de bu yıl ikincisi düzenlenen En İyi Yeni Ürün Ödülleri programı ve beraberinde yürüttüğümüz Türkiye Alışveriş Tutum ve Alışkanlıkları Araştırması Türk tüketicisinin sesini duyurduğu bir platform niteliğinde. Ayrıca, her yeni yılla beraber şirketlerin veri tabanı da oluşmakta.”


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!