Güncelleme Tarihi:
Şirketlerin son tweet’lerini 20 Mart Perşembe günü attığı gözlendi. Böylece markalar sosyal medya üzerinden yaptıkları tanıtımlara ara vermiş oldu.
20 Mart’ta Twitter’ın kapatılmasının ardından bir çok marka da tanıtımlarına ara verdi. Markaların kendi hesaplarından paylaştıkları mesajlar adeta sustu. Birçok şirket Twitter’da kendi adını taşıyan hesaplardan tanıtım, kampanya ve etkinlik haberleri paylaşıyordu. Ancak son 6 gündür bu alanda şirketlerin herhangi bir paylaşımda bulunmadıkları gözlendi.
TÜKETİCİLER MAĞDUR OLDU
Şirketlerin Twitter’da suskun kalması tüketicileri de mağdur etti. Tüketiciler Twitter hesabı üzerinden hem şikayetlerini iletiyor hem de farklı kampanyalarla indirimli ürün alma fırsatı yakalıyorlardı. Sosyal medya yatırımı yapan şirketler Twitter üzerinden gelen şikayetleri anında çözüme kavuştururken, tüketicinin mağduriyetini de önlemiş oluyordu. Ayrıca düzenlenen kampanya ve etkinliklerle de tüketicilere indirimli ürün alma fırsatı tanınıyordu. Twitter’ın Türkiye’de yasaklanmasının ardından da kampanyalar rafa kalktı.
SPONSOR MESAJLAR DEVAM ETTİ
Son dönemlerde sosyal medya üzerinden yapılan tanıtımlara ağırlık veren birçok marka, Twitter’da kendi hesabı üzerinden satışlarını arttırıyordu. Şirketlerin hemen her gün mesaj attığı Twitter hesaplarında en son mesajların 20 Mart tarihinde atıldığı gözleniyor. Bu tarihten sonra hesaplarından mesaj atmayan markaların sayısı ağırlıkta. Ancak şirketlerin para ödeyerek attığı sponsorlu mesajlar devam ediyor.
Türkiye’de en çok takipçisi olan markalar arasında ise Türk Hava Yolları, Turkcell, Vodafone, AVEA, Teknosa ve Ülker olduğu gözleniyor. Sosyal medyayı da etkin kullanana bu şirketler, Facebook gibi diğer sitelerdeki yatırımlarını arttırıyor. Şirketlerin sosyal medyayı daha çok sabah ve akşam saatlerinde etkin kullandığı gözleniyor.
E-ticaret siteleri devam ediyor
TWITTER üzerinden mesaj atmaya devam eden şirketler ise e-ticaret sektöründe faaliyet gösteriyor. Markafoni.com, trendyol.com ve yemeksepeti.com gibi markalar Twitter üzerinden mesaj atmaya devam ediyorlar. markafoni.com ve trendyol.com, Twitter üzerinden internet sitesindeki yeni ürünlerin tanıtımına devam ederken, yemeksepeti.com ise siparişlerinde sorun yaşayan müşterilerine Twitter üzerinden yardımcı olmaya çalışıyor.