Markafoni’yi aldığını resmen duyurdu

Güncelleme Tarihi:

Markafoni’yi aldığını resmen duyurdu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 2017 14:01

Güney Afrika merkezli Naspers’dan satın aldıkları Markafoni’yi yeniden pazar lideri yapmak için çalışacaklarını vurgulayan Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, “Biz zor durumdayken aldığımız Select’in küllerinden yeniden doğmasını sağladık ve 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri yaptık. Şimdi çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için Markafoni’yi bünyemize kattık” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’nin önde gelen e–ticaret sitelerinden Markafoni, yeniden ve daha da güçlenerek tüketici ile buluşmaya hazırlanıyor.  İngiltere’deki

Türk moda devi Select, 30 Haziranda  faaliyetlerini durduran Markafoni için dünyanın en önemli e-ticaret şirketlerinden Güney Afrika merkezli Naspers Grup ile el sıkıştı.

 Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, düzenlediği basın toplantısında Markafoni’yi satın alma süreci ve gelecek planlamalarına

ilişkin bilgi verdi. Markafoni’nin doğru zamanda ortaya çıkmış, hikayesi olan, Türkiye’nin ilk online alışveriş sitelerinden biri olduğunu hatırlatan Cafer Mahiroğlu, böylesine önemli bir markanın yok olmaması gerektiğini vurguladı. Mahiroğlu, şunları söyledi: 

 AVRUPA’DA HER YERDE YATIRIM YAPABİLİRDİK, BİZ TÜRKİYE’Yİ TERCİH ETTİK

Haberin Devamı

“Select İngiltere’nin en önemli hazır giyim markalarından biri. 16-24 yaş kadın kategorisinde yüzde 7’lik bir pazar payını elimizde

bulunduruyoruz. Avrupa’nın her yerinde yatırım yapma potansiyeline sahibiz ama biz Türkiye’yi tercih ettik. Çünkü ülkemize hem vefa

borcumuz var hem de Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz. Markafoni gibi Türkiye’den çıkmış büyük bir markanın yok olmasına göz yumamazdık. 

Biz yıllar önce zordaki Select’i de alıp küllerinden yeniden doğmasını sağladık. Bugün 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından

biri yaptık. Şimdi Markafoni ile çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için hazırlık yapıyoruz. Satın alma ve 3 yıl sürmesini

öngördüğümüz yeni yatırımlar için toplam 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Ayrıca diğer uyum çalışmaları için de 15 milyon dolarlık yatırım öngörüyoruz.

Biz orta vadede Markafoni’yi bugün 31 milyar TL olan e-ticaret pazarının zirvesine taşımayı amaçlıyoruz.”

 SORUNUN KAYNAĞINI VE NASIL ÇÖZECEĞİMİZİ BİLİYORUZ

Markafoni’nin doğru zamanda pazarda yerini aldığını ve iyi bir hikâyesinin olduğunu hatırlatan Cafer Mahiroğlu, bununla birlikte

değişimlere ayak uyduramamasının markaya kan kaybettirdiğini vurguladı.  İngiltere’de Select örneğinde olduğu gibi Markafoni’yi de kısa

Haberin Devamı

zamanda ayağa kaldıracaklarını anlatan Mahiroğlu şöyle devam etti:  “Markafoni Türkiye’de e-ticaret pazarının ilklerinden ve marka değeri

olarak en büyüklerinden biri. 600 çalışanıyla yıllık 150 milyon dolar ciroya ulaşmış, 270 milyon dolara el değiştirmiş bir büyük markadan

söz ediyorum. Pazardaki yenilik ve gelişmelere ayak uyduramadığı için zor bir süreçten geçti. Satın alma aşamasına gelene kadar

arkadaşlarımızla Markafoni ve online ticaret pazarı konusunda uzun ve detaylı çalışmalar yaptık.  Markafoni özelinde sorunun nereden

kaynaklandığını ve çözümün ne olduğunu biliyoruz.  Bu topraklardan çıkmış bir değeri yeniden eski gücüne kavuşturmak hatta  yeniden pazarın en güçlü oyuncusu yapma hedefiyle yola çıkıyoruz. “

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!