Güncelleme Tarihi:
Mart 2008’de kurulan Markafoni kuruluşundan kısa bir süre yakaladığı hızlı büyüme ile dikkat çekti. Markafoni’ye ilk yatırım 2011’de yapıldı. MIH Allegro şirketin yüzde 71.2’sini satın almıştı. 2011’deki ortaklık anlaşması sonrası Markafoni yurtdışında da siteler açmıştı.
Şirketin yüzde 71.2'lik hisesinin 200 milyon dolara satıldığı sektörde konuşulmuştu.
Markafoni, Türkiye'nin yanı sıra Avustralya, Ukrayna ve Yunanistan'da da özel alışveriş kulübü olarak faaliyet gösteriyor.
Kalan yüzde 28.8’lik hisse için izin başvurusu geçtiğimiz 4 Nisan’da yapıldı.
Analistler, Türkiye’de e-ticaret pazarının hızlı bir büyüme potansiyeline sahip olduğu görüşünde. İşlem hacminin 40 milyar olduğu pazarda her yıl yüzde 30-35’lik bir büyüme söz konusu.
KARAR DAHA ÖNCE ALINMIŞTI
Konuya yakın şirket kaynaklarından edinebilen bilgiye göre, devir planı daha önceden alınan karar doğrultusunda gündeme geldi. Başlangıçta şirketin büyük bir bölümü, sonrasında kalan kısmın satılması planlanmıştı.
Telefonla ulaştığımız Markafoni'nin kurucu ortaklarından Tolga Tatari ise, sürecin Rekabet Kurumu aşamasında olduğu için değerlendirme yapmasının uygun olmayacağını kaydetti.