Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE tekstil ve hazır giyimdeki geleneksel üretim gücünü artık markalaşarak, dünya genelinde mağazalaşarak başka bir seviyeye yükseltiyor. Konfeksiyon sektöründe İstanbul’un ve Laleli’nin tüm evrelerinden geçerek güçlü bir kadın giyim merkası haline gelen Adil Işık, yurt içinde 103, 30’u Rusya’da olmak üzere yurt dışında 45 mağazalı bir marka olmayı başardı. Eşi Zehra ile birlikte çıktığı markalaşma ve mağazalaşma yolunda 2012’de yurt içinde ve yurt dışında 45’er yeni mağaza açmayı planlayan Adil Işık, yılda 5-6 milyon parça giysi ürettiklerini, tüm üretimi yurt içinde kendilerine bağlı 30 konfeksiyon atölyesinde yaptırdıklarını söylüyor. Adil ışık yurt dışında da Suudi arabistanlı Al Hokair Grubu ile büyüyeceklerini, Suudi Arabistan’da şimdiden 8 mağazaya ulaştıklarını söylüyor ve şöyle başlıyor anlatmaya:
Ispartalı manifaturacının oğlu
Ispartalıyız, 1965’te İstanbul’a göçen bir ailenin çocuğuyum. Ispartalılarda seyyar manifaturacılık yaygındı. Babam da İstanbul’da öyle başlamış sonra Kocamustafapaşa’da küçük bir manifatura dükkanı açmıştı. Ispartalı olduğumuz için oraya halı da koyduk. Böylece babamız esnaf oldu. Halı, mobilya derken ben de önce bu baba işine başladım. Ancak en baştan itibaren hiç hoşlanmadım. Bana kaba geliyordu. Babamın dükkanında hep başka şeyler satmaya çalışırdım. Halıyı sevmiştim ama diğer sattıklarımızdan hoşlanmıyordum. Sonra ayrıldım ve kendi yolumu çizdim, konfeksiyon işine girdim.
Osmanbey’in ‘toptan marka’sı
Kadın giyimi üretip pazarlamaya başladık. Osmanbey’in ‘toptan marka’larından biriydik. Zehra Hanım ile de (eşim) tam bu aşamada tanıştım ve hayatımın dönüm noktası oldu. Ben konfeksiyona fason üretimler yaptırıyordum, Zehra Hanım da onlardan birinde tasırımcıydı. Sonra evlendik. ‘Adil Işık’ markası olarak yola devam ettik. Bu sırada Laleli’de de bavul ticareti patlamıştı.
Laleli’de bayrağı dik tutmak
Ne yazık ki Laleli o dönemlerde pek iyi bir imaj çizmiyordu. Ama biz Adil Işık olarak hep üst segmente konumlandık. Laleli’de baştan itibaren öyle yol aldık. Kısa vadeli düşünenlerin, vurgun gibi para kazanmak isteyenlerin yoğun olduğu dönemlerde işimizi en doğru şekilde yaptık. Zaten şimdi Rusya’da çok güçlü olmamızın da nedeni budur. Marka imajımız o günlerden beri Rus müşterilierimizin gözünde hep yüksektir. Şimdi Rusya’da 30 mağazamız var. Krizden önce 45 adetti.
2000’den itibarden mağazalaştık
2000’li yıllara gelirken, artık toptan işinin bitmek üzere olduğunu, perakendenin öne çıktığını yurt dışındaki gözlemlerimizle anlamıştık. Biz de oturduk ve ‘bundan sonra mağazalaşacağız’ dedik. İlk mağazamızı da (aslında Kocamustafapaşa ve Bakırköy’de mağazalarımız vardı ama biz onları toptanı eritmek için kullanırdık) Akmerkez’de 2001’de açtık. Böylece çağdaş anlamda perakendeciliğe başlamış olduk. Ardından Carousel, Bahariye Cadde, Beşiktaş Cadde derken Rusya’da hızlı mağazalaşma oldu. Şu anda Türkiye’de 103 mağzamız var. Bunların 12’si Codentry, 5’i Lovemybody (büyükbeden) ve gerisi ADL. Yurt dışında da ayrıca 30’u Rusya’da olmak üzere 45 mağzamız var.
Büyüyen müşteri büyük beden istedi Love My Body doğdu
ADİL Işık Yönetim Kurulu Başkan Yarımcısı Zehra Işık, “3 markayla yola devam ediyoruz; ADL, Codentry ve Love My Body. ADL kadın giyim markamız. Codentry genç kadın ve erkek, Love My Body ise kadın büyük beden” diyor. Işık, gençlik yıllarından beri ürünlerini giyen kadınların artık anne olduğunu ve yaşlarının ilerlediğini büyük beden istediklerini belirterek Love My Body’nin bu talep üzerine ortaya çıktığını anlatıyor.
Arabistan’da 8 mağaza var, Pekin’e 10 Aralık’ta açıyoruz
ADİL Işık, 2012’de yurt içinde 45 yurtdışında 45 mağaza daha açmayı hedeflediklerini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Rusya’da yeniden büyümeye başlıyoruz. Suudi Arabitan’da 8, Mısır’da 2 tane var. Rusya’da çok güçlü bir partnerimiz zaten var. Suudi Arabistan’da Al Hokair ile çok mutluyuz. Onlarla her yerde birlikte büyüyebiliriz. ABD’ye de onlarla gideceğiz. Zara da dünyaya yayılmak için güçlü bir partner bulmuş ve yürümüş. Suudi Arabistan, Mısır, Kazakistan, Ürdün ve Gürcistan’da 2015’e kadar 44 mağaza açmak üzere anlaşmamız var. Fas, Cezayir, Ermanistan’da 2012 sonuna kadar 22 mağaza açacağız. Çin’in Pekin şehrinde 10 Aralık’ta ilk mağazamızı açıyoruz. 1 yıl içinde 10 tane açmak için anlaştık.”
DİĞER E-KOBİ HABERLERİ:
İhlas Gazetecilik’e uluslararası kalite ödülü
İHLAS Gazetecilik A.Ş., Business Initiative Directions (BID) tarafından her yıl verilen Uluslararası Kalite Ödüllerine ‘Altın’ kategorisinde layık görüldü. Ödülü Türkiye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak, Londra’da düzenlenen törenle aldı. BID Başkanı Jose E. Prieto, İhlas Gazetecilik’in toplam kalite ve kurumsal yönetim ilkelerini uygulamada gösterdiği başarı ve sürdürülebilir rekabet ile iş süreçlerinin iyileştirilmesindeki ekip çalışması sayesinde bu ödüle layık görüldüğünü söyledi. ‘Altın’, ‘Platin’ ve ‘Elmas’ olarak 3 kategoride verilen ödüllerin bu yılki temasının iş süreçlerinin geliştirilmesi ile sürdürülebilir rekabet olduğunu dile getiren BID Başkanı, 46 ülkeden şirketlere verilen ödülün küresel ekonominin genişlemesi için bir taahhüt olduğuna dikkat çekti.
Soft One, 50 mağaza için düğmeye bastı
HALEN 17 mağazası bulunan kadın giyim markası Soft One, aralık ayı içinde 4, 2012’de 19 mağaza açarak 50 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Kasım ayında Profilo, Arena Park, Carousel, Ora, Flyinn ve Antakya Prime Mall’da olmak üzere 6 yeni mağaza açan firma aralık sonuna kadar Ankara, İstanbul, Denizli ve Antakya’da 4 mağaza açacak. Soft One Genel Müdürü Ali Öğüdücü, franchise taleplerini incelediklerini belirterek, “İlk 10 franchise için isim hakkı bedeli de almayacağız” dedi.