Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2004 01:16
BU yılki teması ‘‘Marka Güçtür’’ olan Anadolu'daki Avrupa toplantısında, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal ve Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif de, Denizlili sanayicilere reklam yatırımlarının nasıl sonuçlar verdiğini örneklerle anlattı. ‘‘Artık marka olmak için kendini anlatmak gerektiğini, bunun için de reklamın zorunlu olduğunu’’ dile getiren Cemal, şöyle konuştu: ‘‘Denizlili sanayiciler dünyanın en kaliteli ürünlerini üretebiliyor, en zor pazarlarına satabiliyor ama yeterince pazarlama yatırımı yapmadıkları için Türkiye'de bile tanınırlığı olan markaları yok. Ne yazık ki bazı bedeller ödeyerek markalaşmanın önemini anlıyoruz. Fiziksel yatırımda çok atağız ama reklam ve markada yokuz. Genellikle 'iyi zamanlarda satışlarımız iyi, reklama ihtiyacımız yok, zor zamanlarda da reklama ayıracak hiç paramız yok' denildiği için böyle oluyor.’’
Viki Habif de, Denizli Sanayi Odası Başkanı Abdülkadir Uslu'nun kurlar ve Çin için sözlerine atıfta bulunarak ‘‘Rekabet gücünümüzü sürekli reklam yatırımı yaparak artırabiliriz’’ dedi.