OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 26, 2003 00:00
Businessweek Dergisi tarafından üç yıldır yapılan ‘Dünyanın En Değerli 100 Markası’ listesinde Coca-Cola üçüncü kez en değerli marka seçildi. 2002 yılına göre marka değerini yüzde 1 artırarak 70.45 milyar dolara yükselten Coca-Cola dünyanın en değerli markası ünvanı devam ettirdi.Coca-Cola'nın ardından Microsoft 65.17 milyar dolarlık değeriyle yine ikinci olurken, IBM de 51.77 milyar dolarlık değeriyle üçüncü sıradaki yerini korudu.BusinessWeek'in ‘‘Dünyanın En Değerli 100 Markası’’ listesi, 1 milyar
dolar deÄŸerinin üzerinde ve satışlarının üçte birini kendi ülkelerinin dışına yapan ÅŸirketlerden oluÅŸuyor. Listede yer alan ÅŸirketlerin ayrıca Amerika, Avrupa ve Asya ile baÄŸlantıları bulunması ve pazarlama ve finansal bilgilerinin halka açık olması gerekiyor. J.P. Morgan Chase, Citigroup ve Morgan Stanley analistlerinin katkısıyla hazırlanan listede Amerikan ÅŸirketlerinin büyük ağırlığı bulunuyor. 100 ÅŸirketin yer aldığı listede 62 Amerikan ÅŸirketi bulunuyor. En deÄŸerli 10 markanın 8'i ABD'den çıktı. Â
button