Meltem ERSOY
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2004 01:38
İtalyan Merloni Elettrodomestici, bu yıl Manisa’ya 8 milyon Euro’luk daha yatırım yapmaya hazırlanıyor. Merloni’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, ‘Manisa fabrikamız, diğer Merloni fabrikaları arasında en lüks ve en yüksek modelleri üreten fabrika haline gelecek’ dedi.
MANİSA’daki
üretimi ile hem Türkiye’deki satışlarını, hem de ihracatını artıran İtalyan beyaz eşya üreticisi Elettrodomestici, 8 milyon
Euro’luk yeni bir yatırım planlıyor. Ariston ve Indesit markalarıyla tanınan Merloni Elettrodomestici’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, son iki yılda Manisa’ya 16 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirtirken, Türkiye’deki bu fabrikanın stratejik bir önemi olduğunu vurguladı.
Merloni Elettrodomestici’nin Manisa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasında Ariston marka soğutucular için tasarlanan Ever Fresh ürününün tanıtan Stefano Pasini, son iki yılda kente yaklaşık 16 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını belirtti. Pasini, Manisa’daki üretimin başlangıçta iç pazara yönelik olduğunu, ancak ürün kalitesi ve kullanılan teknoloji nedeniyle artık üretimin yüzde 60’ının ihraç edildiğini belirtti.
HEDEF YÜZDE 20 BÜYÜME
Türkiye pazarında hızla büyüdüklerini anlatan Pasini, 2003’te 185 milyon Euro ciro elde ettiklerini, üçüncü büyük üretici olduklarını ve yüzde 20 oranında büyümeyle yüzde 13’lük pazar payına ulaştıklarını söyledi. Passini, bu yıl yüzde 20’lik büyümeyle 230 milyon Euro’luk ciroya ulaşmayı öngördüklerini vurguladı. Türkiye’deki fabrikanın üretim açısından da stratejik bir önemi bulunduğunu ifade eden Pasini, bu yıl yapmayı planladıkları 8 milyon Euro’luk yatırımla Manisa fabrikasının, diğer Merloni fabrikaları arasında en lüks ve en yüksek modelleri üreten fabrika haline geleceğini belirtti. Pasini, ‘Şu anda da ürettiğimiz tüm modeller, Avrupa’da üst model olarak satılıyor’ dedi.
Türkiye’deki tedarikçilerinin, kaliteli üretimi ve düşük maliyetleriyle tüm dünyada tercih edilir duruma geldiğine dikkat çeken Pasini, Manisa fabrikasına ürün tedarik eden yan sanayicilerin, Merloni grubundaki tüm fabrikalara ihracat yapabilmesi için ‘Global Tedarikçi Projesi’ uygulamasını başlattıklarını belirtti. Projeyle sadece soğutucu değil, pişirici ve çamaşır makinesi fabrikalarına da bölgeden ürün tedarik edileceğini vurgulayan Pasini, ’Geçen yıl Manisa fabrikamıza ürün sağlayan tedarikçilerimizin, 40 milyon Euro olan cirosunu, bu projeyle 2004 yılında 100 milyon Euro’ya çıkarmak istiyoruz’ dedi.
Döviz dalgalandı fiyatlar artacak
MERLONİ Elettrodomestici’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, döviz kurlarındaki dalgalanmaya dikkat çekerek, ürünlerine yüzde 5-6’yı geçmemek üzere fiyat artışı uygulamayı planladıklarını kaydetti. Pasini, bu konuda şunları söyledi: ‘Şu an piyasa zor bir dönem geçiriyor. 2003’te pazar yüzde 21 büyüdü, fakat fiyatlar yüzde 20 geriledi. Üretici ve bayilerin kárlılığı düştü. Son günlerde kurlarda dalgalanma var. Ürünlerimizde maksimum yüzde 5-6’yı geçmemek üzere fiyat artışı düşünüyoruz. Sektördeki tüm firmalar da fiyat artışına gitmeyi planlıyor.’
Yiyeceklerin raf ömrü uzayacak
ARİSTON buzdolabıyla birlikte satışa sunulan ve yiyeceklerin raf ömrünü 4 kat uzatan Ever Fresh ürünü tanıtıldı. Bir vakum sistemi ve iki cam saklama kabından oluşan ürünün, eski dolaplarda da kullanılabilecek. Ancak şu an sadece Ariston’un tek bir modeli içinde piyasaya sunulacak.