Mango’nun tepesinde Türkçe konuşuyoruz

Güncelleme Tarihi:

Mango’nun tepesinde Türkçe konuşuyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2006 00:00

İstanbul doğumlu Nahman ve İsak Andic Ermay kardeşlerin, İstanbul’dan göç ettikten sonra 1984’te İspanya’da kurdukları ve şu anda 81 ülkede 900 mağazası bulunan hazır giyim markası Mango’nun Başkan Yardımcısı ile Dünya Büyüme Direktörü Isak Halfon, "Ben de Türkiye’den göçenlerdenim. Hálá Türkçe konuşuyoruz. Mango’nun tepesinde kimsenin bizi anlamasını istemediğimiz zamanlarda hep Türkçe konuşuyoruz" dedi.

İSTANBUL’da doğup 1968 yılında İspanya’ya göçen Nahman ve İsak Andic Ermay kardeşlerin 1984 yılında kurdukları ve şu anda 81 ülkede 900 mağazası bulunan, İspanya’nın önde gelen hazır giyim markası Mango’nun Başkan Yardımcısı ve Dünya Büyüme Direktörü Isak Halfon, Türkiye’nin Emay ailesi için çok önemli ve özel bir yeri olduğunu söyledi. Emay ailesiyle akrabalık bağı bulunan ve kendisi de 1969’da İspanya’ya göç eden Isak Halfon "Hálá Türkçe konuşuyoruz. Mango’nun tepesinde kimsenin bizi anlamasını istemediğimiz zamanlarda hep Türkçe konuşuyoruz" dedi.

TÜRKİYE’NİN YERİ AYRI:

Mango’nun kurucuları için Türkiye’nin özel bir yeri olduğunu kaydeden Halfon, "Türkiye ailenin doğduğu ülke olarak özel bir yere sahip. Türkiye’de ilk Mango mağazasını 1997’de açarken çok duygulanmıştık. Aradaki bağ sebebiyle Türkiye’deki mağazaların tamamını kendimiz açtık, franchise vermedik. Türkiye ailenin de benim de çok sık geldiğimiz bir ülke" diye konuştu.

TÜRK YÖNETİCİLER:

Bin 500’ü merkezde olmak üzere tüm dünyada 6 bine yakın çalışanları olduğunu belirten Halfon, Türkiye’den yönetici ihraç ettiklerini de söyledi. Halfon şöyle devam etti: "Türkler çok çalışkan, işkolikler. Türk yöneticileri dünyanın farklı yerlerine ihraç ettik. Örneğin Avustralya’daki işlerin başında bir Türk var. Böyle 5-6 kişi var. 2000’de Oxford’da flagship store (amiral gemisi mağaza) açarken işin başına Türkler’i getirdik. Bütün sorumluluk onlardaydı. Çok iyi netice aldık."

ÜÇÜNCÜ BÜYÜK PAZAR:

Halfon Türkiye ile aralarında bulunan duygusal bağın yanında Türkiye’deki faaliyetlerden de son derece memnun olduklarını kaydetti. Şu anda Türkiye’de 19 mağazaları olduğunu ve bu sayıyı artıracaklarını vurgulayan Halfon "Mango’nun en büyük pazarı anavatanı İspanya. Burada 235 mağazamız var. Sonra Fransa geliyor. Fransa’nın ardından üçüncü sırada Türkiye ve Rusya yer değiştirerek bulunuyor. Türkiye Mango içerisinde İngiltere, Almanya, Portekiz gibi pazarları çoktan geçti. Türkiye ciromuz 65 milyon Euro civarında. Geçen yıl dünya ciromuz ise 1,1 milyar Euro oldu" diye konuştu.

OFİS AÇACAĞIZ:

Türkiye’de yüzde 5-6 oranında üretim yaptırdıklarını hatırlatan Halfon, Türkiye’de ofis açacaklarını ve üretimi artırma ihtimalleri olduğunu söyledi. Türkiye’de üretimin eskiden daha kárlı olduğuna işaret eden Halfon, "Yükselen üretim maliyetleri yüzünden üretimi artırma fikrini hálá değerlendiriyoruz" dedi.

Önce bölgesel sonra global marka olduk

ISAK Halfon, Mango’nun dünyanın önde gelen markalarından biri olma sürecini şöyle anlattı: "Andic Ermay ailesi önce çok markalı-mağaza işindeydi. Sonra Mango markasını yarattılar. İspanya’da güçlendikten sonra Portekiz ve Fransa’ya girdik. Önce Akdeniz bölgesinde güçlendik. Sonra Kuzey Avrupa’ya Ortadoğu’ya, Uzakdoğu’ya açıldık. Global bir marka olduk. 2005’te 118 gibi rekor bir sayıda mağaza açtık. Bu yılki hedefimiz 150 mağaza daha açmak. Geçen yıl Kanada pazarına girdik. Gelecek Nisan Los Angeles’ta 2 mağaza açıyoruz."

Global düşünün yerel davranın

TÜRKİYE’de Vakko, Beymen gibi üst gelir grubuna hitap eden çok büyük markalar olduğu ve Avrupa’da Mavi gibi markaları fark ettiklerini belirten Isak Halfon global marka olma yolunda ilerleyen Türk şirketlere şu tavsiyelerde bulundu: "İşin sırrı global düşünüp lokal davranmakta; her pazarda farklı, oraya uygun bakış açısıyla var olmakta. Çok büyükken bile hantallaşmadan küçük manevralar yapabilmekte..."

Mango kolay söyleniyor herkes aynı okuyor

HALFON
, dünyanın en önemli markaları arasına giren Mango’nun isim hikayesini şöyle anlattı: "Andic Emay kardeşler Filipinler’de Mango yerken akıllarına geliyor. Bu egzotik meyve dünyanın her yerinde aynı şekilde okunuyor, kolay söylyeniyor. Böylece markanın adı belirleniyor."

İtalyan ve Fransız tekelini bitirdik

MODA dünyasında eskiden İtalyan ve Fransız markaların dominant olduğunu ve tüm pazarı kontrol ettiklerini hatırlatan Halfon, "Bu tabi eskidendi. İtalyan ve Fransız tekelini bitirdik. İspanyol markaları yeni bir hareket verdi. Burada Mango’nin özel bir yeri var" dedi.

Non-stop koleksiyon

MANGO’nun tasarım ekibinde 130 kişinin bulunduğunu anlatan Halfon, "Mango’da yılda kaç koleksiyon hazırlanıyor bilmiyorum çünkü non-stop (hiç durmadan) koleksiyon hazırlıyoruz. Mağazalarda 10 günde bir yeni ürünler görebilirsiniz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!