MAN: 40 yıldır Türkiye’deyiz müşteriye kredi de vereceğiz

Güncelleme Tarihi:

MAN: 40 yıldır Türkiye’deyiz müşteriye kredi de vereceğiz
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2006 00:00

MAN Türkiye Yürütme Kurulu Başkanı Orhan Düzgün, "Türkiye’ye 40 yılda 69.2 milyon Euro yatırdık, otobüs üretim merkezi yaptık. 40’ıncı yılımızda ciro hedefimiz 453.9 milyon Euro’ya çıkardık. Şimdi MAN Finance International’ı (MFI) kurduk. Türkiye’deki müşterilerimize 180 milyon Euro tüketici kredisi kullandıracağız" dedi.

TÜRKİYE’de kırkıncı yılını kutlayan kamyon ve otobüs üreticisi MAN Türkiye A.Ş., müşterilerine yönelik yeni finans çözümlerini Türkiye pazarına sundu. MAN’ın Türkiye’de 2005 yılı sonunda faaliyete geçirdiği MAN Finance International (MFI), şirketin Almanya dışında kurduğu altıncı tüketici finansmanı şirketi oldu. Yeni şirketle MAN müşterilerine bankaya gitmeden kredi alma fırsatı tanıyacak. 1966’dan beri Türkiye’de faaliyet gösteren MAN, 1966-2005 yılları arasında ülkemize 69.2 milyon Euro’luk yatırım yaptı. Şirket, 40’ıncı yılında Türkiye’ye, 6.5 milyon Euro’luk yatırım daha yapmayı planladığını açıkladı.

HEDEF 453 MİLYON EURO: MAN Türkiye Yürütme Kurulu Başkanı Orhan Düzgün, MAN’ın Türkiye’de faaliyete 301 personelle, 4 bin metrekarelik üretim alanında başladığını anımsatarak, bugün 10 bin metrekarelik alanda, 2 bin 700 çalışanla üretim yaptıklarını anlattı. Düzgün, 1966 yılında Almanya dışında kurulan ilk üretim tesisi olan MAN Türkiye’nin, şu anda NEOMAN Grubu’nun en büyük seyahat otobüsü üretim merkezi haline geldiğini söyledi. 2005 cirolarının 414 milyon Euro olduğunu belirten Düzgün, 2006 ciro hedeflerini 453.9 milyon Euro olarak açıkladı. Düzgün, ihracatlarının geçen yıl 165.4 milyon Euro olduğunu ve 41 ülkeye ihracat yaptıklarına işaret ederek, bu yıl 200.4 milyon Euro’luk ihracat yapmayı hedefledikelerini vurguladı.

DOĞALGAZLI OTOBÜS: Orhan Düzgün, otobüste iç pazarda pazar paylarının geçen yıl yüzde 20.4 olduğunu aktararak, "Bu yılki pazar payı hedefimiz yüzde 32.9. Geçen yıl 1651 otobüs sattık. 2006’da 2 bin adet şehiriçi ve seyahet otobüsü üretip, bunların 1440’ını ihraç edeceğiz" dedi. Düzgün, Ankara Büyükşehir Belediyesi için de 300 doğalgazlı şehiriçi otobüs üreteceklerini ve ilk araçlarını temmuz ayında teslim edeceklerini aktardı. Düzgün, kamyon üretimleri konusunda şu bilgileri verdi: "Türkiye’de toplam kamyon ve çekici pazarı geçen yıl 35 bin 98 bin adet oldu. Bu yıl pazar 32 bin adet olacak. 2005’de, 3 bin 73 kamyon, 2 bin 553 çekici sattık. Kamyon ve çekicilerde pazar payımız geçen yıl yüzde 8.6’ydı. Bu yıl pazar payımızı yüzde 9’a çıkarmayı hedefliyoruz."

180 MİLYON EURO’LUK PORTFÖY: MAN Finance International (MFI) Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fred Van Putten, 28 Aralık’ta MFI için lisans aldıklarını belirterek, dünyada 2 milyar Euro portföyü olan MFI’nın gelecek bir yıl içinde Türkiye’de 180 milyon Euro’luk portföye ulaşmasını hedeflediklerini kaydetti. Putten, şöyle devam etti: "Ankara’da 10 çalışanımızla Türkiye’deki müşterilerimize finansal hizmet vereceğiz. Müşterilerimizin ihtiyacı olan şekilde onlara çözümler sunacağız. İlk etapta kredi sağlayacağız. Orta vadede bin müşteriye hizmet vermeyi planlıyoruz. Bizler müşterilerimizin çözüm ortağı olarak tek elden hizmet vereceğiz. Bu alanda doğru bir adım attık. Türkiye’nin bir ihtiyacını karşılıyoruz."

6.5 milyon Euro daha yatırırız 20 milyon Euro kár bekliyoruz

MAN Türkiye, ülkemizdeki yatırım hedeflerini de artırdı. Orhan Düzgün, geçen yıl 4.9 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını bu yıl 6.5 milyon Euro, 2007’de ise 10 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarına bildirerek, bu yılki kár beklentilerinin 20 milyon Euro olduğunu aktardı. Kapasite artırım projesi olan Evolution 2004’le yılda 2 bin otobüs üretecek kapasiteye ulaştıklarını dile getiren Düzgün, "Tüketici finasmanı şirketi MFI, satışlarımızı artırmamıza yardım edecek. Midibüs üretimine geçmeyi düşünmüyoruz. Büyük otobüs ve kamyon üretimine devam edeceğiz. Otobüs üretimi konusunda büyük bir üretim alanı haline geldik. Türkiye’de kamyondan çekiciye doğru bir yöneliş var. Şu anda üretimimiz otobüs odaklı" dedi. Düzgün, havayolu sektörünün gelişmesinin otobüs satışlarını nasıl etkileyeceği konusundaki soruyu, "20-30 saatlik yolculuklarda müşteri havayolunu seçiyor. Ama Türkiye’de şehir otobüsçülüğü yok" diye cevapladı.

Otomotiv ihracatta 14 milyar doları yakalar

DEVLET Bakanı Kürşad Tüzmen, "Bu sene, tahmin ediyorum, 14 milyar dolarlık ihracat rakamına inşallah otomotiv sektörü rahatlıkla ulaşacak" dedi. Tüzmen, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAT) ve Uludağ İhracatçıları Birlikleri (UİB) temsilcilerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nda (DTM) kabul ederek bir süre görüştü. Görüşme sonrasında gazetecilere bir açıklama yapan Tüzmen, 2001-2005 döneminde genel ihracatın yüzde 133.9 oranında artarak, 73.3 milyar dolara ulaştığını söyledi. Otomotiv sektörünün ise daha büyük bir dinamizm gösterdiğini, son 5 yılda otomotiv ana sanayinde ihracat artışının yaklaşık yüzde 371 olduğunu belirten Tüzmen, "Otomotiv sektörünü bir bütün olarak ele alırsak, ana, artı yan sanayi... Bu oran yüzde 228 olarak gerçekleşmiştir" dedi. Geçen yıl Türkiye’de toplam 914 binin üzerinde taşıt ve traktör üretildiğini anlatan Tüzmen, ana sanayi ihracatının 561 bin adet olduğunu kaydetti.

General Motors Suzuki’deki hissesini satıyor

DÜNYANIN en büyük otomotiv üreticisi ABD’li General Motors, Japon otomotiv üreticisi Suzuki’deki hisselerinin büyük bölümünü satacak. Amerikalı otomotiv üreticisi, Suzuki’deki yüzde 17.4’lük hissesini satarak, nakit ihtiyacını karşılamaya çalışacak. General Motors’un, Suzuki’deki yüzde 17.4’lük hissesinin satılmasıyla şirkette sadece yüzde 3’lük hissesi kalmış olacak ve bu payla en büyük ortaklıktan yedinciliğe gerileyecek. Geçen yılı 8.6 milyar dolarlık zararla kapatan General Motors, satıştan 2 milyar dolar gelir elde etmeyi planlıyor.

Volkswagen’in zirvesinde kavga çıktı

AVRUPA’nın en büyük otomotiv şirketi Volkswagen’in (VW) tepesinde kavga çıktı. VW’nin CEO’su Bernd Pischetsrieder’in, Yönetim Kurulu Başkanı Ferdinand Piech’in kendisini görevden almak için başlattığı kampanyaya karşı savaş açması bekleniyor. Piech, Pischetsrieder’i halefi olarak seçtikten sonra, açık bir güç savaşına girişmişti. Piech, tartışmayı "BMW’nin eski direktörü kontratını 5 yıl daha uzatmayı hak ediyor muydu" diyerek başlattı. Sendikaların desteğiyle grubu yöneten Piech, "Almanya’da hiçbir şirketin kendisine karşı 10 işçinin verdiği oydan sağ çıkamayacağını biliyorum" dedi. İşçiler VW danışmanlık kurulunda hissedarlarla eşit ağırlığa sahip.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!