Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 1998 00:00
Bülent OVACIK Müşteri portföyünü kedi ve köpeklerin oluşturduğu hazır mama piyasasında tam 13 yabancı marka pay kapma mücadelesi veriyor. Ancak bu mücadelenin hedefi 2000'li yıllar. Mama piyasasının bu günkü durumu acınacak halde. Kedi ve köpek sahipleri, beslenme konusunda hala geleneksel yöntemleri tercih ediyorlar. Sakatatcıdan alınan ciğer, kasaptan alınan kemik ve
yemek artıkları, ülkemizde yaşayan kedi ve köpeklerin önemli bir bölümünün beslenme rejimini oluşturuyor. Resmi olmayan rakamlara göre, mevcut kedi ve köpeklerin yüzde 8'i, protein ve karbonhidrat dengeleri kurulmuş, vitamin ve mineral yönünden zengin mamalarla besleniyor.Mama firmalarının yüzünü, son olarak orduda ve emniyet teşkilatındaki köpeklere hazır mama verilmesi yönünde alınan kararlar biraz güldürdü. Ancak, sır gibi gizli tutulan piyasa hacmi, hala Macaristanın 40'ta biri oranında.Umutsuz görünen tüketim miktarları, mama ithalatçılarının moralini bozmuyor. Onlar, AET'ye girmek için Hayvan hakları Yasası'nı çıkartmak zorunda olan Türkiye'deki potansiyelden umutlu. Hayvan sevgisi rüzgarının 2000'li yıllarda daha çok kişiyi önüne katacağına, ülkemizin gelecek yıllarda kişi başına düşen pet sayısıyla Avrupa'yı yakalamaya aday olacağına inanıyorlar.Gelecekte oluşacak dev mama pazarının kokusu, firmaları şimdiden hazırlıklı olmaya zorluyor. Bu küçük pazara kedi maması Whiskas ve köpek maması Pedigree'yi ithal eden Effemex firması, reklam atağına kalktı. Firma, iki televizyonda sürdürdüğü reklam bombardımanı ile mama pazarında yerini sağlamlaştırmaya çalışıyor.Whiskas, Pedigree, Royal Canin, Eukanuba, Techni-Cal, Witte Molen, Hill's, Bobo, Happy Dog, Purina, Sports Man's Choice, Dog&Dog markaları altında, kuru, yarı yaş ve yaş mamaların yanısıra, profesyonel mamalar,
diyet mamalar ithal ediliyor. Piyasaya son olarak, Kanada'dan ithal edilen Jazzy mamaları girdi.
button