Malt, ‘Ritmix’ oldu, Efes alkolsüz pazara da girdi

Güncelleme Tarihi:

Malt, ‘Ritmix’ oldu, Efes alkolsüz pazara da girdi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2004 01:46

Efes İçecek Grubu, Ritmix adını verdiği yeni ürünü ile alkolsüz içecek pazarına da girdi. İçinde biranın ana maddelerinden şerbetçi otu da bulunan aromalı alkolsüz malt içeceği Ritmix için 4 milyon dolar yatırım yapan Efes’in hedefi yılda 15 milyon şişelik satış.

MEYVE aromalı yeni malt içeceği Ritmix ile alkolsüz içecek pazarına giren Anadolu Efes, 2 yılda geliştirdiği içecek için reklam ve tanıtım dahil toplam 4 milyon dolarlık marka yatırımı yaptı. Ritmix ile Türkiye’de alkolsüz içecekler kategorisinde çok farklı bir segment yarattıklarını söyleyen Efes Türkiye Bira Grubu Genel Direktörü Serdar Bölükbaşı, ‘Bu yıl 35’inci yılını kutlayan Efes, ülkemizde ilk kez üretilen malt içeceğini tüketici ile buluşturuyor. Ürün Efes adı altında çıkmadı. Bu alkolsüz bira, enerji içeceği ya da meyva suyu değildir. Ritmix ile tamamen yeni bir ürün kategorisi yarattık ve ürünün buradaki payı yüzde 100 olacak’ dedi.

Ritmix’in fermente edilmemiş bir içecek olduğunu, üretim aşamasında da alkol oluşmadığını anlatan Bölükbaşı, satış hedeflerine ilişkin olarak, ‘Efes’in piyasaya çıkardığı hiçbir ürün 15 milyon şişenin altında satmaz’ dedi.

2 YIL ÇALIŞTIK

Efes Yeni Ürünler Pazarlama Müdürü Hilal Merter de şunları söyledi: ‘2 yıl süren çalışmalar sonucu Ritmix’i yarattık. 2 bine yakın tüketiciyle konuşarak ürünü geliştirdik. Yüzden fazla ismin arasından Ritmix’i seçtik. Kendi başına bir kategori yaratmak üzere bu ürün ortaya çıktı. Gündüz ve gece içeceği olarak tüketilebilecek. Tüm Türkiye’de aynı anda satışa sunulacak. Reklam ve tanıtım dahil toplam marka yatırımımız 4 milyon dolar oldu. Ritmix’le ileride ihracatta düşünüyoruz.’

Hilal Merter, içecek sektörünün çok geliştiği pazarlarda benzer ürünler olduğunu belirterek, ‘Fakat Ritmix de Efes gibi kendine özgü bir üründür. Bu, Efes’in portföyündeki alkolsüz ilk ürün’ dedi.

Merter, ‘Alkolsüz içecek kategorisinde soğuk çaylar, meyve suları gibi ürünler de olacak mı?’ sonusuna, ‘Bizden her zaman sürpriz bekleyin’ dedi.

Fiyatı 1 milyon lira, hedefi 18-24 yaş grubu

RITMIX
, ananas ve limon aromalı olarak 25 cl’lik şişelerde pazara sunuldu. 1 milyon liradan satılacak ürün en çok 18-24 yaş arası genç kesimi hedef alıyor. Ritmix ‘Açık mısın’ sloganı ile farklı stand ve buzdolaplarında satılacak. Ürün biri animasyon olmak üzere, 5 reklam filmiyle tanıtılacak. İngiliz James Haworth’un yönetmenliğinde reklam filmleri Macaristan’da çekildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!