Maliyeye göre hububatla otomobil arasında fark yok

Güncelleme Tarihi:

Maliyeye göre hububatla otomobil arasında fark yok
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2001 01:51

31 distribütör firma ve 41 markayı bir çatı altında toplayan Türkiye Otomotiv Distribütörleri Derneği (TODD) Maliye Bakanlığı'na yeni bir vergi paketi sundu. ‘‘Motorlu Taşıtlar Yeni Vergi Sistemi’’ adı altında hazırlanan raporda, otomobil vergilerinin hububat gibi kilo değil çevre kirletme, silindir hacmi, satış fiyatı gibi çağdaş normlarla değerlendirilmesini sağlayacak bir düzenlemeye geçilmesi gerektiği öne sürüldü.

Maliye Bakanlığı ‘‘Revue Automobile’’ adı verilen ve resmi niteliği olmayan bir dergideki ağırlık verilerini esas alarak Taşıt Alım Vergisi'ni belirliyor.

TODD tarafından hazırlanan raporda, otomobildeki vergi yükünün hafifletilmesiyle vergi gelirlerinin 2001-2006 döneminde 2.5 milyar Euro artarak 11.3 milyar Euro'ya çıkacağı da hesaplandı. Bugünkü vergi oranlarıyla, vergi gelirinin 8.7 milyar Euro'da kalacağı belirtilen raporda, otomobilden alınan vergilerin basitleştirilmesi, şeffaflaştırılması ve bürokratik işlemlerinin azaltılması gerektiği kaydedildi.

Raporda özetle; otomobildeki vergi yükünün azaltılması buna karşın, yılda iki defa alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin artırılması önerildi. Böylece, vergi gelirlerinin otomobil satışlarının düşmesi ya da yükselmesine bağlı olması önlenecek. Vergi geliri, mevcut otomobillerden alınarak olumsuz dış faktörlerden etkilenmeyecek. Ayrıca, otomobil satışları artacağı için, vergi oranı düşmesine rağmen, vergi geliri artacak.

Raporda bir başka öneri de, yaşlı araçlarla ilgili olarak yapıldı. 25 yaşını aşmış otomobillerin yılda sadece 3 paket sigara değeri kadar Motorlu Taşıt Vergisi ödeyerek karayollarının kullandıklarına dikkat çekildi. Buna göre, her mali yıl içinde 25 yaş ve üzeri araçların trafikten kayıtlarının silinmesi ve yerine yeni (sıfır kilometre) araç alınması halinde Taşıt Alım Vergileri'nin yüzde 0 veya yüzde 50 oranında uygulanacak. Böylecek, çevreye zarar veren ve bakımları nedeniyle ekonomiye yük olan araçlar trafikten çıkarken, yaşlı otomobil sahiplerinin yeni otomobil satın alması teşvik edilecek. İtalya, İspanya, Brezilya ve Fransa'da uygulanan ve başarılı olan bu model sayesinde, otomobil pazarının canlanmasının yanı sıra hükümetin vergi gelirlerinde de artış meydana gelecek.


Volvo'dan yeni bir 4x4


Volvo yeni SUV aracı XC90'ı yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Volvo Car Corporation, 4x4 SUV'u XC90'ın ilk fotoğraflarını yayınladı. Binek otomobil platformu kullanarak üretilen XC90, yeni XC serisinin de en üst sınıftaki modeli olacak. Yeni Volvo, 2002 yılından itibaren satışa sunulacak.

Tasarımıyla dikkati çeken XC90, güçlü bir duruş, yuvarlak ve zarif hatlarla ortaya çıkan modern bir çizgiye sahip. Volvo Başkan Yardımcısı ve Baş Tasarımcısı Peter Horbury, otomobilin dizayn felsefesini ‘‘Otomobilin erkeksi ve kendinden emin olmasını ama maço olmamasını istedik’’ diye açıklıyor.

Çok amaçlı kullanıma uygun olan otomobil aynı zamanda güvenlik önlemleriyle de dikkat çekiyor. XC90 modelinin sahip olduğu Roll Over Protection System'le diğer Volvo otomobillerindeki hayat kurtaran dünyanın en iyi güvenlik sistemlerine ek olarak, devrilmeden korunma alanında teknolojik olarak gelişmiş birçok yeni çözümü bir arada sunuyor.

XC90 modelinde, 5 silindirli ve 6 silindirli motorlarla yeni 5 silindirli dizel motor seçenekleri bulunuyor. Tüm motorlarda turbo özelliği var.

Yeni otomobilin üretimine İsveç'in batı kıyısındaki Göteborg'daki Torslanda fabrikasında 2002'de başlayacak. Kuzey Amerika pazarının toplam Volvo XC90 satışlarının yüzde 65'ini oluşturacağı tahmin ediliyor.


4 VARAN dünyada ilk kez ‘‘mil’’ uygulamalarını karayollarına uyarladı. Buna göre Varan otobüsleriyle yolculuk yapanlar, uçak yolcuları gibi mil biriktirebilecek. Belli bir puana ulaştığında mil puanı ile ücretsiz seyahat edebilecek. Aynı zamanda bir yıl içinde 12 veya daha fazla seyahat eden Varan yolcuları ‘‘Elite’’ statüsüne geçerek ek indirim, ekstra bagaj, rezervasyon işlemlerinde öncelik gibi imkanlardan faydalanabilecekler.


Türkiye'ye özel lastik

Pirelli'nin hem yumuşak, hem uzun ömürlü yeni lastiği P400 Aquamile, satışa sunuldu. Düşük ve orta güçteki standart otomobillerin kullanabileceği P400 Aquamile, kilometre performansı ve maliyetine önem veren, dayanıklı, uzun ömürlü ve konforlu bir ürün isteyen tüketiciler için yol koşulları dikkate alınarak tasarlandı. Pirelli'nin İzmit'teki tesislerinde üretilen P400 Aquamile, artırılmış diş derinliği ve geniş basma yüzeyi sayesinde sürücülere yumuşaklık, uzun ömür, dayanıklılık, tutunma ve sürüş kararlılığında üstün performans sağlıyor.


Daihatsu'dan Formula 1 teknolojisi


Daihatsu'nun yeni modeli YRV Türkiye'de satışa sunuldu. 21'inci yüzyılda kompakt otomobil tasarımlarına öncü olacak YRV, yarının düşüncesi ve teknolojisine paralel, modern yaşam tarzına uyumlu, kentin kalabalık cadde ve sokaklarıyla bütünleşecek şekilde tasarlandı.

YRV'nin kalbinde Daihatsu'nun geliştirdiği 4 silindirli 1300 cc'lik Dinamik Değişken Subap Zamanlaması (DVVT) tekniğine dayalı 87 beygir gücünde bir motor bulunuyor. Düşük devirlerde sunulan yüksek tork gücü şehir içi kullanımda fazla vites değiştirmeyi gerektirmezken, otoyolda ara hızlanmaları sorunsuz hale getiriyor. YRV, aynı zamanda oldukça ekonomik bir otomobil; 100 km'de 6.0 litre yakıt tüketiyor.

YRV 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra, 4 ileri otomatik şanzıman ile Türkiye'de satılıyor. YRV'nin otomatik şanzımanı, ‘‘steer shift’’ fonksiyonu ile kendi sınıfında hiçbir modelde bulunmayan bir özellik sunuyor. Direksiyonun üzerinde bulunan düğmeler, vitesleri Formula 1 otomobillerindeki gibi değiştirme imkanı veriyor.


SOL ŞERİT


BP, Ramazan ayı boyunca devam edecek yeni bir kampanya başlattı. McDonald's ile işbirliği yapan BP, istasyonlarından belli tutarda alışveriş yapan müşterilerine, bedava menü veya oyuncak alınabilen McDonald's kuponu armağan ediliyor. BP istasyonlarından her 15 milyon liralık akaryakıt, otogaz veya market alışverişi karşılığında, McDonald's restorlarında geçerli iki seçenekli bir armağan kuponu veriliyor.

MAN TG-A, Türkiye turunda. Otomotiv sektörünün önde gelen gazeteci ve yazarlarının oluşturduğu uluslararası bir jüri tarafından 19 Avrupa ülkesi arasında, ‘‘2001 yılının çekicisi’’ seçilen Man TG-A serisinin Türkiye tanıtım turu başladı. Manaş tarafından organize edilen, TG-A 18.462 FLT model LX kabin çekicinin tanıtım turu, Ege, Marmara, İç Anadolu, Akdeniz ve Güney Anadolu Bölgesi'ndeki 10 ili kapsıyor.

CMS, her yıl olduğu gibi bu yıl da 10 başarılı bayisini ödüllendirdi. CMS, başarılı 10 bayisini eşleriyle birlikte Barselona'ya götürdü. Barselona gezisi sırasında; Olimpiyat Şehri, Plaza Espagnole, Sagrada Familia, Picasso Müzesi gezildi.

* AUDI'de yönetim değişti. Yapılan değişiklikle Seat ve Lamborghini, Audi Marka Grubu'na katılacak. 1 Ocak 2002 tarihi ibitariyle Audi, kendi marka grubunun dünya çapındaki gelişmelerinden ve elde edeceği sonuçlarından sorumlu olacak. Bunun yanı sıra yönetimde de bazı değişiklikler yapılacak. Audi AG Yönetim Kurulu Başkanlığı'na 1 Mart 2002 tarihinden itibaren Dr. Martin Winterkorn getirilecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!