Güncelleme Tarihi:
Malezya Havayolları Mart ayında kaybolan uçağının ardından Ukrayna hava sahasında füze ile düşürülen uçağın şokunu piyasalarda da yaşadı. 3 senedir zarar eden şirketin hisseleri, Mayıs 2013’ten bu yana borsada düşüş gösteriyordu. Şirketin hisseleri 4 ay içinde gerçekleşen ikinci olağanüstü uçak düşme vakasıyla dün Malezya borsasında da yüzde 11 kayıpla sert düştü. Şirketin yılbaşından beri borsadaki kaybı yüzde 35’i geçti.
ROTA SEÇİMİ SORGULANIYOR
Malezya Havayolları’na başka bir havayolunun başına milyonda bir gelecek iki olay birden gelmesine rağmen ‘faciadan kaçınılabilir miydi’ sorusu da sorulmaya başlandı. 2011 yılından bu yana toplam 1.3 milyar dolar zarar açıklayan şirketin uçuş tarihinin en uzun süre bulunamayan MH370 uçağından sonra da riskli stratejiler izlediği ortaya çıktı. Ukrayna krizinden sonra uzun mesafe uçuşları olan Qantas ve Singapore Havayolları’nın haftalardır Ukrayna hava sahasına rotalarına yer vermediği belirtilirken Malezya Havayolları’nın maliyetleri düşünerek riskli rotayı kullandığı belirtildi.