Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda hızla gelişen Türk mobilya sanayi, lüks marka ve tasarımda da atak yapıyor. Bugüne kadar Kağıthane’deki 3 bin 500 metrekare kapalı alana sahip fabrikasında lüks mobilya üreten ve bu ürünlerle Dubai Emiri El Maktum dahil çok sayıda devlet ve işadamının lüks konut ve ofisini tefriş eden EG Mobilya’nın patronu Emrullah Genç, yıl başından itibaren ABD’nin mobilya merkezi North Caroline’da bir İtalyan tasarımcıyla ortak fabrika yatırımı yapacak. 7 milyon dolarlık yatırımla hayata geçecek fabrikada ABD ve Avrupa sosyetesi için lüks mobilya üretilecek.
Amcadan mobilyacı
EG Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Genç, aileden mobilyacı olduğunu söylüyor ve şöyle başlıyor anlatmaya: “Biz Malatyalıyız. Babamız 1965’te Ankara Siteler’de mobilyacılığa başlamış. 6 yıl kadar yaptıktan sonra halıcı olarak yola devam etmiş. Ancak amcamız mobilyacı olarak işi sürdürmüş. Ben de mobilyacılığa amcamın yanında başladım.”
Emrullah Genç, amcasıyla çalışırken lüks mobilya üretmediklerini belirtiyor ve “2001’de işi devraldım. 2001 Nisan ayında da ABD’de North Caroline’da bir fuara katıldım ve orada işimin yönü değişti. 1 mağazam vardı. ABD’nin lüks mobilya markalarının distribütörlüğünü aldım ve ithalata başladım. Lüks yemek odaları, yatak odaları getirdim. Kısa sürede 30 firmanın distribütörü oldum. Sonra İtalya’dan, İspanya’dan ve Fransa’dan da lüks mobilya ve aksesuvar markalarının distribütörü oldum. Böylece 81 markaya kadar ulaştım” diyor.
Lüks mobilyalar ithal edip satarken, bünyesine kattığı 6 mimar ile anahtar teslimi lüks konut ve ofislerin, butik otellerin anahtar teslimi tefrişine başladığını belirten Emrullah Genç, bu süreçte yerli üretimin ağırlık kazandığını söylüyor. Genç, “Tefriş projelerde yerli ürün payı yüzde 80’lere çıktı” diyor.
Yurtdışından iş geliyor
Mehmet Ali Talat KKTC Cumhurbaşkanı olunca cumhurbaşkanlığı konutunu komple elden geçirdiklerini söyleyen Emrullah Genç, bazı önemli projeleri şöyle sıralıyor:
Dubai Emiri El Maktum’un Gebze Darıca’daki 3 bin 200 metrekarelik malikanesini baştan aşağı döşedik. Tek başına 5 milyon dolarlık proje oldu.
BAE’de, Suudi Arabistan’da ve Irak’ta böyle işlerimiz oldu. Bakü’de bir butik otele yeni başladık. Yine Bakü’de bir ev ve bir ofisi yeni teslim ettik. Halen de birleştirilmiş 2 villayı tefriş ediyoruz.
Çok sayıda işadamı ve siyasilerin, futbolcuların, sanatçıların evlerini tefriş ettik. Bir ev tefrişimiz 200 bin- 1 milyon dolara değişebiliyor.
9 milyon lira ciro var, ABD’de hızlı büyürüz
ŞU anda Kağıthane’deki 3 bin 500 metrekarelik fabrikasında üretimde 55, ikisi 6 biner metrekare, biri 1800 metrekare olan mağazalarında da 37 kişinin çalıştığını söyleyen Emrullah Genç, şöyle konuşuyor: “2011’de hem yurt içinde hem de yurt dışında ciddi yatırımlarımız olacak. Bağdat Caddesi ve Etiler’de iki büyük mağaza açacağız. 2009’da ciromuz 9 milyon lira oldu. Bunun yüzde 30’u yurt dışı projelerden geldi. Bakü’de ofisimizi açıyoruz. Asıl büyük yatırımımız, North Caroline’da olacak. Orada İtalyan ortakla bir fabrika kuruyoruz. Yüzde 17’si ortağımın gerisi benim olacak. Yemek, yatak odası, koltuklar, sehpalar üretip dünyaya EG markasıyla satacağız. Bu 7 milyon dolarlık bir yatırım olacak ve 2011 yılbaşı itibariyle şirketimiz orada yatırıma başlayacak.”
Makarna ihracatı 128 ülkeye ulaştı İtalya’nın koltuğu sallanmaya başladı
KALİTESİ, teknolojik altyapısı ve bilgi birikimiyle başarı grafiğini yükselten Türk makarnacıları, ihracatta dünya birincisi olan İtalya’nın koltuğunu sallıyor. Dünya makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada olan Türkiye, bu yıl dış satımda iyi bir performans gösteriyor. Sektör 2010 yılının 9 ayında 128 ülkeye 221 bin ton ihracat yaptı, 2009’un yıllık rakamını aştı.
9 ayda 2009’u geçti
Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Başkanı Murat Bozkurt, uluslararası pazarlarda rakip ülkelerin ekonomik ve siyasi güçlerini kullanarak avantajlı bir konumda ihracat yapabildiklerini belirterek, şöyle konuştu: “Bu çerçevede İtalya, Fransa, İspanya ve Yunanistan gibi AB üyesi makarna ihracatçıları pazarda kotasız ihracat yapabilirken Türkiye kotayla sınırlandırıldı. Dünyanın belli başlı makarna üreticilerinden biriyiz. İhracatı kendimize stratejik hedef olarak koyduk. İhracatta geldiğimiz nokta enteresan; 9 aylık rakamımız geçen yılı aştı. Geçen yılki rakamımız 217 bin tondu, 9 aylık rakamımız 221 bin ton. Türkiye’deki toplam tüketimin yüzde 50’si kadar ihracat yapan noktaya geldik. 2010’da 300 bin tonluk hedefimiz vardı, o hedefimize doğru gidiyoruz.”
Hedef 200 milyon dolar
Bu yılı 200 milyon doların üzerinde ihracatla kapatacaklarını bildiren Murat Bozkurt, şu değerlendirmeyi yaptı: “Önümüzdeki 5 yılda hedefimiz 500 bin ton ihracatı geçmek ve 500 milyon dolar gelir sağlamak. Bu da üretim kapasitemizin yarısından fazlasını ihracat eder noktaya gelmek. Yeni pazar arayışlarımız sürüyor. Şu anda 128 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz dünyada Türk makarnasının satılmadığı ülke kalmaması.”
İtalya’yı geçeceğiz
Bozkurt, iç piyasada tüketimi artırmanın yanında ihracatı daha çok önemsediklerini belirterek, şöyle devam etti: “Türkiye dünya makarna ihracatında İtalya’dan sonra ikinci sırada. İkinciliği güçlendirerek koruyoruz. İtalya’nın ciddi bir makarna geçmişi var, bu bir süreç. Şu anda önümüze koyduğumuz referans İtalya’yı geçmek. Dünyada diğer makarna üreticisi ülkeleri kendimize rakip görmüyoruz. Tonajda da teknolojide de bilgi birikiminde de kalite anlamında da rahatlıkla boy ölçüşecek durumdayız.”
Amsterdam’da 2 Türk kardeş ‘yılın girişimcisi’ oldu
HOLLANDA’nın başkenti Amsterdam’ın en büyük ilçesi Nieuw-West’de geleneksel olarak dağıtılan “girişimlik” ödülüne bu yıl, Ali Ekrem Kaynak ve Murat Kaynak isimli iki Türk kardeşin işlettiği Konak Restoranı layık görüldü. Nieuw-West Belediyesi tarafından düzenlenen yarışmada birçok adayı geride bırakan Kaynak kardeşler, 10 bin Euro’luk ödülün sahibi oldu. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen yarışmada ilk kez Türklere ait bir işletmenin birinci olduğunu belirten Ali Ekrem Kaynak, “Yarışmaya katılan adaylar çok sıkı kriterlere göre belirleniyor. Profesyonel uzmanlardan oluşan jüri üyeleri her bir şirketi cirodan temizliğe, müşteri memnuniyetinden bölgeye yaptığı katkılara varana dek sıkı bir şekilde kontrol ediyor ve ondan sonra birinciyi seçiyorlar. Biz de bu elemelerin hepsini geçtik ve ödüle layık görüldük” dedi. Kaynak, yarışmanın en önemli amacının yenilikçi ve farklı fikirleri teşvik etmek olduğunu ifade etti.