Güncelleme Tarihi:
Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım AŞ (ANFAŞ) tarafından düzenlenen 16'ncı Akdeniz Uluslar arası Yiyecek İçecek Fuarı'na katılan Arbel Bakliyat Hububat Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü Kadir Külahçıoğlu, 50 yıllık geçmişleri olduğunu, Mersin'de 7, ABD'de 1, Kanada'da 6, Avustralya'da bir şirketleri bulunduğunu belirtti.
Turkcell'den sonra yabancı borsalarda işlem gören ikinci Türk şirketi olduklarını ifade eden Külahçıoğlu, “Kanada'da Toronto Borsası'nda halka açık bir şirketiz. Yurt dışı yatırımlarımızı birleştirerek Toronto Borsası'nda halka açıldık. Böylece büyük bir başarı yakaladık” dedi.
Türkiye'de makarna üretiminde lider olduklarını savunan Külahçıoğlu, aralarında özellikle spagettisi ile ünlü İtalya da olmak üzere 52 ülkeye ihracat yaptıklarını vurgulayan Külahçıoğlu, şöyle konuştu:
“Türkiye'de makarna sektöründe bizim gibi lider olan firmaların ihracatı ya hiç yok ya da çok az. Geçen yıl Arbella markalı makarnada 52 ülkeye 25 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Japonya pazarında da tanınıyoruz. Yakında bu ülkede reklamlara da başlayacağız.
İtalyanlarla çalışmalarımız var. İtalyanlara özel ürünler yapacağız. Böylece İtalya üzerinden başka ülkelere de ihracat yapacağız. 25 milyon dolarlık ihracatın yüzde 10'luk bölümünü İtalya'ya yapıyoruz. Ticaret yaptığımız İtalyan firmalarından biri, (Makarnanızın kalitesi İtalyan makarnasından daha iyi. Sizinle fiyatı konuşalım) diyor. Bu bizi gururlandırıyor.”
“KRİZE RAĞMEN YATIRIM”
Ekonomik krize rağmen geçen yıl, üretimi yüzde 50 oranında artıracak dünyanın en büyük kapasiteli hattını getirdiklerini ve montaj çalışmalarına başladıklarını anlatan Külahçıoğlu, “saatte 5,5 ton makarna üretimi yapacak tesisler Mayıs ayında tamamlanacak. Böylece makarna sektöründe dünyada çok önemli oyuncu olacağız. 10 milyon dolarlık yatırım yaptık” diye konuştu.
Makarnanın ihracatta çok önemli yer tuttuğunu anlatan Külahçıoğlu, Türk çiftçisinin alın teri olan ve ara malı olmayan, tamamen katma değer yaratarak döviz girdisi sağlayan makarna sektöründe, Türkiye'nin, üretimde dünyada beşinci, ihracatta ise dünya ikincisi olduğunu bildirdi. Türkiye'de çok kaliteli durum buğdayı olduğunu belirten Külahçıoğlu, şunları kaydetti:
“Geçen yıl kuraklık nedeniyle sıkıntı yaşanmıştı. Bu nedenle fiyatlarda artış olmuştu. Ancak buğday ithalatı ile piyasa dengelendi. Türkiye'nin makarnalık buğdayı yeterli olduğu için makarna fiyatlarında şu anda artış olmaz. Afrika pazarı da çok ciddi ihracat merkezi. Doğu ve Batı Afrika ülkeleri kaliteye çok önem veriyor.
Afrika pazarı Türkiye için çok önemli. Türkiye olarak geçen yıl 1 milyar dolarlık makarna ihracatı gerçekleştirdi. Türkiye'de çok kaliteli makarnalık buğday var. Türk makarnası, Avrupa ve dünya ülkelerinde İtalyan makarnaları kadar kabul görüyor.”