Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Kabataş–Mecidiyeköy–Mahmutbey Metrosu’nun, Mecidiyeköy–Tekstilkent yönü tünel kazılarının yüzde 75.5’i tamamlandı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, dün Eyüp Veysel Karani İstasyonu’nda iki tünelin birbirine bağlanmasını yerinde izledi. “Yerin altını demir ağlarla örüyoruz” diyen Kadir Topbaş, 2018 yılının ikinci yarısında devreye girecek olan hatla ilgili bilgiler verip, İstanbul’da günde 14 milyon kişiyi metroyla buluşturacaklarını söyledi.
19 İSTASYON VAR
Kabataş–Mahmutbey arasını yarım saate indirecek olan ve toplam 19 istasyondan oluşan, günlük 1 milyon yolcu kapasiteli metro hattının Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerini birbirine bağlayacağını belirten Topbaş, Üsküdar–Çekmeköy Metro hattının Ümraniye’ye kadar olan bölümünü mayıs ayında hizmete açacaklarını söyledi. 2004’ten bu yana İstanbul’a yaptıkları yatırımların toplamının 98.5 milyar lira olduğunu ifade eden Topbaş, “Unkapanı Köprüsü’nün denizin altına alınması projemiz müthiş bir proje. Yine çok önemli projelerimizden biri Kabataş-Üsküdar Yürüme Tüneli. Kabataş’ta bunun istasyon inşaatı başladı. Üsküdar’dan vatandaşlar isterse yürüyerek, isterse bisikletle, isterse yürüyen bantla ve isterse elektrikli otomobillerle Kabataş’a geçebilecek. İstanbul’a büyük bir konfor ve güzellik geliyor. İstiyoruz ki İstanbul bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olsun. ‘Gidin, bakın, görün’ denilsin istiyoruz. Hedeflerimizi buna kilitledik” diye konuştu.
Beraberinde, hattın geçtiği ilçe başkanlarıyla, son kalan kayaları delerek iki tüneli birbirine bağlayan TİB operatörlerinin, yerin altında Türk bayrağıyla çıkışını izleyen Kadir Topbaş, iki operatöre bahşiş verdi.
YOLCULAR SÜREYİ BİLECEK
Topbaş, yeni hatla ilgili de şu bilgileri verdi: “Bu Hat, Kabataş İstasyonu’nda Kabataş–Taksim Finüküleri ve Eminönü–Kabataş Tramvayı ile, Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile, Karadeniz Mahallesi’nde Topkapı–Sultançiftliği hattı ile, Mahmutbey istasyonunda ise Bağcılar–Başakşehir Hattı ile entegre olacak. Hatta 300 adet sürücüsüz araç hizmet verirken, ilk kez bu araçlarda yolcu kapılarında LCD aktif güzergah haritaları ile yolcular, hangi durağa kaç dakikada ulaşabileceklerini görecek. Engelli dostu araçlarda cep telefonu şarj üniteleri konulacak.” İstanbul’da 2004 yılında tramvaylar dahil raylı sistem uzunluğunun 45.1 kilometre, 11 ilçede 532 bin yolcu olduğunu hatırlatan Topbaş, bugün itibariyle raylı sistemin 149.95 kilometreye ulaştığını ve 23 ilçede 2.3 milyon yolcu taşıdığını söyleyip, “Ustalık dönemim” dediği üçüncü dönemi bitene kadarki hedeflerini şöyle açıkladı: “Amacımız 2019 yılında 489 kilometre, 2019 yılı sonrası da bin kilometrelik raylı sisteme ulaşmayı hedefliyoruz.”
METRO AÇILINCA NEREYE KAÇ DAKİKADA GİDİLECEK?
Beşiktaş–Mecidiyeköy: 5.5 dakika
Mecidiyeköy–Alibeyköy: 7.5 dakika
Çağlayan–Gaziosmanpaşa: 13 dakika
Beşiktaş–Sarıyer Hacıosman: 25 dakika
Mahmutbey–Mecidiyeköy: 26 dakika
Beşiktaş–Mahmutbey: 31.5 dakika
Mahmutbey–Yenikapı: 39.5 dakika
Mahmutbey-Hacıosman: 45 dakika
Mahmutbey–Üsküdar: 48.5 dakika
Mahmutbey–Kadıköy: 52 dakika
Mahmutbey–Sabiha Gökçen: 95.5 dakika
İSTANBUL’UN METRO HATLARI
İSTANBUL’da yapımı devam eden ve 71 kilometresini İBB, 79.9 kilometresini Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı toplam 151.6 kilometrelik hattın dağılımı şöyle:
İBB’nin yaptığı hatlar:
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu: 20 km
Kabataş-Mecidiyeköy–Mahmutbey: 24.5 km
Sefaköy–Basın Ekspres–İkitelli: 13 km
Dudullu-Bostancı: 14.2 km.
Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı hatlar:
Marmaray: 63.5 km
Bakırköy İDO-Kirazlı: 9 km
Sabiha Gökçen-Pendik: 7.4 km