Güncelleme Tarihi:
MagiClick Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Murat Kalaora, 2010 yılının MagiClick’in yeni proje ve uygulamalarla hız kazanacağı bir yıl olacağını söyledi. Halihazırda sürmekte olan, çok ses getirecek interaktif bir uygulamanın hazırlığında olduklarını anlatan Kalaora, yıl ortasına kadar birçok kurumsal web sitesi, web tabanlı uygulama ve portal projesini hayata geçireceklerini belirtti.
Murat Kalaora, "Bu yıla interaktif uygulamalar anlamında oldukça hızlı başladık. Finansbank için hazırlamış olduğumuz ‘Biriken Param’ ve Akbank’ın seyahat kartı Wings için oluşturduğumuz ‘Ülkeleri Yarıştır’ isimli advergame uygulamaları tüketicilerden büyük ilgi görüyor. Danino için Türkiye’de daha önce benzeri yapılmamış, ‘Herkes Ersin Muradına’ bir interaktif masal uygulaması gerçekleştirdik. Uygulamada, anneler çocukları için onların büyüme masallarını üç boyutlu bir kitap görselliğinde yaratabiliyor. Yine Danette için oluşturduğumuz ‘Çat Kapı Bilgi Yarışması’ video tabanlı ve çok-oyunculu altyapısı ile tüketicilere gerçek bir yarışma programının havasını yaşatıyor. Bu saydıklarımızın yanı sıra yakın tarihlerde çok ses getireceğine inandığımız yeni interaktif uygulamalar pek yakında yayına girecek" dedi.
YURTDIŞI GELİRLER ARTACAK
Bu yıl yurtdışı gelirlerini de önemli oranda artırmayı hedeflediklerini söyeleyn Kalaora, "Örneğin, geçen yıl aktif olarak faaliyete geçen Dubai ofisimiz şimdiden önemli projelere imza atmaya başladı. Halihazırda uluslararası bir ilaç şirketinin Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesini kapsayan büyük bir sağlık portalı projesini geliştiriyoruz. Yılın ilk yarısında hayata geçecek bu projelerin oluşturacağı referans ve ivme, oradaki faaliyetlerimizin daha da hız ve önem kazanmasını sağlayacak" diye konuştu.
MagiClick'in bir interaktif teknoloji, tasarım ve pazarlama ajansı olarak çalışmalarını sürdürdüğünü anlatan Kalaora, 2010 yılında Reklamcılar Derneği’nin 25. kuruluş yıldönümünde düzenlenen “İletişimin Zirvesindekiler Ödülleri”nde “Yılın Dijital Ajansı” seçildiklerini hatırlattı.
MagiClick'in Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirleyen Deloitte Fast50 listesinde son 3 yıldır arka arkaya yer alan tek dijital ajans konumunda bulunduğuna işatret eden Kalaora, şöyle devam etti:
"Markalar dijital ajans belirlerken kritik hatalar yapıyor, bu nedenle de prestij, zaman ve para kaybı yaşıyor. Dijital ajans seçimi bir marka için son derece kritik bir konu olmakla birlikte bu konuda profesyonel bir yaklaşıma sahip marka ya da kurumlar sayılıdır. Markaların ajans belirlerken yaptığı önemli hatalardan biri bu seçimi, işi dijital mecra olmayan bir üçüncü partiye teslim etmesidir. Bu yaklaşım, dijital mecrayı çizgialtı olarak görmenin bir sonucudur. Maalesef bazı marka yöneticileri dijital ajanslarını ziyaret etme gereği bile duymuyor."
Dijital mecra sayesinde tüketiciler markalarla konuşmaya başladı
"Son 5 yıldan beri artık dijital medyayı tek bir mecra olarak görmekten uzaklaşmaya başladık. Dijital alan, ayrı özelliklere sahip ve ayrı stratejilerle yaklaşılması gereken iç içe mecralardan oluşuyor" şeklinde sözlerini sürdüren Kalaora, dijital mecrayla gelen değişimi şu şekilde ifade ediyor:
"Dijital mecranın getirdiği en büyük yenilik, klasik mecraların tek yönlü, yani mesajı tüketiciye dikte eden yapısını etkileşimli, tüketicinin markayla konuştuğu, konuşmayı talep ettiği bir yapıyla değiştirdi. Dijital mecranın imkanlarını etkili şekilde kullanmak için her şeyden önce bunu iyi anlamak gerekiyor."