Güncelleme Tarihi:
Perakende sektöründe markalar müziğini artık kendi belirliyor. Mağaza radyoculuğuyla markalar, kurumun ruhunu ve enerjisini yansıtacak müziği seçerek marka konumlandırmasına yeni bir ivme kazandırıyor. Türkiye’de ilk özel radyo kurucularından biri olan eski radyocu, yapımcı ve organizatör Cüneyt Ortan, yayıncı ve yapımcı kimliğiyle yine ilk radyo kurucularından olan Osman Ataman ile birlikte hizmet verdiği Dijimedya şirketi ile retail radyoculuğu profesyonel bir uygulamaya dönüştürüyor.
Türkiye’de deneyimli kadrosuyla kapalı devre müzik yayıncılığı yapan Dijimedya, yurt dışından aldıkları 700 bin lisanslı müzik kataloğu ile markaların ruhuna ve müşteri profiline uygun profesyonel reatil radyoculuğu uygulamalarıyla, mağazalara ve satışlara canlılık getiriyor. Mağaza radyoculuğuna yeni bir ivme kazandırdığını söyleyen Dijimedya CEO’su Cüneyt Ortan, “Bu konuda Türkiye’de en kapsamlı ve en büyük lisanslı katalog bizde. Bu konuda rakibimiz yok. Geçtiğimiz günlerde Washington State Üniversitesi’nden müşterilerin zevkine hitap eden ancak tanımadıkları bir müzik, tüketicinin mağazada daha fazla vakit geçirmesine neden oluyor şeklinde bir açıklama yapıldı. Artık markalar kendi kurum enerjisine uygun müziği kendi seçiyor. Kendi seçtikleri müzikle markalarının da konumlandırmasına yeni bir ivme kazandırmış oluyorlar” açıklamasında bulundu.
Mağaza müziği ciroya dönüşüyor
Perakende sektöründe gittikçe önemi artan retail radyoculuk, sektöre gözle görülür artış yaşatırken pazarlama alışkanlıklarını da değiştiriyor. Yapılan araştırmalar sonucunda müzik, kurumun ruhunu ve enerjisini yansıtacak olan müzik bütünlüğü ile müşterinin keyifli alışveriş yapmasını ve mevcut müşterinin de markaya bağlılığını güçlendiriyor. Mağazacılıkta retail radyoculuğun önemsenmesi gerektiğini vurgulayan Ortan, “Aslında müzik, mağazacılıkta ve ticarette çok önemli bir unsur. İçerde nasıl bir dekor varsa, ışık dekoru varsa ses dekoru da lazım. Cirolarda müzik sayesinde yüzde 30 oranında artış sağlanabiliyor” şeklinde konuştu.