Mağaza açarken ‘Apo Abi’ kriteri bitiyor

Güncelleme Tarihi:

Mağaza açarken ‘Apo Abi’ kriteri bitiyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2010 00:00

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Abdullah Ağabey (Kiğılı) bir yeri tutar, yanındaki dükkanları da bizim için ayırtırdı” dedi. BMD Yönetim Kurulu üyesi Sedef Orman, “Apo Abi Antep nasıl kriterinden kurumsal kritere geçiyoruz” diye konuştu.

BİRLEŞMİŞ Markalar Derneği (BMD), üyelerinin mağaza yeri seçiminde gayrimenkul ve perakende endekslerinden yararlanabilmelerinin önünü açıyor. BMD, ‘reidin.com’ ile işbirliğine giderek, birbirlerine sorarak yer analizi yapan perakendecilerin detaylı analizlere ulaşmasını sağlayacak. Bugüne kadar bir alışveriş merkezinde (AVM) mağaza kiralarken oradaki tüketici profili ve lokasyon verimliliği hakkında sektörün duayenlerinden Abdullah Kiğılı’ya danışan ve onun kiraladığı yerlerde mağaza kiralayan BMD üyeleri, artık bu işi daha profesyonel yapacak.

Yanındaki dükkân

İnternet sitesi ‘reidin.com’un hazırladığı gayrimenkul endeksi, perekande endkesi gibi araştırmalardan faydalanacak olan BMD üyeleri, bu çalışma ile ‘AVM benchmark’ı yapabilecek. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bu kapsamda AVM’leri ziyaret eden tüketicilere ilişkin veri elde etmek, demografik analiz yapmak ve AVM benchmark’ı yapabilmek istiyoruz. Abdullah Ağabey (Kiğılı) bir yer tutar telefon açar ‘Bak yanımdaki dükkanı sana tutum’ derdi. İşlerimiz bir süre böyle gitti” dedi. BMD Yönetim Kurulu Üyesi Sedef Orman ise “Abo oğlum Antep nasıl kriterinden artık sektörün ciddiyetine yakışan, daha kurumsal kriterlere geçiyoruz” diye konuştu.

20 bin mağaza hedefi

Yılmaz Yılmaz, yeni BMD yönetimin hedef ve projelerini de anlattı. 2023 yılına kadar BMD üyelerinin yurtdışı mağaza sayısının 20 bin civarında olacağını kaydeden Yılmaz, “Bu nedenle üyelerimizin doğru yönlendirilmesi lazım. Ülkeleri lüks, orta ve orta altı diye kategorilere böleceğiz. Hangi ülkelerde potansiyel olduğunu ortaya koyacağız” dedi.

Ortak satın alma atağı

BMD üyelerinin oluşturduğu markaların ortak bir satın alma yaparak önemli bir maliyet tasarrufu sağlayacaklarına değinen Yılmaz, şunları anlattı: “Özellikle lojistik, ambalaj, elektrik, sigorta ve bunun gibi birçok hizmette ortak satın alma yapmak mükün. Örneğin Trabzon’da bir AVM var. Birçok üyemizin bu AVM’de mağazası var. Trabzon’a mal gönderen markalar biraraya gelerek haftada bir ortak bir gönderim yapabilirler. Bu tür işbirlikleri maliyetlerimizde yüzde 50’ye varan oranlarda tasarruf sağlayacaktır. 1-2 ay içinde bu projeyi uygulamaya geçirmeyi düşünüyoruz” dedi.

BMD ayrıca İstanbil Moda Akademisi (İMA) ile birlikte yönetici ekipleri geliştirme eğitimlerine ağırlık verecek, perakende sektöründeki kariyer fırsatlarına dikkat çekecek.

Başbakan Yunanistan’dan aradı

SEKTÖRDE dernekler arasında çok güzel bir işbirliği olduğuna dikkat çeken Yılmaz Yılmaz, hükümetten de önemli destekler aldıklarını söyledi. Yılmaz, Başbakan’ın son Yunanistan gezisine de dikkat çekerek, şunları söyledi: “Ben Dubai’de olduğum için Yunanistan gezisine katılamadım. Ama Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı’nın danışmanı Başbakan Yunanistan’dayken beni aradı ve ‘Biz Yunanistan’dayız. Burada bir ihtiyacımız var mı?’ diye sordu. Bence bu sektöre verilen önemli bir destek.”

Yurtdışında mağaza açana, AVM yapana Eximbank kredisi

YILMAZ Yılmaz, son 3-4 ay üzerinde Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından üzerinde çalışılan ve artık son noktaya gelen bir projeyle ilgili bilgi verdi. Yılmaz, projenin özellikle Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın önderliğinde hayata geçirileceğini kaydederek şunları söyledi: “Yapılan bir çalışmayla artık yurtdışında mağaza açana da AVM iyapana da Eximbank kredisi verilecek. Böylelikle yurtdışında mağaza açan marka sayımız artacak. Örneğin Libya’da Rönesans, bir AVM yapıyor. Buraya 15 kadar Türk markası girecek. Hem inşaatı yapan firma hem mağaza açan perakendeciler Eximbank kredisinden faydalanabilecek. 2023 ihracat hedefleri doğrultusunda üzerinde çalışılan bir proje. 2023’te 50 milyar dolar hazır giyim ihracatı hedefleniyor. Bunun da yarısının markalı hazır giyim ihracatı olması bekleniyor. Bu nedenle önemli bu projeyi bir destek olarak görüyoruz.”

100 bin öğrenciyi giydirecekler

BMD üyeleri büyük bir sosyal sorumluluk projesine imza atlaya hazırlanıyor. İlçe milli eğitim müdürleri, kaymakamlar ve valilerden destek alarak ihtiyaç sahiplerini belirleyecek BMD, 100 bin öğrenciyi giydirecek. Türkiye’nin pek çok şehrinde temaslara başladıklarını belirten Yılmaz Yılmaz, “Giysi satarak para kazanıyoruz, giydirerek hayır işi yapacağız. Bu 5-6 milyon dolarlık bir proje” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!