Güncelleme Tarihi:
MADO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kanbur, Uzakdoğulu partner firmalarla işbirliği yaparak 2 bin MADO Cafe açmayı hedeflediklerini söyledi.
Uzakdoğu'ya açılım çalışmalarının 1,5 yıldır devam ettiğini ve çalışmalarında önemli yol aldıklarını kaydeden Kanbur, Uzakdoğu'daki 5 ülkede faaliyet gösteren bir firmayla protokol imzaladıklarını belirtti.
“Protokol imzaladığımız firma Dondurma Asya Pasifik adlı bir şirket kurdu ve biz de bu şirkete ortak olduk. Bu şirkete bağlı olarak 2 şirket daha kurulacak. Bu şirketlerden birinin adı MAPAC, bu şirket frinchisingle ilgilenecek” diyen Kanbur, kurulacak diğer şirketin üretimle ilgileneceğini, bu şirketin adının henüz belirlenmediğini bildirdi.
Kanbur, Uzakdoğu'da dondurma üretimine ilişkin 30 milyon dolarlık bir yatırım yapma kararı aldıklarını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yıl sonuna kadar 10 MADO Cafe açmayı planlıyoruz. MADO Caflerimizin sayısını 5 yılda 154'e ulaştırmayı düşünüyoruz. Hedefimiz ise Uzakdoğu'da 2 bin MADO Cafe açmak.
Başlagıçta Malezya, Endonezya, Singapur, Tayland, Hong Kong ve Güney Kore'de faaliyetlerimiz olacak. Nihai hedefimiz ise 11 ülke. O bölgede 500 milyon insan var, Türk damak tadını oraya kaydırmak istiyoruz. O bölgede 500 milyon insan var ama dondurma kültürü hiç gelişmemiş.”
Kanbur, ilk etapta açacakları MADO Cafelere dondurmanın Türkiye'den gideceğini, bir yıl içinde ise Malezya ve Endonezya'da dondurma üretim tesisleri kuracaklarını vurguladı.
Uzakdoğuluların “baharat düşkünü” olduklarına, bu nedenle “baharatlı dondurmalarla” buradaki ülkelerin pazarlarına gireceklerini anlatan Kanbur, sözlerini şöyle sürdürdü:
“O bölgede hava sıcaklığı her zaman aynı. Kışla yaz arasındaki sıcaklık farkı yağmurla değişiyor. Oralarda hızlı bir değişim var, yaşam standartları yükseldi. Dondurma oralarda yeni bir olay. Kimse girmemiş ve dondurma ile tanışmamışlar. Ayrıca bizim gibi dondurma kafeler de yok. Türk damak tadını oraya kaydırmak istiyoruz bir de bizim kültürümüze çok yakınlar. Müslüman olma özelliği var, bir de Türkiye'nin hızlı değişimi faydaları var. İnsanlar Türkiye'ye güven içinde bakıyorlar. Firma olarak da bize güveniyorlar.”
Kanbur, MADO'yu yalnızca Türkiye'de değil dünyada bir dondurma markası yapmak, Türk dondurmasını dünyaya tanıtmak istediklerini ifade etti. Kanbur, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Her ülkenin kendine has kültürü var. Her ülke için farklı konsept düşünüyoruz. Ayrıca dondurmayı her ülkenin damaklarına uygun hale getirmeye çalışıyoruz. Örneğin Uzakdoğu baharat, pirinç ve acıyı fazla tüketiyor. Biz de ürünlerin içinde de değişiklik yaptık. Uzun zamandır analizlerini yapıyoruz. Onlara tattırdık, olumlu sonuç aldık. Ayrıca ülkemizi temsil etmenin heyecanını yaşıyoruz. Hem bölgemize hem Türk insanına da iş aş olacak. Belki buradan oraya çok fazla insan göndermeyeceğiz ama iyi yetişmiş, uzmanlaşmış arkadaşlarımızı bu bölgelere göndereceğiz.”