Güncelleme Tarihi:
İstanbul Ticaret Odası (İTO) önderliğinde Meksika’da ilk kez 1. Türk Ürünleri Fuarı gerçekleştirdi.5 bin metrekare alan üzerindeki fuara 59’u İstanbul’dan olmak üzere 86 firma katıldı.
1800 görüşme yapılacak
Türk firmaları, otomotiv yan sanayi, makine, inşaat, tekstil gıda ve madencilik gibi 30 farklı alanla ürünlerini Meksika’da vitrine çıkardı.3 gün süren fuarda Türk firmaları Meksikalı mevkidaşlarıyla yaklaşık 1.800 iş görüşmesi gerçekleştirilecek.
Fuarın açılışında konuşan İstanbul Ticaret Odası Başkan Vekili Dursun Topçu, her iki ülkenin de kendi bölgesinde yıldızı parlayan cazibe merkezleri olarak öne çıktığını söyledi. Topçu, “Türkiye Doğu ile Batı arasında köprü vazifesi görüyor. NAFTA üyesi Meksika da ABD ile Latin Amerika ülkeleri arasında aynı görevi görüyor. İki ülke arasında büyük ticaret potansiyelinin bulunmasına karşın bunu yeterince değerlendirilemedi” Dedi. Geçen yıl iki ülke arasında 850 milyon dolarlık ticaret gerçekleştiğini bildiren Topçu, “Elbette bu ivme ve bu gelişme olumludur. Ancak potansiyellere bakıldığında bu yeterli değil. İnanıyorum ki Türk İhraç Ürünleri Fuarı, bu tablonun değişmesi adına çok önemli bir boşluğu dolduracaktır. Başarı hikayesinin yazıldığı Meksika’ya biz de başarı hikayesi yazmaya geldik.”
STA olmaması büyük eksiklik
İTO Başkan Vekili Topçu, iki ülke arasındaki en önemli eksikliğin bir Serbest Ticaret Anlaşması (STA) olduğunu belirtti. Topçu, “Ne yazık ki, ülkelerimiz arasında bir STA’yı tesis edemedik. Meksika, Avrupa Birliği ile Serbest Ticaret Anlaşması olup da, Türkiye ile bu anlaşmayı yapmamış ülkelerden biridir. Dolayısıyla iki ülke arasındaki ticaret sırasında Türkiye bir vergi yükü ile karşı karşıya kalıyor. İki ülke arasında STA’nın yürürlüğe girmesi, karşılıklı ticaretimizin önündeki engellerin kaldırılması bakımından önemli bir başlangıç olacaktır. Bu sayede ticaretimiz de daha dengeli bir görünüme kavuşacaktır” dedi.