Güncelleme Tarihi:
ÇAĞA UYDURAMADILAR
Türkiye'nin bilinen kebapçılarından Ramazan Bingöl Et Lokantasının sahibi Ramazan Bingöl’e göre kebapçılar kendilerini çağa uyduramadılar. Bingöl, “Kebapçılar kendilerini yenileyemezlerse kısa bir süre içinde popülerliklerini yitirmekle karşı karşıya kalacaklar. Steakçiler ise sunum ve ürün anlamında daha hızlı gelişiyorlar. Bu Türk insanının bilmediği bir lezzetti. Yedikçe lezzetini anlıyorlar" diyor.
steak restoranlarının zamanla daha ekonomik bir hale de geleceğini ifade eden Bingöl, “5 liraya da dürüm yiyebiliyorsunuz 10 liraya da. Zamanla steakçilerin sayısı arttıkça bu ürün ucuzlayacak” ifadesini kullanıyor.
Kendi restoranlarında da steak çeşitlerini son 1 yıldır sunmaya başladığını ifade eden Bingöl meslektaşlarını da uyarıyor, “Steak kültürünün geliştiğini görmeyenin işi zor!”
REKABETTEN ÇEKİNMİYORUZ
Hacıbozanoğulları’nın sahiplerinden Murat Bozanoğlu ise steak kültürünün ciddi bir şekilde yaygınlaştığını ifade ediyor. Steak müşterisinin kitlesinin kebap yiyenlerden farklı olduğunu söyleyen Bozanoğlu, “Kebap satan dükkanlarda zaten uzun süredir et satışı da vardı. Biz kebapçı olarak bu konudan rahatsız değiliz” diye konuşuyor. Steak satılan dükkanlarda alkol servisi de yapıldığını söyleyen Bozanoğlu, “Biz alkol satmıyoruz fakat menümüzde uzun zamandır et çeşitlerine yer veriyoruz. Kebap ve steak arasındaki rekabetten de rahatsız değiliz” diyor.
RUHLARINI YENİLEMELİLER
Steak denince akla gelen ilk isimlerden olan Günaydın’ın sahibi Cüneyt Asan da "Kebapçılar hem mekan olarak hem ruh olarak kendilerini yenilemeliler. Son 5 yıla bakıldığında gıda sektöründe bir gelişme var. Kebap Türk mutfağını temsil eder. Dünyada Türk mutfağını hâlâ yenileyemediler. Doğru et doğru malzemeyle yapılır. Et hala Güneydoğu’da yapıldığı gibi yapılırsa İstanbul’a anlatılamaz. İstanbul’a anlatılamazsa dünyaya da anlatamazsınız” diyor.
Kebabın ölmeyecek bir lezzet olduğunu ifade eden Asan yemek sunumu noktasında da kebapçıları eleştirirken, “Sunumun garnitürlerin değişmesi gerekiyor. Bu iş pilavla olmaz artık bu iş. Etin yanına güzel bir sunum yapmalısınız. Kebap asla yok olmaz” diye konuşuyor.
YENİ ORTAKLIK BİTMEK ÜZERE
Günaydın’ın adı şu sıralar Doğuş Holding birlikte anılıyor. Kulislerde dolaşan bilgilere göre ortaklık için resmi imzaların atılmasına 2 aydan az bir süre kaldı. İmzalar atıldıktan sonra Doğuş Holding’in Günaydın’ın yüzde 70’ini 150 milyon dolara satın alması bekleniyor. Günaydın Doğuş’la ortak olunca yapacağı ilk şeylerden birinin ise yurtdışına açılmak olduğu söyleniyor. Marka yurt dışında 50 tane şube açmayı planlıyor. Öncelikli mekanlar ise Londra, Paris, New York ve Katar. Duyumlara göre bu şubeler arasında ayrı bir döner zinciri de olacak.