Güncelleme Tarihi:
Anlaşmaya göre TUI 2010 sezonunda, Almanya ve Almanca konuşulan ülkelerde, Thomas Cook da 2010 ve 2011 sezonunda İngiltere ve İrlanda pazarında, Lykia World tesislerinin tek yetkili satıcısı olacak.
LykiaGroup Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Silahtaroğlu Baykal, dünyanın en büyük bu iki tur operatörüyle yapılan işbirliği anlaşması sayesinde, grup olarak 2010 sezonu satışlarının yüzde 40’ını şimdiden garantiye aldıklarını, Rusya ve diğer Balkan ülkeleri ile yapacakları anlaşmalarla da bu oranı yüzde 50’in üzerine çıkaracaklarını söyledi.
“BÜYÜME STRATEJİMİZ DÜNYANIN EN BÜYÜKLERİYLE ÇALIŞMAK”
LykiaGroup ile İngiltere ve İrlanda pazarının en büyük seyahat şirketlerinden Thomas Cook ve dünyanın en büyük turizm şirketlerinden olan TUI arasında gerçekleştirilen işbirliğinin de duyurulduğu basın toplantısında konuşan Zeynep Silahtaroğlu Baykal, büyüme stratejilerinin, ülkeler bazında büyük tur operatörleri ile işbirliğine gitme yönünde olduğunun altını çizdi. Baykal, Almanya’da ve Almanca konuşan pazarlarda dünyanın en büyük tur operatörü olan TUI’nin LykiaGroup ile yaptığı anlaşma uyarınca 2010 yaz sezonunda LykiaWorld Ölüdeniz’de tek yetkili acente olacağını belirtti.
Dünyanın ikinci büyük seyahat grubu ve dünyanın en eski kuruluşlarından biri olan Thomas Cook ile yapılan anlaşmayı da duyuran Zeynep Silahtaroğlu Baykal, Thomas Cook’un 2010 ? 2011 yılları için İngiltere ve İrlanda pazarında LykiaWorld Antalya ve LykiaWorld Ölüdeniz’de tek satıcı olma hakkını aldığını ifade etti.
“İKİ BÜYÜK OPERATÖRÜN AYNI TESİSLE ÇALIŞMASI TÜRKİYE’DE BİR İLK”
Zeynep Silahtaroğlu Baykal, “Bahsettiğimiz tur operatörlerinin dünya çapında büyük ve güvenilir tesislerle çalıştığını hatırlatmak isteriz. İki büyük devin aynı tesisle çalışması Türkiye’de bir ilk. Ürün çeşitliliğimiz, mükemmel lokasyonumuz, ürünlerimizin güvenilir olması ve turizmde çeyrek asrı aşkın tecrübemiz bu kararda etkili olan faktörlerdir. Türkiye’de turizmin canlanmasına katkı sağlamak ve atılım yapabilmek için sektöre örnek olduğumuza inanıyoruz” dedi. Baykal, bu anlaşmalar sonucunda 2010 sezonu için hedeflerinin 80 bin kişiye ulaşmak ve 610 bin geceleme rakamını yakalamak olduğunun altını çizdi.
Baykal, turizm işine dünyada ilk başlayan şirket olma unvanına sahip, 21 farklı pazarda, 2000’in üzerinde destinasyonda faaliyet gösteren ve Türkiye’ye İngiltere&İrlanda pazarından en çok turist getiren Thomas Cook ile yapılan anlaşmanın, bu ekonomik şartlarda Akdeniz çanağında yapılan en büyük anlaşmalardan biri olarak Türkiye için çok faydalı bir adım oluşturduğunu dile getirdi. Thomas Cook’un LykiaGroup tesislerini, tüm dünyada çalıştıkları tesislerin arasında ilk 50’ye sokmasını ise büyük bir gurur kaynağı olarak belirtti.
“TÜRKİYE TURİZMDE LİG ATLADI, FİYAT VE ÜRÜN KALİTESİ EN İYİ ÜLKE DURUMUNDA”
Zeynep Silahtaroğlu Baykal “Türkiye şu anda turizmde Avrupa’da fiyat ve ürün kalitesi bakımından en avantajlı ülkesi durumunda. Türkiye’ye yönelik müşteri memnuniyeti çok artmış durumda. İki dev tur operatörünün tek yetkili anlaşmasına imza atmaları Türkiye’nin ne kadar güven verdiğinin de bir ölçüsü. Türkiye turizmde artık lig atlamış durumda. Dünyanın en büyük tur operatörleri artık Türkiye’yi İspanya’nın ardından ikinci en önemli destinasyon, tatil için gelinecek ikinci en önemli merkez olarak görüyorlar. Bu da Türk turizmi için çok güzel bir gelişme” dedi.
“TURİZME 250 MİLYON EURO YATIRIM YAPTIK”
Turizm sektörünü değerlendiren ve LykiaGroup yatırımları hakkında bilgi veren LykiaGroup Yönetim Kurulu Üyesi Attila Silahtaroğlu ise bugüne kadar Türk turizm sektörüne yaptıkları yatırımın toplamının 250 milyon Euro düzeyinde olduğunun altını çizdi ve LykiaGroup olarak toplamda yaklaşık 1500 kişiye istihdam sağladıklarını belirtti. Krize rağmen yatırımlarını sürdürmede kararlı olduklarını vurgulayan Attila Silahtaroğlu Türkiye’nin yükselen bir yıldız olacağı öngörüsüyle LykiaWorld Antalya ve LykiaLinks Antalya’yı faaliyete geçirdiklerini kaydetti.
2009 Eylül sonu itibari ile Silkar Turizm gelirlerinin KDV hariç 27 milyon Euro olduğunu açıklayan Silahtaroğlu, yılsonu satış hedefini KDV hariç 33 milyon Euro olduğunu söyledi. Geçen yıla göre satışların yüzde 14 büyüdüğünü, karlılığın da yüzde 33 arttığını ifade eden Silahtaroğlu, 2009 yılında kriz rekabetinin ürünü olan düşen kişi başı gelire karşın, tesislerin işletme kalitesi ve güçlü tur operatörleriyle işbirlikleri sonucunda, ciro ve karlılığın artış gösterdiğini vurguladı.
“YABANCI YATIRIMCI ARTIK BANKACILIK GİBİ TURİZME DE YOĞUNLAŞACAK”
Attila Silahtaroğlu, “Biz ayağımızı yere basarak, doğru ve iyi adımlarla ilerliyoruz. Değerin altında giden bir destinasyonun ritmine uymaktansa farklı atılımlar gerçekleştirdik. Bununla birlikte turizm sektöründe tesis satış ve devir sirkülasyonlarının fazla olmasına karşın biz LykiaWorld Ölüdeniz ve LykiaLogde Kapadokya gibi 20 senelik tesislere sahibiz” diye konuştu.
Toplantıda soruları yanıtlayan Attila Silahtaroğlu, yabancı yatırımcı açısından Türkiye’nin turizmde büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek “ Yakın döneme kadar Türkiye yabancı yatırımcı için en fazla bankacılık sektörü ön planda oldu. Şimdi enerji ve turizm sektörleri de öne çıkıyor. Ancak yatırımların hızla gerçekleşmesi ve geri dönüşü açısından turizmin bankacılık gibi en cazip yabancı yatırım alanı olacağını hatırlatmalıyım” dedi.
“BURHAN SİLAHTAROĞLU: TURİZMDE 2020 DE YILLIK GELİR 40 MİLYAR DOLARI BULUR”
Öte yandan Lykia Group Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Silahtaroğlu, da sektörle ilgili görüşlerini açıklarken, Türkiye’nin 2020 yılına kadar turizmde hedefinin yıllık 40 milyar dolarlık bir gelir yaratmak olduğunu söyledi. Türkiye’nin toplam yatak kapasitesinin 1 milyon adet civarında olduğunu belirten Burhan Silahtaroğlu, sektörle ilgili esas değerlendirmenin geceleme sayısı ve fiyat üzerinden yapılması gerektiğini vurgulayarak şöyle dedi:
“Benim tahmini hesaplarıma göre biz 1milyon yatak kapasitesi ile ancak 150 ? 160 milyon geceleme yapabilmekteyiz. Dinlence turizminde sezon söz konusu olduğunda bu rakam düşüktür. Şimdi fiyatımızı ve geceleme sayısını nasıl arttırabiliriz arayışına girmeliyiz. Eğer kapasite kullanımımızı yüzde 20 ve fiyatımızı da geceleme başına 20 Euro daha arttırabilirsek, bu gelirde yüzde 35 bir artış demektir ve yatırıma hiç gerek kalmaz.
“ANTALYA GOLF’ ÜN METROPOLÜ OLUYOR”
Turizmde yeni trendlerin bulunması gerektiğini hatırlatan Burhan Silahtaroğlu,bunun en iyi örneklerinden birinin golf turizmi olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Bugün Belek’te 20 km çapında bir bölgede, 20’nin üstünde golf sahası vardır. Böyle bir durum dünyanın hiçbir yerinde yoktur ve Belek golf metropolü olmuştur. Ayrıca Antalya bugün 500 binin üzerinde çoğunlukla lüks sınıfta yatağı olan ve altyapısını son derece geliştirmiş bir turistik metropoldür. Antalya’yı biz neden Türkiye’nin ikinci giriş kapısı yapmayalım? Türkiye’ye dinlence turizmine gelenler ve Türkiye’ye kışın gelenler Antalya üzerinden giriş yaparlarsa, rahatlıkla buradan Konya, Nemrut Dağı, Kapadokya ve Efes’e ulaşabilir ve Türkiye’yi tanırlar. İstanbul başlı başına bir megacity’dir. İnanç turizminin kaynağı olan Kudüs’den başlamak üzere rahatlıkla Antalya üzerinden Mardin Midyat ve Kapadokya’ya gidilebilir. Önemli olan bunun altyapısını yapabilmektir.”
Silahtaroğlu Türkiye’nin turizmde en büyük avantajlarını ise, en büyük tüketim merkezi olan Akdeniz’de, en fazla kıyıya sahip olması, dünyanın en büyük açık müzesi olarak kabul edilmesi, en uzak Avrupa havalimanından 4 saat mesafede bulunması ve genç nüfus olduğunu kaydetti.