Güncelleme Tarihi:
LÜKS otomobil markaları Türkiye’de yüzde 130’a çıkan ÖTV’ye ‘küçük hacimli motor’ silahıyla cevap vermeyi giderek yaygınlaştırmaya başladı. ÖTV’nin 1.600-2000 cc arasında motor hacmine sahip otomobillerde yüzde 60’tan yüzde 80’e, 2000 cc’nin üzerinde de yüzde 84’ten yüzde 130’a çıkarılması sonrasında talep düşüşü yaşayan lüks markalar 1.6 litre motorlara ağırlık verme yolunu seçti. Böylece lüks markalar vergi artışının açtığı yaraları bu stratejiyle minumuma indirmeyi hedefliyor.
Dünyayı 3’e katlayacak
ÖTV artışı sonrası BMW ve Mercedes düşük vergi dilimine giren 1.6 litrelik motor hacmine sahip modellerin siparişini artırırken, yüzde 42.3 ile geçen yıl Avrupa ülkeleri arasında en fazla satış artışını Türkiye’de gerçekleştiren Volvo da 1.6 litrelik motor stratejisini uygulamaya hazırlanıyor. Geçen yıl ulaştığı 4 bin 662 adetlik satışla son 10 yılın en yüksek rakamlarına ulaşan Volvo Türkiye, bu yıl 1.6 litre dizel otomatik modelleriyle Türkiye rekorunu kırıp, markanın dünyadaki büyüme hızını 3’e katlayacak.
Lüks tercihi değişiyor
Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, Türkiye’de yüksek ÖTV sonrası lüks oto tercihlerinin değiştiğini belirterek, “Herkes ya bir alt segmente ya da düşük ÖTV dilimine giren motorlara sahip lüks araçlara kaydı. Çünkü aradaki ÖTV farkıyla 2 araç alınıyor” dedi. Yeni model atağı sayesinde bu yıl yüzde 20 büyümeyi hedeflediklerini belirten Eckardt, şunları söyledi: “2012 yılında Volvo’nun global büyüme hedefi ise yüzde 7. Bu yıl ayrıca Türkiye’de toplam otomobil satışlarının da yüzde 10 daralma ile 535 bin adet olarak gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Buna karşılık lüks sınıfta daralmanın daha az olmasını bekliyoruz. Lüks segmentte pazar yüzde 2 daralarak, 48 bin adetten 47 bin adede geriler. Volvo Türkiye olarak 2012 yılında satışlarımızı 5 bin 600 adede çıkarmayı planlıyoruz. Bu, Türkiye’de bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en yüksek satış olacak. En büyük iddiamız 1.6 litre hacimli dizel motorlarımız olacak.”
1.6 dizel otomatik
Eckardt, Volvo’nun satış rekoru kırmasını sağlayacak 1.6 litre stratejisini şöyle sıraladı: “Mayıs ayında S60 ve V60 modellerimizin 1.6 litre dizel otomatik versiyonları gelecek. S60 Drive Powershift,115 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 4.3 litre. D Premium segmentte büyük sürprizimiz var. Bir ilke imza atarak, Mayıs’ta S80 modelimizin 1.6 litre dizel otomatiğini satışa sunacağız. Aracın sınıfından bir başka rakibi yok. 115 beygir gücündeki otomobil, 100 kilometrede 4.5 litre tüketiyor. Bu yıl 2 bin 500 adet S60, 200 adet V60 ve 700 adet S80 satmayı planlıyoruz. ”
Dünyanın en hızlı üstsüzü
BUGATTI, suskunluğunu bozarak, dünyanın en hızlı roadster modeli olan Veyron Grand Sport Vitesse’yi Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarmaya hazırlanıyor. 431 kilometre ile dünya hız rekorunu elinde bulunduran Veyron Süper Sport‘un sürüş dinamiklerini bünyesinde bulunduran Vitesse, Bugatti’nin ürün gamında yerini aldı. Bugatti mühendisleri 1001 HP güce ve 1.250 Nm maksimum torka sahip mevcut Grad Sport’u daha da geliştirerek Vitesse’yi yarattılar. Dünyanın en hızlı Roadster’i Bugatti Grand Sport Vitesse, 4 turbo beslemeli, 8.0 litre hacme sahip V16 motoru ile bin 200 beygir güç sunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Vitesse, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla gücü tekerleklere aktarıyor.
5 kapılı V40’la 2016’da 10 bin adede ulaşacak
TORBEN Eckardt, ilk kez 6 Mart’ta kapılarını açacak Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek orta sınıftaki 5 kapılı ilk modelleri V40 modelini de Autoshow İstanbul 2012’ye getireceklerini belirtti. Eckhardt, “V40 modeli lüks sınıfta çok rekabetçi olacak 5 kapılı bir hatchback. Volvo’nun şu ana kadar sadece üç kapılı C30 ile temsil edildiği bu sınıfta 5 kapısıyla çok daha geniş bir kitleye hitap etmesi ve Volvo’nun müşteri kitlesini genişletmesi bekleniyor” dedi. Yeni modellerinin ilk etapta 2.0 litre motorla satılacağını, aracın 1.6 litre versiyonun ise 2013 yılında ithal edeceklerini söyledi. Torben Eckardt, Volvo’nun Çinli Geely’nin çatısı altına geçmesinden sonra çok iddialı hedefler belirlediğini belirterek, “Volvo, 2020 yılında 800 bin adetlik satışa ulaşmayı planlıyor. Başkanımız Stefan Jacoby, Türkiye’ye 10 bin adetlik satış hedefi belirledi. Ancak biz 10 bin adede 2020’den önce 2016’da ulaşacağını söyledik.
Volvo dünyanın istediği hedefe biz 4 yıl önce ulaşmış olacağız” dedi.