Lüks markadan tuvalet káğıdı ve klozetle intikam alıyorlar

Güncelleme Tarihi:

Lüks markadan tuvalet káğıdı ve klozetle intikam alıyorlar
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2009 00:00

Lüks tüketim markalarına karşı tepkisini dile getirmek isteyenler için üretilen Louis Vuitton ve Channel gibi lüks markaların logolarını taşıyan tuvalet káğıtları tanesi 6 dolardan Türkiye’de de satılmaya başlandı. 10 bin dolar verenler ise tuvaletlerine Swarovski taşlı klozet koyabiliyor.

EKONOMİK krizle birlikte dünyadaki ekonomik sistem tartışılıp, eleştiri oklarına kapitalizm hedef olurken, insanlar markalardan intikam almaya da başladı. Tüm dünyada Louis Vuitton ve Channel gibi lüks markaların amblemlerinin yer aldığı tuvalet káğıtları satış rekorları kırarken, ’markalara tepki’ hareketi Türkiye’ye de sıçradı. Söz konusu tuvalet kağıtları Türkiye’de de ilgi görmeye başladı. Hatta Swarovski taşlarla kaplı klozet ile Türkiye’de markalara ve onların simgelediği sisteme tepki de artıyor.

6 dolara tuvalet káğıdı

Önce Bush, Bin Ladin fotoğralı tuvalet káğıtları piyasaya çıkmış, hatta başkanlık yarışında Barack Obama’nın resminin bulunduğu tuvalet káğıdı da ilgi görmüştü. Tanesi 6 dolar gibi bir fiyattan satılan özel baskılı tuvalet káğıtları, ’tüketim toplumuna’ bir tepki olarak doğmuş olsa da serbest piyasa ekonominin ’başarılı’ kabul edeceği pazarlama tekniklerini kullanıyor. İç mimar Savaş Çak’ın Türkiye’ye getirdiği lüks marka logolarına sahip tuvalet káğıtları, 6’lı paketler halinde şimdiden birçok eve girmiş.

10 bin dolara klozet

Şafak Çak, Swarovski taşlı tuvaletlerin de ilgi görmeye başladığına dikkat çekerek, Ulus’ta bir eve bu tuvaletten yaptıklarını belirtiyor. Ev sahibinin, maliyeti 10 bin doların üzerine çıkan, üzerinde 56 bin Swarovski taş bulunan tuvaleti gösteriş merakından çok biliniçli bir şekilde ve tepki amaçlı aldığını söylüyor. Lükse karşı ciddi bir tepki oluşmaya başladığını vurgulayan Çak şunları anlatıyor: "Bu tepkinin arkasında, ’Bu marka çanta alamıyorum bari tuvalet káğıdını alayım’ değil, ’ben böyle markaları ancak tuvalet káğıdı olarak kullanırım, bu taşın içine ancak tuvalet yaparım’ tepkisi var. Louis Vuitton asla indirime girmez. O markadan öc almak isteyen, markayla dalga geçmek isteyen, tepki gösteren müşteri de ben ancak bu markaları tuvalet káğıdı olarak kullanırım esprisinden yola çıkıyor. Düşündürücü olan ise bu lüks markaların ABD’de bu tuvalet kağıtlarına yönelik dava açmaması."

Havaya çıkan namaz odaları yapıyorlar

MOBİLYACI
bir aileden gelen Şafak Çak, ablasının mahafazakar kesimle ciddi bir köprü oluşturduğuna dikkat çekerek, hiç görmediği kadın müşterileri olduğunu, onlarla iletişimi ablasının kurduğunu söyledi. ’Muhafazakarların mimarı’ diye anılmaktan hoşlanmadığını belirten Çak, şöyle konuştu: "Ben kendimi kasetçi gibi görüyorum. Kimisi İbrahim Tatlıses, kimisi James Brown CD’si istiyor. Satmıyorum mu diyeceğim. Birinin evini yapıyorsunuz seri olarak devam ediyor. Ben iyi bir orkestra şefi olduğuma inanıyorum. Birkaç ay önce havaya çıkan namaz odalarından, tavana giren sedirlerden, palmiyeli yatak odalarından bahsediyordum. Şimdi yeni trend lükse karşı tepki."

Anadolu’daki ofislerde Kurtlar Vadisi merakı var

SON
dönemde özellikle Anadolu’dan çok farklı ofis tasarımı talepleri gelmeye başladığına dikkat çeken iç mimar Savaş Çak, "Hatay, Gaziantep, Kırıkkale gibi şehirlerde ilginç ofisler yapıyoruz. Holding değil, Anadolu’daki KOBİ’lerden bahsediyorum. Artık ofislerin prestij göstergesi olduğunu anlamaya başladılar. Adam patron odasına 150 bin dolar para harcıyor. ’Bu benim prestijim’ diyor. Kurtlar Vadisi dizisindeki patron odaları gibi çok şaşalı, gösterişli odalardan istiyor. İplikçiyse, iplikle ilgili bir konsept, perdeciyse perdeyle ilgili, bobinciyse de bobinlerin kullanıldığı bir konsept istiyor. Anadolu kaplanları artık bu işlere uyanıyor" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!