Güncelleme Tarihi:
İTALYA Başbakanı Silvio Berlusconi’den Rus liderler Viladimir Putin ve Dmitrij Medvedev’e pek çok siyasetçinin banyo keyfini borçlu olduğu Devon&Devon, dünyada banyonun en lüks markalarından biri olarak anılıyor. İspanya, Belçika, Norveç ve Suudi Arabistan kraliyet ailelerinin banyolarında da; Armani Ailesi, Antonio Baderas, Luciano Pavarotti gibi ünlü simaların banyolarında da imzası var. Kökleri 1945’e kadar giden yapı malzemeleri üreten aile şirketinden 1989’da lüks banyo markası Devon&Devon’u yaratan Gianni Tanini, İstanbul’daki lüks ve trend düşkünlüğünden çok etkilendiğini söylüyor. Dünyada sadece 9 tane olan amiral mağazalarından birini İstanbul’da nasıl açmaya karar verdiklerini Tanini, “Banyolarını da yaptığımız Çırağan Kempinski otelinde kaldım. İstinyePark ve Kanyon’u gezdim. Adeta büyülendim. Lüks düşkünlüğü va canlılık beni büyüledi. Türkiye’ye koşarak geldim” dedi. Dünya cirosu 20 milyon Euro olan Devon&Devon’un 80 ülkeye ihracatı var. Türkiye’de ise 15 yıl önce faaliyet göstermeye başlamış. Gianni Tanni, Türkiye’yi güzel ve büyük bir pazar olarak tanımlarken, önemli büyüme planları yaptıklarını kaydetti. Türkiye’den çevre ülkelere de açılma niyetleri olduğuna değinen Tanini, “Bu konuda iş planlarımız henüz netlik kazanmadı ama üzerinde durduğumuz bir konu. Türkiye’de 1 milyon Euro satış hedefi koymuştuk. Gerçi bu milyonlara öyle kolay ulaşılmıyor” diye konuştu.
Türkler İngiliz stili seviyor
Türkiye’de tüketicinin uzun yıllar Vicroian, İngiliz tarzı banyolara ilgi gösterdiğini anlatan Tanini, bunun hâlâ devam ettiğini ancak daha modern çizgilere de ilgi olduğunu söyledi. Banyonun bazı kültürlerde önemli bir yeri olduğunu hatırlatan Tanini, şunları anlattı: “Örneğin Türkler’de hamam kültürü var. Eski Roma’da da vardı. Bu insanlar banyoda sadece yıkanıp çıkmazlardı. Dinlenirlerdi, yemekler yerlerdi. Bizim koleksiyonlarımızda da bu yüzden koltuklar var. İnsan neden banyosuna koltuk koysun diye düşünenler oluyor ama bu gerçekten talep görüyor. Her ülkeye özel koleksiyonu yapmak imkansız. Belki birkaç parça Osmanlı esintisine sahip ürün olabilir.”
Krizde banyo keyfi arttı
2009 yılını krize rağmen büyüyerek kapattıklarını ve 2010 yılında yüzde 10 büyüme kaydettiklerini anlatan Tanini, krizin banyo keyfini artırdığını söyledi. Satışlarının yüzde 65’ini İtalya dışına yapan markanın üretiminin yüzde 90’ı Avrupa’da gerçekleşiyor. Bunun yüzde 50’si ise İtalya’da.
Ruslar altından vazgeçti
GIANNI Tanini, Türk tüketicisini sofistike bulduğunu belirterek 7-8 yıl önce girdikleri Rusya pazarıyla ilgili şunları söyledi: “Rusya’da başta çok zorlandık. Bizden altın renginde, ışıltılı, pırıltılı şeyler istiyorlardı. Sanki banyo değil saat alıyor! Şimdi bizim sunduklarımızın ciddi fanatikleri var. Bizim ürünlerimiz doğal ve el yapımı. Endüstriyel bir ürün değil ki bu; elbette üzerinde bir delik, iz vs. olabiliyor. Ruslar bunu uzun süre defo sandı. Arap ülkelerinde de şatafatlı şeyler istenir.”