Güncelleme Tarihi:
Pek çok ülkede LPG’li otomobillerin elektrikli ve hibrit otomobiller kadar devlet teşviği aldığını anlatan Şiper, “Diğer pazarlarda teşvik çok. Bunun en büyük örneği Güney Kore. İngiltere de otogaz dönüşümü yapan araçları sübvanse ediyor. 100 liralık dönüşüm yapılıyorsa 75 lirasını devlet karşılıyor. Hollanda’da da LPG dönüşümü yapılan araç daha düşük vergi veriyor” diye konuştu.
Yüzde 5 büyüyecek
Türkiye otomobil pazarındaki büyümenin otogaz piyasasına da yansıdığına dikkat çeken Şiper, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Otogaz satışlarının da bu yıl yüzde 5 oranında büyümesini bekliyoruz. Tüketim olarak Güney Kore’nin ardında olmamıza rağmen 9 bin adetlik istasyon sayımızla dünya lideriyiz. Türkiye’nin otogaz kullanımı tüm otomotiv akaryakıtları içinde yüzde 13’lük paya ulaştı. Bu oran Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yüzde 2 seviyelerinde. AB’nin çevre kirliliğini azaltmak için 2020 yılı için koyduğu yüzde 10’luk LPG tüketimi hedefini Türkiye’nin geçtiğini görüyoruz. Bu da Türkiye’ye çevrecilik anlamında önemli bir değer katıyor.”
Dünya 2’cisiyiz
Bu arada dünyada LPG kullanımının çok erken başladığını ancak Türkiye’nin bu konuda geç kaldığını söyleyen İpragaz’ın kurucusu Yücel Kurttepeli de, Türkiye’nin otogaz kullanımında Güney Kore’nin ardından dünya ikincisi olduğuna dikkat çekti.
Güney Kore’nin yıllık otogaz tüketiminin 4.5 milyon, Türkiye’nin ise 3 milyon ton olduğunu belirten Kurttepeli, otogazın devlet tarafından teşvik edilmesi gereken bir yakıt olduğunu vurguladı.