Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN önde gelen lüks tüketim markalarından 146 yıllık geçmişe sahip Louis Vuitton’un CEO’su Yves Carcelle, 15 yıl önce Türkiye pazarına girmeye çok hızlı bir şekilde karar verdiklerini belirterek, “Bir ülkeye girişte doğru mağaza için bazen yıllarca bekliyoruz. Ama İstanbul’a gelişimizde doğru mağazayı bir günde bizzat ben kendim buldum. Ankara için hâlâ bekliyoruz” dedi. Türkiye pazarını hızlı büyüyen bir pazar, tüketicisinin özelliklerini de ‘kaliteye düşkün, sofistike’ şeklinde özetleyen Carcelle, “Türkiye 65 ülke arasında ilk 20’de yer alan bizim için önemli pazarlardan biri” diye konuştu.
Bağdat Caddesi’nde genişleterek yeniden açtıkları Louis Vuitton mağazasının açılışı için İstanbul’da bulunan Carcelle, bundan 15 yıl önce üç günlük uzun hafta sonu tatlini Paris’te geçirmek yerine aniden İstanbul’a gelmeye karar verdiğini belirterek, Louis Vuitton’un Nişantaşı’ndaki ilk mağazasının yerini bizzat kendisinin beğendiğini söyledi. İstanbul’da 3 mağazaları bulunduğunu, uzun zamandır Ankara’da bir mağaza açmak istediklerini belirten, Carcelle şöyle konuştu: “Ankara bizim İstanbul’dan sonra ilk gideceğimiz şehir. Bir süredir mağaza arayışımız sürüyor. Doğru mağazayı bulamazsak buluncaya kadar bekleriz, bu arada durumu telafi etmek için İstanbul’da bir mağaza daha açabiliriz. Örneğin Budapeşte’de bir yer beğendik ve kiralamaya uygun değildi. 4 yıl bekleyip öyle girdik ülke pazarına. Sabırlı bir şirketiz, doğru yer için bekleriz, Ankara’da da en uygun yeri bulacağımıza eminim.”
Krizde çift haneli büyüdük
Louis Vuitton’un kriz sürecinde çift haneli büyüyen tek lüks tüketim markası olduğunu söyleyen Carcelle, şunları dile getirdi: “Krizde yüzde 10’un üzerinde büyüme yakaladık. Girdiğimiz şehirlere, ülkelere lüks konseptini taşıyoruz. Türkiye bizim için çok önemli. Buraya bazı rakiplerimizden 10 yıl önce geldik. Bunun avantajını yaşıyoruz. İlk mağazamızı açtıktan sonra hemen iki yıl içinde Anadolu yakasında ikinci mağazamızı açtık. Bu giriş yaptığımız ülkelerde çok nadir görebileceğiniz bir adım. Arardından üçüncü mağazamız geldi ve şimdi de bu ikinci mağazamızı talepleri de değerlendirerek büyüttük.”
Kadınlar modaya tutkulu
Türk tüketicisinin trendleri çok yakından takip ettiğini söyleyen Carcelle, “Türkiye’ye ilk gelişimden beri Türkiye’nin çok sofistike olduğunu biliyordum. Kadınlar moda konusunda çok tutkulu. Zaten Nişantaşı mağazamızı büyütüp global mağazaya dönüştürdük. Pazar dinamikleri çok hızlı değişiyor. Bu yeni mağazamız marka olarak geçirdiğimiz tüm evrimleri yansıtıyor. Yeni konseptimizi ve en son standartlarımızı bu mağazaya taşıdık. Türkiye’de lüks tüketim ortamının oluşmasında katkıda bulunduğumuz için de mutluyuz. Gittiğimiz şehirlerin fizyonomisini değiştiriyoruz.”
30 yıllık çantasını yeni fiyatına tamir ettiren var
LOUIS Vuitton için 21 yıldır çalıştığını söyleyen Yves Carcelle izlenimlerine ilişkin şunu söyledi: “Kadınların çoğu zaman bazı eşyaları arasında duygusal bir ilişki geliştirdiklerini görüyorum. Bazen çantası ile de bu duygusal bağı kurmuş müşterilemiz bize gelip eski çantalarını tamir ettirmek istiyorlar. 30 yıllık, 40 yıllık eski çantasını getirenler oluyor. Bazı durumlarda tamir etmek yeni bir çanta fiyatına mal olsa da tamir ettirmeyi tercih ediyorlar.”
Hisselerinin alınmasını istemeyen halka açılmasın
YVES Carcelle, Louis Vuitton’un son dönemde halka açık olan bir diğer lüks tüketim markası Hermes’in hisselerini
satın alması nedeni ile gündeme gelen tartışmalarla ilgili olarak, “Hermes halka açık bir şirket ve biz de yüzde 17.1 hissesin aldık. Eğer insanların hisselerinizi almasını istemiyorsanız o zaman halka açılmazsınız”diye konuştu.