Hülya GÜLER
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2010 00:00
Uluslararası Gayrimenkul Ödülleri’nde Avrupa adına yarışan ‘Autopia’, sektör temsilcileri ve fon şirketlerinden ilgi gördü. Keleşoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Keleşoğlu, “Dünyanın gözü İstanbul’da, borç krizindeki Avrupalılar bize iş başvurusu yaptılar. Sizinle çalışmak istiyoruz, temsilcilik açmak istiyoruz diyenlerin tekliflerini değerlendireceğiz” dedi.
OTOMOBİL galerilerinin şehir dışına taşınması konusundaki yasal düzenlemelerin ardından tüm otomobil markalarının bir arada satış yapabileceği kompleks bir tesis geliştirmek amacıyla yola çıkan Keleşoğlu ve Gül İnşaat’ın, Autopia Otomobil Alışveriş Merkezi projesi, Londra’da Uluslararası Gayrimenkul yarışmasında ilgi gördü. Keleşoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Keleşoğlu, “Tüm dünyanın gözü Türkiye’de ve İstanbul’da. Yarışmada dünyanın önde gelen gayrimenkul sektörü temsilcileri ile biraraya geldik. Hemen hepsi Türkiye’ye yatırım yapmak istiyor. Borçlarla ve ekonomik durgunlukla mücadele eden Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelerden bazı ziyaretçiler bizimle çalışmak istediklerini söylediler. İngilizler arasında bizden iş isteyenler de oldu” dedi.
Temsilcilik açmak istiyorlar
Autopia projesinde 600 bağımsız ünitede sektördeki tüm otomobil markalarının bir arada satış yapmasına imkan sağlayan bir ortam oluşturulduğunu, aynı binada
kredi ve sigorta şirketlerinin de yer aldığını kaydeden Keleşoğlu şunları anlattı: “150 milyon
dolar yatırımla hayata geçecek Beylikdüzü’ndeki projenin inşaatının yüzde 50’si tamamlandı. İş modeli olarak inovatif bir proje olarak görüldüğü için Autopia başta büyük otomobil markaları olmak üzere şu ana kadar yerli ve yabancı yatırımcılardan yoğun ilgi gördü. Autopia’ya benzer proje yapmak isteyen şirketler var, işbirliği için görüşmeler yaptık. BLondra’da temsilcilik açmak için başvuru yapanlar oldu, değerlendireceğiz.”
2011’in sonunda tamamlanması planlanan Autopia’nın şu ana kadar yüzde 40’ının satıldığını belirten Keleşoğlu, “Yüzde 30’unu da kendi bünyemizde tutacağız. Sadece kalan yüzde 30’luk kısmı satılık. Autopia’nın işletmesini üstleneceğiz. Otomobil satışına yönelik bu projede bir alışveriş merkezinde olduğu gibi ailece zaman geçirilmesi mümkün bir ortam oluşturacağız. Alışveriş merkezi yönetimindeki deneyimizi burada hayata geçireceğiz” diye konuştu. Keleşoğlu projenin Türkiye’de başka illerde ve yurtdışında da uygulanmasının söz konusu olabileceğini dile getirdi.
Bild’de haber çıktı, davet aldıkTürk inşaat ve mimarlık şirketlerinin artık bütün dünyada tanınmaya başladığını söyleyen Keleşoğlu, “Autopia ile ilgili Bild gazetesinde çıkan bir haberden dolayı bize Dünya Gayrimenkul Ödelleri yarışmasına katılmamız için davet geldi. Artık Türk şirketleri dünyada inşaat sektöründe inovasyon ve tasarım konusunda kendini kanıtladı, kopyacılıktan uzaklaştık. Tüm ibreler Türkiye’yi gösteriyor” dedi.
Mütekabiliyet şartı olmasa Körfez’den çok alıcı gelirdiMÜTEKABİLİYET (karşılıklık) uygulaması nedeniyle Türkiye’de bazı ülkelerin düşünüyoruz.menkul sektörüne olması gerekenden daha az ilgi gösterdiğini kaydeden Mustafa Keleşoğlu şunları söyledi: “Yabancıya mülk satışı konusunda yürürlükte olan kurallar Türkiye’ye ilgiyi ister istemez frenliyor. Autopia projesinde az da olsa yabancıya satışlarımız oldu. Ancak eğer mütakibilyet şart olmasaydı, özellikel Körfez ülkelerinden ve Türk Cumhuriyetlerinden gelen yatırımcılara çok fazla satış yapabilirdik. Bu konuda hükümetin çalışmaları devam ediyor, sonuçlanacağını düşünüyoruz.”
İstanbul projeleri Tate Modern müzesine yakın olandan daha kârlı
TÜRK ve İngiliz İşadamları ile de bir araya gelen Mustafa Keleşoğlu, Autopia projesini gezmiş bazı yatırımcılarla karşılaştı. Bu durumun kendisi için şaşırtıcı olmadığını kaydeden Keleşoğşu nedenini ise şöyle açıkladı: “Autopia’da bir mağazanın yatırım tutarını 120 ayda (10 yılda) geri kazanmak mümkün. Bu durum İstanbul’daki birçok iyi proje için de geçerli. Yatırım fonları temsilcileri İstanbul’da proje geziyor. Daha biz anlatmadan ‘sizin projenizi biliyoruz’ diyorlar. Ama ben bugün sadece İngiltere’de değil, dünya çapında bir cazibe merkezi olan Londra’nın en önemli binalarından biri olan Tote Modern sanat müzesinin yanında bir projeyi gezdim. Bu projde satın alınan mağazaların geri dönüşü 250 ayda oluyormuş, yani 20 yıldan fazla. Hangi yatırımcı 10 yıl yerine 20 yılı tercih eder.”