Güncelleme Tarihi:
GÜNÜMÜZÜN en popüler sosyal ağı hiç şüphesiz Instagram. Günde onlarca kez fotoğraf beğendiğimiz, takip ettiğimiz kişilerin hikayelerini izlediğimiz Instagram’da daha fazla beğeni ve yorum almak için en kritik konu, doğru fotoğraf seçimi. Belki de fotoğraf paylaşmadan önce dakikalarca hangi filtrenin veya efektin daha iyi olacağını düşünüyoruz. İşte bu sorundan yola çıkan Türk girişimciler, arkalarına yapay zekânın gücünü alarak bir uygulama geliştirdi. ‘Ask Lisa’ adındaki uygulama, makine öğrenme (machine learning) algoritmasıyla kendisine sunulan farklı fotoğrafları inceliyor ve en fazla beğenilme ihtimali olan fotoğrafı seçiyor.
30 BİN KEZ İNDİRİLDİ
‘Ask Lisa’ya geçmeden önce bu girişimin kurucularının hikâyesinden bahsedelim. İki çocukluk arkadaşı olan Tarık Demir ve Orkan Yılmaz, yola Instagram kullanıcılarının çok büyük bir kısmının fotoğraf seçmekte zorlandığını fark ederek yola çıkmış. Yapay zekânın bu seçimlerde en objektif ve hızlı yardımcı olacağını düşündüklerini belirten ‘Ask Lisa’ Kurucu Ortağı Tarık Demir, “Yaklaşık 8 aylık çok yoğun bir çalışma sonunda Ask Lisa’yı uygulama mağazalarında yayınladık. 1 yıl kadar oldu. Şu anda App Store ve Play Store’da yer alıyoruz” dedi.
30 binden fazla indirme aldıklarını anlatan Demir, kullanıcılarının yüzde 80’i yurtdışından olduğunu ve özellikle ABD, Rusya, İspanya ve Fransa’nın en çok kullanan ülkeler olduğunu dile getirdi. Demir, gelir modellerini şu şekilde anlattı: “Uygulamamızı bugüne kadar ücretsiz olarak sunduk kullanıcılara. Bunun en önemli sebebi piyasada örneği olmayan bir uygulama olmamızdı aslında. Kullanıcı davranışlarını ve tepkilerini iyi ölçmemiz gerekiyordu. Bu aydan itibaren Lisa Plus ve Pro planlarıyla uygulamamıza daha çok ihtiyacı olan kullanıcılarımıza daha geniş hizmet veren ücretli paketlerimizi piyasaya çıkaracağız. Aylık üyelik sistemiyle gelir elde etmeyi planlıyoruz.”
OFFLINE PAZARDA DA YER ALACAK
Aldıkları geri bildirimlerde sosyal medyadaki görsel seçimlerinin bireysel kullanıcılar kadar büyük markaların da önemli bir sorunu olduğunu gördüklerini ifade eden Demir, “Sosyal medya hesaplarımız bizler için bir kimlik, markalar için ise müşterilerine ulaşma yeri ve görsel ögeler birbirimizi etkilemenin en önemli birincil yolu. Biz servisimizi diğer sosyal medya mecralarına doğru genişleterek her türlü online ve offline pazarlama kanallarında görsel seçimlerinin karar destek mekanizması olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
GLOBAL DÜŞÜNMELİ
UYGULAMALAR ile para kazanmak isteyen girişimciler için tavsiyelerde bulunan Demir, “Mutlaka birilerinin ihtiyacı olduğundan emin oldukları bir şeyler geliştirmeleri ve App Store’larla dünyanın her yerinden insanlara erişebildikleri için global düşünmeleri. Biz şu ana kadar pazarlama ve reklam için hiç para harcamadan yüzde 80’inin yurtdışından kullanıldığı bir uygulama geliştirdik. İhtiyaca yönelmek, kullanıcı deneyimine çok çok önem vermek ve global düşünmek bu konudaki en önemli noktalar” diye konuştu.
HAFTANIN YATIRIMI
YOUR PORTER’A 1.5 MİLYON EURO
EV veya oda kiralama platformu Airbnb’de birden çok daire kiralayanların yardımına koşan Your Porter, 1.5 milyon Euro değerleme ile ilk yatırımını aldı. Fırat İşbecer ve Cem Çetin tarafından yapılan yatırımın miktarı açıklanmadı. 2016 yılının başında Erinç Arık ve İsmail Can Lermi tarafından kurulan Your Porter, ilk olarak Airbnb için hizmet vermeye başladı. Süreç içinde Booking.com ve TripAdvisor gibi platformları da sistemine entegre eden girişim, alınan yatırım ile birlikte ekibini büyütmeye karar verdi. Şu an için 3 kişilik bir ekip tarafından yönetilen Your Porter, geçen yılın mart ayında yönetilen daire sayısını 11 bin daireye çıkardı.
SON 24 SAATTE YAŞANANLAR