Güncelleme Tarihi:
Lio YaÄŸ Sanayii'nden yapılan açıklamaya göre, Türkiye sınırlarını aÅŸarak dünyanın seçkin marketlerinde satılan Lio zeytinyağı, 2003 yılına ait 47 milyon dolarlık toplam ihracatının 10 milyon dolarını Kuzey Amerika'da gerçekleÅŸtirdi.Â
Dünya zeytinyağı ihracatı pazarında yüzde beÅŸ gibi önemli bir paya sahip olan Lio, aralarında Ä°talya, Ä°spanya, Norveç, ABD, Kanada, Brezilya, Arjantin, Suudi Arabistan, Ä°srail, Japonya, Çin ve Kore'nin de bulunduÄŸu 40'dan fazla ülkeye ihracat yapıyor.Â
  Â
ABD'de etkin bir pazar ağına sahip olan Lio, zeytinyağı tüketiminin yüzde altmışının gerçekleÅŸtiÄŸi Kuzey DoÄŸu Bölgesi'nde, New York, New Jersey, Connecticut, Massachusetts, Maine, New Hampshire, Philadelphia ve Rhode Island'da en büyük süpermarket zincirlerinde satılıyor.Â
  Â
ABD'de büyük süpermarket zincirlerinde var olabilmenin ilk koşulunun, FDA'nın (Food and Drug Administration) belirlediği parametrelere uygunluk olduğuna işaret edilen açıklamada, ''Bu da yağın kalitesinin yüksek olduğunun göstergesidir. Organikten prina yağına kadar tüm zeytinyağı çeşitlerini üretebilen Lio, bu özelliği ile böyle bir kapasitesi olmayan çoğu rakibinin önüne geçti'' denildi.
Lio YaÄŸ Sanayi yetkilileri, hem lezzeti hem de orijinal ambalaj dizaynı ile rakiplerinden bir adım önde olan Lio'nun ABD'li tüketiciler tarafından daha tercih edilir bir marka haline geldiÄŸini bildirdiler.Â
Lio'nun bu yıl için sadece Kuzey Amerika'da kendine belirlediÄŸi hedefin 22 milyon dolar olduÄŸunu belirten yetkililer, 1980 yılında Ä°zmir'de kurulan firmanın 2001 yılında Türkiye'nin en büyük ilk 100 ÅŸirketi arasına girdiÄŸini ve dünyada, hisse senetleri borsada iÅŸlem gören 3 sıvı yaÄŸ ÅŸirketinden biri olduÄŸunu kaydettiler.Â