Güncelleme Tarihi:
Şubat ayında en dikkat çekici pazarlar ise Arap baharı yaşanan Libya, Mısır ve Fas oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Libya’ya yaptığımız ihracat şubat ayında yüzde 169, Mısır’a yaptığımız ihracat yüzde 159, Fas’a yaptığımız ihracat yüzde 135 artış gösterdi. Lübnan’a şubat ayıda yüzde 58 ihracat artışı yakalarken, Cezayir’e ihracatımız yüzde 33, Tunus’a ihracatımız ise yüzde 71 arttı” dedi.
Irak yüzde 33 arttı
Şubat ayı ihracat rakamlarını Manisa’da açıklayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, şu değerlendirmeyi yaptı: “Şubat ayında ihracatımızı en fazla artırdığımız ülkeler arasında Irak, ABD, Suudi Arabistan, Libya, Mısır, Azerbaycan, Cezayir ve Fas öne çıktı. Irak’a ihracatımız şubat ayında yüzde 52, ABD’ye yüzde 33, Suudi Arabistan’a yüzde 34, Hollanda’ya yüzde 24 artış gösterdi. Ancak en önemli artış Arap baharı nedeniyle geçen yıl sıkıntı yaşanan pazarlarda yaşandı.”
AB’ye ihracat düştü
Şubatta Avrupa Birliği ülkelerine ihracatın yüzde 4 gerilediğini söyleyen Büyükekşi, şu bilgileri verdi: “Afrika ülkelerine ihracatımız yüzde 96, Ortadoğu bölgesine ise ihracatımız 6 artış gösterdi. Dolayısıyla Avrupa’da yaşadığımız kayıpları alternatif pazarlardaki büyüme ile kapatmış olduk. Türkiye, ihracatta yakaladığı eksen genişlemesiyle krize karşı daha dayanıklı.”
İthalatın sadece yüzde 28’i ihracata yöneliyor
İHRACATÇILAR olarak Türkiye’nin imajını her zaman yüksek tutmaya çalıştıklarını anlatan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, şunları söyledi: “Türkiye’nin ihracatçıları şevkle çalışırken,‘İthalatın sebebi ihracattır’ şeklindeki yanlış bir şehir efsanesi şevkimizi kırıyor. İthalatın sadece yüzde 28’i ihracata yönlendirilmektedir. Türkiye’de ithalatın yüzde 72’si iç tüketime gidiyor. Bu veri, her şeye rağmen ihracat yapanlara koca bir alkışı, takdiri gerektirmektedir.”