Lenovo: Potansiyel görüyoruz odağımız KOBİ’ler olacak

Güncelleme Tarihi:

Lenovo: Potansiyel görüyoruz odağımız KOBİ’ler olacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2006 00:00

Çinli bilgisayar üreticisi Lenovo, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki yeni iş stratejisini küçük işletmeler üzerine kurdu. "Türkiye pazarında büyüme potansiyeli görüyoruz. Pazardan daha hızlı büyüme planımız var" diyen Lenovo Başkan Yardımcısı ve EMEA Başkanı Milko van Duijl, Türkiye’de de odaklarının KOBİ’ler olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

AMERİKALI bilişim şirketi IBM’in kişisel bilgisayar bölümünü alarak gündeme gelen Çinli bilgisayar üreticisi Lenovo, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki yeni iş stratejisini küçük işletmeler üzerine kurdu. Satınalmadan sonra geçen bir yılı aşkın sürede, iki şirket arasındaki entegrasyon çalışmalarını sürdüren Çinli bilgisayar üreticisi, son kullanıcıya yönelik çalışmalarını da hızlandırıyor.

TÜRKİYE’DE POTANSİYEL GÖRÜYORUZ:

 Lenovo Başkan Yardımcısı ve EMEA Başkanı Milko van Duijl, PC sektöründe 5-10 yıllık çerçevede üçüncülükten birinciliğe çıkmak ve Fortune 20 şirketleri arasına girmek istediklerini söyledi. İkili iş modelleriyle sektörde büyüyeceklerini aktaran Van Duijl, küresel marka olan IBM’in ThinkPad ürünlerinde, 1 Aralık’tan itibaren Lenovo logosunun da kullanılacağını açıkladı. "Türkiye pazarında büyüme potansiyeli görüyoruz. Pazardan daha hızlı büyüme planımız var" diyen Van Duijl, Türk bilgisayar pazarının küçük ve orta boyutlu işletmeler alanında büyümeye devam edeceğini kaydetti. Van Duijl, "Türkiye’de yeni iş modelleriyle büyümek istiyoruz. Bu iş sonuçlarımızın pozitif yönde büyümesini sağlayacak. Türk pazarında orta ve küçük boyutlu işletmeler segmentinde büyüme devam edecek. Türkiye’de kanalla en iyi şekilde ilişki kurmak ve transactional iş modelini uygulamak istiyoruz" diye konuştu.

KOBİLERE ODAKLANACAĞIZ:

Haberin Devamı

Milko van Duijl, bilgisayar sektöründe üç yıldır en ucuz fiyatlara sahip olduklarını iddia ederek, küçük ve orta boyutlu işletmeler için Lenovo 3000 serisini yarattıklarını belirtti. KOBİ segmentinde büyük potansiyel gördüklerini dile getiren Van Duijl, Çin’de bilgisayar satışlarının yüzde 70’ini, Avrupa’da ise yüzde 30’unu KOBİ’lere gerçekleştirdiklerini ve KOBİ’lere yönelik yeni ürünleri piyasaya sunmaya devam edeceklerini aktardı. Spor alanındaki pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin devam edeceği bilgisini veren Van Duijl, Kanada’da düzenlenen Torino Kış Olimpiyatlarının ardından, 2008’de Çin’de düzenlenen olimpiyatlara sponsor olacaklarını anlattı.

RONALDİNHO’YLA DEVAM:

Haberin Devamı

Van Duijl, marka elçileri olan Barcelona Spor Kulübü’nün oyuncusu Brezilyalı Ronaldinho’yla kampanyalara devam edeceklerine işaret ederek, "Futbolla ilgili bir şeyler yapmak istedik. Ronaldinho’nun ünü iyi. Pazarlama kampanyalarımızla beraber ürün tasarımlarımızda da farklılığa gidebiliriz. Ürünlerimize, renk gibi farklı özellikler katabiliriz. Ama ThinkPad’de bunu yapmayız. Lenovo olarak bilgisayarda baştan sona tasarım ve üretime sahip olacağız. ThinkPad’in her şeyi Çin’de yapılıyordu zaten sadece haklarını satın aldık" şeklinde konuştu.

Yeni modeller KOBİ’ler için

LENOVO, İspanya’da düzenlediği etkinlikte Lenovo C200 dizüstü bilgisayarı ve J110 masaüstü bilgisayarı tanıttı. Lenovo, V100 ve 3000 notebook ve masaüstü bilgisayar ailesinin özelliklerini ise geliştirdi. Bu modellerin hedef kitlesi olarak KOBİ’ler görülüyor. C200 ve V100 Intel iki beyinli işlemci Intel Core2Duo kulanıyor. Birkaç programın birden daha verimli kullanılmasına yardım ediyor. C200, V100 ve ve J1110 ise, Windows Vista modeline uygun. Lenovo, 3000 masaüstü bilgisayar serisinin son modeli olan Lenovo 2000 J115’i de, Türkiye’nin içinde bulunduğu EMEA’de pazara sundu. Bu yeni modellerle küçük işletmelerin, daha uygun fiyata daha fazla verimli olması hedefleniyor.

Türkiye’de odağımız KOBİ’ler olacak

ÇİNLİ bilgisayar üreticisi Lenovo’nun EMEA Transactional Business Yönetici Direktörü Vincent Fauquenot, Türkiye pazarını büyüme potansiyeli çok yüksek bir ülke olarak değerlendirerek, "Potansiyel çok yüksek. Pazarın ve buradaki pazar payımızın büyüme potansiyeli var. Türkiye’de KOBİ segmenti çok büyük. Burada bulunmak istiyoruz. Odağımız KOBİ’ler olacak" diye konuştu. Bütün pazarlarda iki haneli rakamlarla büyümek istediklerini kaydederek, pazarda fırsatlar bulunduğunu ve Lenovo’nun uzun vadeli büyüme stratejisinin olduğunu aktardı. Ronaldinho’nun pazarlama etkinliklerinin görünür olmasını sağladığını ifade eden Fauquenot, Ronaldinho’lu kampanyalarının herkesin ilgisini çekeceğini ve iletişimlerini daha etkili hale getireceğini kaydetti.

Futbol sihirbazı eBay’da açık artırma yapacak

DÜNYANIN üçüncü büyük bilgisayar üreticisi Lenovo, dünyaca ünlü futbolcu Ronaldinho’lu pazarlama kampanyalarına devam ediyor. Ronaldinho imzalı 16 dizüstü bilgisayar online açık artırma sitesi eBay’de satışa sunulacak. Bu bilgisayarların satışından elde edilen gelir büyük uluslararası yardım kuruluşlarına verilecek. 1 Aralık’ta, 16 ülkede başlatılacak açık artırma 10 gün sürecek. Lenovo Group EMEA Başkanı Milko van Duijl, Ronaldinho’yla dünyanın en büyük yardım kuruluşları için işbirliği yapmaktan memnun olduklarını belirterek, açık artırmaların zor durumdaki çocuklar için mümkün olduğunda çok para kazandırmasını umduklarını söyledi.

Lenovo’nun marka elçisi Ronaldinho

SON iki yıldır üst üste ’FIFA Yılın Oyuncusu’ seçilen Ronaldinho Gaucho, Lenovo’nun marka elçisi oldu. Futbolun büyücüsü olarak nitelendirilen Rohaldiho, Lenovo markalı dizüstü ve masaüstü bilgiayarların dünya çapındaki tanıtım etkinliklerinde ve pazarlama kampanyalarında yer alıyor. Teknoloji ve spor arasındaki bağları kuvvetlendiren Lenovo, 2006 yılı başında Olimpiyat Oyunları’nda ilk sponsorluğunu yaptı. Torino 2006 Kış Olimpiyatlarına sistem desteği verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!