A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2009 10:43
Türkiye tüketici ürünleri pazarına Eylül 2008'de giren bilgisayar üreticisi Lenovo, krize karşın büyüme hedefliyor.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu, bilişim sektörünün, Türkiye'de krizin etkilerini Mart 2008'den beri hissettiğini ve beklentilerini de ona göre değiştirdiğini ifade ederek, kendileri için sürpriz olmayan bu daralmaya karşın belirlemiş oldukları hedefleri tutturduklarını bildirdi.
Burhanoğlu, Lenovo'nun Türkiye pazarında büyüme hedeflediğini belirterek, “Bu hedef doğrultusunda da 2008'in son çeyreğinde toplamda yüzde 98, dizüstü bilgisayarlarda ise yüzde 183'lük bir büyüme göstererek pazarın en çok büyüyen markası durumundayız” dedi.
Uluslararası denetim ve araştırma kuruluşu IDC verilerine dayanarak yapılan sıralamaya göre Lenovo'nun, toplamda yüzde 5,2 pazar payı ile 6., dizüstü bilgisayarlarda ise yüzde 9,6 pazar payı ile 5. sırada yer aldığını bildiren Burhanoğlu, Lenovo'nun Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesindeki ülkeler içinde de Türkiye'nin en başarılı ülkelerden biri olduğunu vurguladı.
Lenovo'nun mali yılının 2009 Mart sonunda bittiğini hatırlatan Burhanoğlu, 2009'un ilk iki ayında sonuçların hedeflerinin üzerinde gerçekleştiğini, tahminlerinin; ilk 3 aylık hedeflerinin üzerinde bir tablo ile mali yılı bitirecekleri yönünde olduğunu kaydetti.
Burhanoğlu, “2009'da da geçen yıl olduğu gibi büyümeyi ve pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Büyümemizdeki temel etkenlerden bir tanesi kurumsal ürünlerimize sunucu ve iş istasyonlarını eklemiş olmamız. En önemli etken de tüketici pazarına IdeaPad ürün serimiz ile ciddi bir reklam ve tanıtım kampanyası ile girmiş olmamızdır” diye konuştu.
Krizi fırsat olarak değerlendirdiklerini, daralan pazarda daha az bedel ödeyerek pazar paylarını artırdıklarını ve artırmaya devam edeceklerini belirten Burhanoğlu, Lenovo olarak, Türkiye'ye yatırım planlarında ve büyüme hedeflerinde bir değişiklik yapmadıklarını, sadece daralan pazara göre hedeflerini revize ettiklerini söyledi.
“IDC'YE GÖRE, TOPLAM PAZAR SON ÇEYREKTE YÜZDE 34 DARALDI”
Burhanoğlu, tüketici pazarının krizden en çabuk etkilenen bölüm olduğunu vurgulayarak, “Öncelikle güven sorunu yaşıyorlar ve alımlarını hemen kesiyorlar. Bilişim ürünleri de olmazsa olmaz ihtiyaç ürünü olmadığından, her zaman ötelenebilecek ve öncelik sıralamasında oldukça geride kalan ürünler sınıfına giriyor. Dolayısıyla kurumsal pazardaki başlamış projeler devam ederken, tüketici pazarı hemen frene basabiliyor” şeklinde konuştu.
Yaptıkları “cazip” kampanyalar ile talebi canlandırmaya ve azalan satışlarda paylarını artırmaya çalıştıklarını anlatan Burhanoğlu, Türkiye'deki bilgisayar satışlarıyla ilgili olarak da, şunları kaydetti:
“IDC'ye göre, toplam pazar son çeyrekte yaklaşık yüzde 34 daraldı. Bu daralma, tüketicilerin ağırlıklı alım yaptığı diz üstü ürünlerinde yüzde 50'yi buldu. Bu trend gerek içinde bulunduğumuz çeyrek gerekse gelecek çeyrekte de devam edecek gibi görünüyor. Biz de planlarımızı bu varsayıma göre yapıyoruz.”
Lenovo olarak, Türkiye pazarına hala pozitif baktıklarını ifade eden Burhanoğlu, “Pazar yüzde 50 daralsa da bardağın yarısının dolu olduğunu görüyoruz. Bu, zaten bildiğimiz ve beklediğimiz bir durumdu. Hedefimiz daralan pazarda büyümek ve bunu gerçekleştirmek için Lenovo'nun en üst yöneticisinden başlayan bir desteğe sahibiz” diye konuştu.
GAZETELERE DE BAŞLIK OLAN “FARK YARATAN YENİLİKLER”...
Faik Burhanoğlu, bilişim sektörünün olmazsa olmazının yenilik olduğunu vurgulayarak, “Bu aralar gazetelere de başlık olan 'fark yaratan yenilikler' sloganımız ile sürekli yeni ürünler pazara sunmaktayız” dedi.
Yeni sunucularının pazara girdiğini, 10 inç'lik ekranı olan yeni S10 adlı küçük dizüstü bilgisayarlarının haftaya raflara çıkacağını bildiren Burhanoğlu, W700 iş istasyonu dizüstü bilgisayarlarının da çok farklı bir inovasyon ile dünyadaki “ilk” ve “tek” çift ekranlı dizüstü iş istasyonu özelliğine sahip bir ürün olduğunu söyledi.