Güncelleme Tarihi:
PIRELLI Başkan ve CEO’su Marco Tronchetti Provera, 2011-2013 yılları arasında Formula 1 yarışlarında tek resmi lastik tedarikçisi olan Pirelli’nin tüm Formula 1 yarış lastiklerinin üretimini Türkiye’de gerçekleştirdiğini belirterek, “Türkiye’nin Formula 1 takviminde kalması bizim açımızdan iyi olurdu” dedi. Tüm yarış lastiklerinin üretimi için Türkiye’ye odaklanan Pirelli, 10 yılda 250 milyon Euro yatırdıklarını söyledi.
Dünyadaki en büyük fabrika
Formula 1 lastiklerinden geliştirilen ve lüks segmente hitap eden ilk yol lastiği P Zero Silver’in, Milano’daki Hangar Bicocca’da tanıtımında konuşan Marco Tronchetti Provera, Pirelli’nin 2011-2013 yılları arasında Formula 1 yarışlarına tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek vereceğini hatırlatarak, bu lastiklerin de İzmit Fabrikası’nda üretileceğini belirtti. İzmit Fabrikası’nda sadece Formula 1 lastiklerini değil, motor sporları için de lastik ürettiklerini anlatan Provera, Türkiye’deki fabrikalarının dünyadaki en büyük fabrika olduğunu kaydetti.
250 milyon Euro’luk yatırım
Türkiye’de son 10 yılda yaptıkları yatırımların 250 milyon Euro’yu aştığını, bu yıl otomobil ve kamyon lastik üretimine 30 milyon Euro, çelik kord üretimine de 5 milyon Euro yatırım yaptıklarını anlatan Provera, şunları söyledi: “Türkiye’deki fabrikamız kaliteli ürünler üretiyor olması nedeniyle bizim için oldukça büyük bir öneme sahip. Ürettiğimiz ürünlerimizin kalitesini her geçen gün daha da artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Tüm yarış lastiklerinin üretimi için Türkiye’ye odaklanıyoruz. Çalışanlarımızın yetenekleri ve teknolojik gelişmelere dair elde ettiğimiz deneyimler, Türkiye’ye olan güveni perçinliyor.”
Provera ‘Türkiye’nin Formula 1 takviminden çıkartılması ve bunun Pirelli’nin Türkiye’deki imaj ve bilinirliğine etkisine” ilişkin soruya ise şu yanıtı verdi: “Türkiye bizim için oldukça önemli. Tüm Formula 1 yarış lastiklerinin üretimini burada gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle tabii ki Türkiye’nin Formula 1 takviminde kalması bizim açımızdan iyi olurdu. Her şeyden önemlisi Türkiye bizim stratejimiz açısından oldukça önemli bir ülke. Fakat benim Türkiye’nin takvimde kalması ile ilgili kararın arkasında yatan ekonomik ve politik kararlara karışmam mümkün değil.”
Türkiye rekabetçilikte doğru yönde ilerliyor
TÜRKİYE’nin günümüz rekabet koşullarında daha rekabetçi olmak için doğru yönde ilerlediğini dile getiren Marco Tronchetti Provera, “Ben de inanıyorum ki bizim de Türkiye ile paralel bir yolda ilerlememiz, iyileşmemiz gerekli. Tüm Avrupa’nın daha iyi rekabet edebilmesi için reformlara ihtiyacı var. Türkiye son yıllarda oldukça iyi atılımlar gerçekleştirdi” diye konuştu.
Yüksek performans ürünleri çok satıyor
SON 10 yılda lüks segment otomobil pazarının tüm lastik pazarı içerisinde oldukça genişlediğini, tüketicilerin taleplerinin dünya çapında daha sofistike ürünlere yöneldiğini belirten Marco Tronchetti Provera, şöyle konuştu: “Sadece lider olduğumuz Lamborghini, Ferrari ve Porsche’ler değil orta sınıf araçların üst segment modelleri de Formula 1 lastikleri gibi yüksek performans beklentilerini karşılayan lastiklere ihtiyaç duyuyor. Günümüzde çok satan ürünler daha büyük ürünler. Bu da üst segment pazarının daha da büyümesini sağlıyor.”