Güncelleme Tarihi:
AVRUPA Birliği ülkeleri başta olmak üzere, dünya genelinde sayıları 150 bine, yıllık ciroları da 50 milyar Euro’ya ulaşan Türk şirketleri içinde, bulundukları sektörde zirveye oynayanlar da var. Bunlardan biri de iki gurbetçi arkadaşın 12 yıl önce başlayan ortaklığı ile gelişen ve bugün 188 milyon Euro (yaklaşık 415 milyon TL) ciroya ulaşan Corendon Group... Corendon Group; Corendon Touristic, Corendon Airlines, Corendon Hotels&Resorts ve Corendon Estate’den oluşuyor.
Havayoluyla 1 milyon yolcu
Corendon Tour’un bu yıl Hollanda ve Belçika’dan Türkiye’ye getirdiği turist sayısı 300 bini buldu. Merkezi Türkiye’de olan ve sadece dış hat uçuşları yapan Corendon Havayolları ise 1 milyon yolcuya ulaştı. Corendon’un kurucu ortağı Atilay Uslu, krize rağmen 2008’de 159 milyon Euro olan cirolarını 188 milyon Euro’ya çıkaracaklarını bildirdi.
100 kişiden 30’unu getiriyor
Atilay Uslu, “2010 ciro hedefimiz ise 227 milyon Euro. Corendon Touristic; Hollanda ve Belçika’dan Türkiye’ye gelen her 4 turistten birini getiriyor. Hollanda’dan Türkiye’ye gelen her 100 turistten 30’unu Corendon getiriyor” dedi. Corendon Group bünyesinde, Bodrum’da 3 butik otel, Antalya-Finike’de ise 5 yıldızlı Presa di Finica bulunuyor. Grup olarak 2 yıl önce Corendon Estate adıyla emlak pazarlama işine de girdiklerini hatırlatan Atilay Uslu, Bodrum’da bazı projelerdeki yaklaşık 250 yazlık ve villayı pazarladıklarını ifade etti.
Atilay Uslu, “Hollandalı ve Belçikalılara Türkiye’de kira garantili tatil evi satıyoruz. Yılda 300 bin turist getirdiğimiz için bunları kiralamada sorun yok. Bu tatil evlerinin bulunduğu siteler zaten her türlü otel hizmetini de verebilecek kapasitede” diye konuştu. Atilay Uslu, ortağı Yıldıray Karaer ile 1999’da kurdukları Corendon Tour’un, Türkiye’de ilk kez Antalya’ya 2000 yılında turist getirdiğini bildirdi ve şöyle devam etti:
“10’uncu yıla geldik. Aslında Corendon’dan önce de ortaktık. Benim Mega Reisen adlı acentam vardı. Yıldıray ile 1997’de Travel Contact’ı kurduk. Buradaki tur operatörlerinin elinde kalan ve ‘last minute’ (son dakika) tabir edilen otel odalarını pazarlıyorduk. Ardından cruise şirketlerinin paketlerini de pazarladık. Hızla büyüdük, tur operatörleri ve cruise şirketlerinin satamadığını biz 1 haftada, bazen 1 günde, birkaç saatte sattık, adamlar rahatsız oldu. Kendi şirketimizi kurduk. Bugün Hollanda’da Türkiye’ye yönelik en büyük, toplam tur pazarında ise en büyük 5’inci sıradayız.”
80 bin Euro’ya 80 günde devriâlem
ATİLAY Uslu, Corendon Airlines’in 5 uçakla dış hatlarda uçtuğunu bildirdi ve yeni aldıkları 2 adet Boeing 737-800 uçağının da filoya Mart ve Nisan’da katılacağını bildirdi. İki uçağın filoya katılması ile uzak nokta uçuşları yapabileceklerini bildiren Atilay Uslu, “Uçuş menzilimizi 2 saat daha artırabileceğiz. Böylece bir süredir planladığımız ‘80 günde, 80 bin Euro’ya, 80 kişiyle dünya turu’ projesini de hayata geçirebileceğiz. 80 Günde Devrialem uçuşu 2011 Kasım ayında başlayacak. Satışlara önümüzdeki yıl nisanda başlıyoruz. Biz bu paketle 27 ülke belirledik. Tüm kıtalarda, tüm gezilip görülebilecek yerleri gezdireceğiz” dedi.
89 bin Euro’luk yazlığı kira garantili satıyor
TUR operatörlüğünün ve havayolu şirketinin yanı sıra, emlak pazarlama şirketi de kuran Corendon Group, Bodrum’daki bazı projelerde fiyatı 85-90 bin Euro’dan başlayan yazlık ve villalar satıyor. Corendon Estate Genel Müdürü Yakup Karahan, “Hollandalı ve Belçikalı turistlere Bodrum’da yazlık satıyoruz. Gündemimize Antalya ve İstanbul’u da aldık. Satışları kira, banka, inşaat garantisi ve kredi olanağı ile yapıyoruz” dedi. Karahan, kira garantisi kapsamında 5 yıl boyunca yüzde 6’lık gelir taahhüt ettiklerini kaydetti.
Türkiye rakiplerini süpürdü
TÜRKİYE’nin rakibi olan İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi ülkelerde otellerin Türkiye’ye göre pahalı olduğunu bildiren Atilay Uslu, “Mesela, komşumuz Yunanistan’da apart otel fiyatı bile bizdeki 5 yıldızlı otel kadar. Aynı zamanda Türkiye’de hizmet kalitesi iyi. Komşuda hem otel sayısı az, hem de bu az sayıda oteli rakiplerimiz TUI ve Neckerman kapatıyor. Geriye otel kalmıyor. Bu yüzden 2009’da turist sayısı Türkiye’de aynı kalırken bu ülkelerde azaldı” dedi. Atilay Uslu, “Yunanistan yüzde 16 ekside, Türkiye, yüzde 2 ekside. Corendon dolarak biz, ayırdığımız ekstra reklam harcamasıyla yolcu sayısını artırdık” dedi.