Güncelleme Tarihi:
Ege-Akdeniz Bölgesi Genç İşadamları Dernekleri Federasyonu’nun (EGAFED) Amerika çıkarması, New York’tan sonra Las Vegas ile devam etti. EGAFED yönetimi ile ATA Nevada Türk Amerikan Derneği’nin işbirliğiyle yapılan organizasyon, genç işadamlarına Las Vegas’ın kapılarını açtı.
150 BİN ODA, 40 MİLYON TURİST
Dünyanın en büyük 30 otelinden 25’inin bulunduğu Las Vegas, yıllık 40 milyon turisti ağırlıyor. Binlerce odalı dev otelleri ile kumar tutkunlarının başını döndüren kentte her bir turist ortalama bin 64 dolar para harcıyor. Diğer turizm merkezlerinin tersine otellerin birbirleriyle rekabet etmediği Las Vegas’ta oteller tüp geçitlerle birbirine bağlı bulunuyor. Böylece ziyaretçiler istediği otele, dışarı çıkmaksızın gidebiliyor. Ancak tüm bu yollar casinoların ortasından geçiyor.
Sadece Amerika’dan değil dünyanın dört bir yanından turist çeken kentteki otellerin oda sayısı 151 bin, genel doluluk oranı yüzde 83. Turistlerin yüzde 35’i Amerika dışından geliyor ve ortalama 4.5 gece konaklıyor. Yıllık turizm gelirleri ise 40 milyar doları aşıyor.
TEK OTEL 5 BİN ODALI!
ATA Nevada bu dev kentin potansiyellerini anlatmak üzere genç işadamlarını, kentin önde gelen yöneticileriyle bir araya getirdi. Nevada Eyalet Valisi Danışmanı, Ekonomi Bakanlığı temsilcisi, Kongre Merkezi Yöneticisi ile Türkiye’nin eyaletten sorumlu Ticaret Ataşesi Ebru Gülsoy ile Los Angeles Ticaret Ataşesi Gürkan Süzer 70 kişilik EGAFED üyeleriyle tanıştı. Yapılan toplantıda kentin ekonomisi ve ticaret potansiyelleri üzerinde duruldu.
Ata Nevada Başkanı İsmail Onat, bu kadar geniş katılımlı bir toplantının bir buçuk yıllık emeğin ürünü olduğunu vurguladı. Türkiye ile Las Vegas ticaretinde EGAFED’in lokomotif olacağını belirten onat, ardından diğer kentlerin geleceğini söyledi. Bu ziyaretin bütün Türkiye’ye Las Vegas’ın kapılarını açacağını vurgulayan Onat, “Tek bir otelin oda sayısı 4 ila 5 bin. Bırakın kentin tamamını, sadece bu otelin lojistiğini düşünün. Gıdadan perdeye, yataktan zemine; elektrik-elektronikten hediyelik eşyaya buraya her şey satmak mümkün” dedi.
Onat, bu ziyaretin ilk adım olduğunu, ikinci adım olaraksa Las Vegaslı işadamlarını Türkiye’ye götürerek, işbirliklerini sağlamlaştıracaklarını anlattı.
KONGRE KRALI
Las Vegas Belediye Başkan Vekili Stavros Anthony, Las Vegas şehrinin anahtarını EGAFED adına Başkan Efkan Ceylan’a teslim etti. Anthony, bunun ilk adım oluğunu, bundan sonra Türk işadamlarını daha sık Las Vegas’ta görmek istediklerini ve yardımcı olmak için ellerinden geleni yapacaklarını vurguladı.
Türkler’e ilk kez verilen anahtarı alan Ceylan ise böylesine anlamlı bir jest karşısında duydukları onuru dile getirdi. Las Vegaslı işadamlarını da en kısa sürede Türkiye’de görmek istediklerini söyledi.
Nevada Senatörlerinden Dean Heler’ın Vekili ise EGAFED için Amerika Senato binası üzerinde açtığı bayrak ile senatörün mektubunu Ceylan’a sundu. Senato üzerinde bayrak uçurma seranomisi, senatörün Türk işadamlarının gelişinden duyduğu memnuniyet anlamına geliyor.
ABD’Lİ YATIRIMCILARI DAVET ETTİ
EGAFED ve Ata Nevada gala gecesinde ise Türk ve Amerikalı işadamlarını bir araya getirdi. İşadamlarının ikili temaslarda bulunduğu yemeğe yine eyalet valiliği, ekonomi bakanlığı, ticaret odası yöneticileri ve diplomatlar da katıldı.
Başkan Ceylan gecede yaptığı konuşmada dünyada yeni bir dönem yaşandığını, Türkiye’nin gerek bölgesinde gerekse dünyadaki ağırlığının arttığına dikkat çekti. Bu süreçte daha fazla ABD’li yatırımcıyı Türkiye’de görmek istediklerini vurgulayan Ceylan, “Türkiye’nin dinamik iç pazarı her geçen gün gelişiyor. Türkiye’nin komşularının potansiyeli de çok yüksek. Ayrıca Afrika başta olmak üzere üçüncü ülkelerde de işbirlikleri yapabiliriz” dedi.
Türk işadamları olarak bu işbirliğine yeni boyutlar katmak için ABD’de olduklarını söyleyen Ceylan, Türk işadamlarının girişimci ruhuyla ABD’nin fırsatları birleştiğinde ortaya herkesi memnun edecek sonuçlar çıkacağını belirtti.
AMERİKA’YA NELER SATILIR, NASIL SATILIR?
Gecede sorularımızı yanıtlayan Türkiye Los Angeles Konsolosluğu Ticaret Ataşesi Gürkan Süzer, Türkiye’nin Amerika’ya her şey satabileceğini söyledi. Türk işadamlarının belirsizlik altında karar verme yeteneğinin fazla; üretim, lojistik, planlama süreçlerinin çok esnek olduğunu vurguladı.
“Burası çok düzenli bir pazar. Bütün kuralları belli. Ticaret önünde korkunç bir engel yok” diyen Süzer, Türkiye’nin Las Vegas, Washington, Kaliforniya gibi Batı Yakasına girmesi gerektiğini söyledi. Sadece Kaliforniya’nın yıllık gayrisafi yurtiçi hasılasının 2 trilyon dolar olduğuna dikkat çeken Süzer, Amerika pazarına girmenin püf noktalarını şöyle özetledi:
“Ürününüz kaliteli olacak. Bundan asla taviz yok! Fiyatını ise pazar belirler. Burada en önemli şey ‘marka’ olmak. Komşum, örtü sattı, diye siz de onunla gelmeyin. O örtü satsın, siz gıda satın. Ev tekstili, konfeksiyon, gıda, kuru gıda, kuru meyve gibi klasik ürünlerin yanı sıra asıl katma değeri yüksek özellikli ürünlerle gelin. Her ne satarsanız satın, marka mantığıyla hazırlanmış özel tasarımlar olsun.
twitter.com/ayselalp
AYSEL ALP/ LAS VEGAS