Autoliv Cankor, Mayıs 2002'de 30 milyon
Euro'luk ihracata ulaştı. Geçen yıl 40 milyon Euro olan ihracatın bu yıl 60 milyon Euro'yu aşarak rekor kırması bekleniyor. Autoliv Cankor, kendi ihracatının yanı sıra, imalatçılara sağladıkları ek pazar olanakları ile 20 milyon Euro'ya yaklaşan bir yan sanayi ihracatına da olanak sağladı.
Firma, bu yıl 200 bin adet olan havayastığı üretimini milyon adetlere, 150 bin adetlik direksiyon üretimini yapılacak yeni yatırımlarla 500 bin adete çıkarmayı planlıyor.
Müşteri yelpazesinde Oyak Renault, Fiat-Tofaş, Ford Otosan, Mercedes, Toyota gibi Türkiye'de üretim yapan şirketlerde bulunan Autoliv Cankor, emniyet kemeri, havayastığı gibi otomotiv emniyet sistemleri üretiminde faaliyet gösteren İsveçli Autoliv Inc. Grubu'na bağlı.
Autoliv Cankor'un 20 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirilen Gebze Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 12 bin metrekaresi kapalı, toplam 25 bin metrekarelik bir alana yerleşik tesislerinde 400'ü aşan çalışan bulunuyor. Fabrikada emniyet kemeri, havayastığı ve direksiyon simidinden oluşan pasif emniyet parçaları üretiliyor.
Dünya otomotiv yan sanayi İstanbul'da buluşuyorAVRUPA Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği'nin (CLEPA) 2002 yılı genel kurul toplantısı, 12-14 Haziran tarihleri arasında İstanbul'da yapılacak. Toplantı çerçevesinde 13 Haziran'da ‘‘Neden Türkiye, Neden Türk Otomotiv Yan Sanayii?’’ konulu bir panel düzenlenecek. Avrupa otomotiv yan sanayi firmalarının üst düzey yöneticilerine, Türk otomotiv sektörünün ulaştığı teknoloji ve teknik istihdam altyapısı tanıtılarak, Türkiye'de yatırım yapmaları konusunda mesaj verilecek.
CLEPA Yönetim Kurulu Başkanı Jurgen Harnisch'in yöneteceği panele, Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, Mercedes-Benz Türk. Direktörler Kurulu Başkanı Till Becker, Bosch Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Klaus Peter Fouquet ile Yabancı Sermaye Genel Müdürü Melek Us katılacak. CLEPA, 18 ülkenin otomotiv yan sanayinde çalışan 2 bin 500 şirketi ve iki milyon çalışanı temsil ediyor.
Porsche araziye çıkıyorSPOR otomobilleriyle tanınan Porsche, tarihinin ilk 4x4 SUV aracı Cayenne'i sonbaharda satışa sunuyor. Avrupa'da merakla beklenen yeni aracın, Türkiye'ye de Avrupa'dan kısa bir süre sonra ithal edilmesi bekleniyor. 4790 mm'lik uzunluğa sahip olan aracın baz versiyonunda 360 bg gücünde V8 motor kullanıcak. Bu motor Cayenne'i 0'dan 100 km'ye 7.2 saniyede çıkarıyor. 450 beygirlik Turbo S versiyonu ise Cayenne'i 0'dan 100 km hıza 5.6 saniyede ulaştırıyor. Aracın ulaştığı son hız ise 266 km. 4x4 Porsche'nin fiyatının 80 ile 110 bin Euro arasında olması bekleniyor.
KIA'dan lüks 4x4KIA'nın yeni SUV modeli Sorento, üretiminin ikinci ayında KIA Motors'un en çok satan modeli olan Carnival'ın yerini aldı. Nisan ayında Sorento satışları Carnival satışlarından yüzde 53 daha fazla gerçekleşirken, üç aylık bekleme süresi oluştu. Tanıtımının ardından, 3 hafta gibi kısa süre içinde 20 bin adetlik sipariş geldi. Sorento, gerek tasarımı gerekse donanımıyla Avrupa'da Lexus RX300 ve Mercedes M sınıfı ile karşılaştırılıyor. Bu yıl Avrupa'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Sorento, Türkiye'de Eylül 2002 tarihinde satışa sunulacak. Sorento 2.5 Common Rail dizel motorlu olarak ithal edilecek Sorento'da kullanılan motor 140 beygir gücünde.
Passat'ın en güçlü ve en lüks modeli Türkiye'deLÜKS araç segmentine 8 silindirli Passat W8 ile adım atan Wolkswagen, bu otomobili Türkiye'de de satışa sundu. 4.0 litrelik 275 beygir güç üreten motor Passat W8'i manuel vitesle 0'dan 100 km'ye 6.5 saniyede, tiptronik vites versiyonu ile ise 7.8 saniyede ulaştırıyor. 8 silindirli motora sahip olan araç, 100 km'de 13.1 lt. yakıt tüketiyor. Passat'ta kullanılan W( motorun gücü araca 6 ileri vitesli manuel şanzıman ya da 5 kademeli tiptronik şanzıman ile standart olarak sunulan sürekli dört çeker (4Motion) sistemi ile aktarılıyor. Passat ailesinin en güçlü motoruna sahip olan Passat W8'in kasası, diğer Passat'lardan farkı değil. Otomobilde standart olarak sunulan deri döşemenin yanı sıra, ahşap ve krom detaylar, elektrikli ayarlı ön koltuklar, dijital ses paketi ile donatılmış CD çalar ve ısıtmalı ön ve arka koltuklar, bi-xenon farlar ile çift çıkışlı iki adet krom eksoz, W8'in lüks segmentte yer aldığını açıkça ortaya koyuyor.
Gündüz farlarını yakanlar arttı
BRIDGESTONE'un ilk olarak 1999 yılında başlattığı ‘‘Farım da hep açık, yolum da hep açık’’ kampanyasının, sürücüleri bilgilendirmeyi ve teşvik etmeyi amaçlayan yeni ayağı sonuçlandı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana'da BP istasyonlarında gerçekleştirilen çalışmalarda sürücüler, gündüzleri de farlarını açık tutmaları konusunda bilinçlendirildi. Kampanya sonrasında yapılan araştırma sonucunda, gündüz farlarını açan sürücü oranının yüzde 100 artış göstererek yüzde 8.4'ten yüzde 16'ya çıktığı gözlendi.
Sol Şerit LASSA, motorspor tutkunları için asfalt yarış lastiği üretimine başladı. Lassa Impetus Racing, yumuşak olanı pist yarışları için, orta sert olanları da asfalt ralliler için tasarlandı. Lassa, geçen yıl toprak yol yarış lastiği üretimine başlamıştı. Impetus Racing otomobil sporları dünyasındaki önemli bir açığı kapatıyor.
TOYOTA Servis ve Yedekparça Kampanyası 30 Haziran 2002 tarihine kadar sürecek. Yurt çapındaki 60 Toyota Plaza'da geçerli olacak kampanyada, periyodik bakım ve onarım parçaları ile işçilikte yüzde 30'a varan indirim yapılıyor. Kampanya süresince 350 milyon lira ve üzerinde mekanik harcama yapanlara, 1 yıl süreyle ücretsiz yol yardımı hizmeti de veriliyor.
ZIEBART Tidy Car firmasının geliştirdiği ‘‘Diamond Gloss’’ sistemi, Türkiye'deki Ziebart istasyonlarında da otomobillerin boyasını korumaya başladı. Boya yüzeyinde asit yağmurlarının, kuş pisliği, kireçli su lekesi, böcek yapışması ile çamurun ve kirin meydana getirdiği tahribatı önleyen Diamond Gloss, boyaya zarar veren güneş ışınlarını bloke eden U.V. filtre maddesi de içeriyor.
C.N.K. şirketi, otomobil satış sonrası hizmetleri veren DR. Vinly'nin Türkiye Ana Lisansörlüğü'nü aldı. Ankara'da iki olmak üzere, İstanbul Yenibosna ve İzmir Gaziemir lisansörlükleri ile birlikte toplam 4 istasyon ve mobil ekipleriyle hizmet veren Dr. Vinly, otomobil sahiplerinin canını sıkan küçük hasarları orjinaline yakın duruma getiriyor.
SKODA'nın plazalar zincirine, İstanbul'da bir yenisi daha eklendi. Adana'da Özgen Otomotiv ve Erzurum'da ki Bay Mak San Motorlu Araçlar'ın hizmete başlamasının ardından, İstanbul Maslak'ta yeni bir Skoda plaza faaliyete geçti. MVC Otomotiv'in yeni plazasında satış, satış sonrası hizmetler ile ikinci el faaliyetler ve sigorta işlemleri aynı mekanda yürütülüyor.
OPEL bayilerinden Boğaziçi Otomotiv şirketi Çengelköy'deki 3S plazasından sonra Altunizade'deki ikinci plazasını hizmete sundu. Toplam 4 bin 500 metrekare alanda hizmet veren Opel Boğaziçi'nin 20 bin civarında kayıtlı müşterisi bulunuyor. Aylık 4 bin 500 araçlık servis kapasitesine sahip olan Boğaziçi, kaporta ve boya atölyesinde günde 40 araca hizmet verebiliyor.