Güncelleme Tarihi:
Son dönemlerdeki yatırımlarını anlatan Lucien Arkas, şöyle konuştu: “Şaraplar çok güzel. Ancak bu işe girdiğimizden beri hedefimiz üst seviyede ve makul fiyatlı şaraplar üretmekti. Lüks şarap zorluyor. Altı da çok fazla zevk vermiyor. Bu işin ortasını bulduğumuzu düşünüyorum. Yani tüketici rafta bu şarabı gördüğü zaman kolayca alabilecek. Mevcut fiyatlar çok fazla. Ben beğenmediğim şarabı satmıyorum.”
Hedef 1.5 milyon litre
LA Şaraplarının 2011 yılı toplam üretim kapasitesinin 750 bin litre olduğuna dikkat çeken Lucien Arkas, şunları söyledi: “Genç bir marka olarak emin adımlarla sağlıklı gelişen şirket, önümüzdeki yılında üretim kapasitesini 2 katına çıkartarak 1 milyon 500 litrenin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin önde gelen bağı olan LA Bağları, eski bir metropolis olan Torbalı’da bulunan 1168 dönüm alanda yer alıyor.”
İhracatta Asya öne çıktı
İhracatta geçtiğimiz yıl Honk Kong’a ürün gönderdiklerini söyleyen LA Organik Pazarlama Genel Müdürü Emre Utku, “100 bin Euro’luk bir ihracat yaptık. Ancak bizim hedefimiz Türk şarabının çok duyulmadığı pazarlara girmek. buralarda hızla büyüyeceğimizi düşünüyorum. Özellikle de Asya pazarında. Buralar gelecek için çok önemli pazarlar. Bu yıl ihracatımızı katlayacağız. Çin pazarına da giriyoruz. Buralarda seçkin restoranlarda yer alacağız. Avrupa pazarı da bizim için bir fırsat olabilir” dedi.
Mon Reve serisinden 130 bin şişe üretecek
LA Şarapları olarak 4 segmentte toplam 17 çeşit şarapları bulunduğunu söyleyen LA Organik Bağcılık ve Şarapçılık Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, “İzmir -Torbalı’daki bağlarımızda organik olarak yetiştirilen üzümlerden gece hasatı yapılarak toplanan ve yerinde şişelenen Mon Reve serisinden 130 bin şişe üretilecek. Mon Reve Cabernet Sauvignon, dut, böğürtlen, kırmızı erik aromaları ile damakta kahvemsi aromaların hissedildiği dengeli, gövdeli ve baharatlı soslu kırmızı et yemekleri ile uyumlu bir şarap oldu. Bu bizim için çok önemliydi” dedi.
Yazgan 7 milyon litreye ulaştı, yeni ürünlere odaklandı
YILLIK kapasitenin 7 milyon litreye ulaşmasıyla beraber Yazgan Şarapçılık, 2010 yılını özellikle yeni ürün geliştirme, ürün gamını yenileme ve dış pazarlama açılma konularında bir hamle yılı olarak belirledi. Bu doğrultuda mayıs ayında Wines Of Turkey ile birlikte katıldığı Londra Şarap Fuarı’ndan başarıyla döndü. 2010 yılını atılım ve hamle yılı ilan ederek tesislerine, ürünlerine ve kalitesinin gelişmesine dair ciddi atılımlar gerçekleştiren Yazgan Şarapları’nın, bu gelişmenin sonucunda ortaya çıkan yeni ürünleri de öne çıkıyor. Hem üretim tesisleri ve üretim, hem de bağcılık, ihracat, satış ve yönetimsel anlamda gerçek bir profesyonelleşme başarısının altına imza atan Yazgan’ın özel, keyifli ve elit anların şarap markası olarak iddialı olduğunun altı bu organizasyon ile kalın bir çizgiyle çizildi.